1. leht 1-st

K: Mootoril pole jõudu.

Postitatud: 10 Veebr 2014 18:54
Postitas Qunts
Küsimus selline.
1 ja 2 käiguga rebib aga 3 käik ei jõua enam jääpealgi rattast ringi tõmmata.
Tegu siis 1,6 niva vanatüübi mootoriga.
Olgu öeldud et ennem oli 1,5 mootor ja auto liikus tunduvalt nobedamini ja jõulisemalt.
Olen ka mõelnud et võiks natuke mootorit modifitseerida, kuid ei oska isegi ette kujutada mis võiks eelarve olla ?

Tänud vastuste eest.

Postitatud: 11 Veebr 2014 10:37
Postitas olaaf
nukkvõll vales asendis, karburaator kehva, süüde vale

Postitatud: 11 Veebr 2014 12:15
Postitas Qunts
Karburaator on sama mis oli vanal mootoril.
süüdet kruvisin siia/sinna aga läks ainult hullemaks.
Nukvõll sai pandud ilusti märki peale ketti ja taldade vahetust.
Ise kahtlustan, et märk on tehases nii mööda pandud et 1 hammas vale.
juba mõtlen reguleeritava nukkaratta peale aga sellega on järgmine jama, nimelt ma ei oska seda paika panna (pole kellasid jne).
Äkki mingi õpetus kuskil?

Postitatud: 11 Veebr 2014 15:00
Postitas olaaf
palju kuskilt maha võetud on?
mis nukkvõll peal on?
kuidas on eelsüüte nurk paigas?
kas karburaatoril avanevad mõlemad lõõrid lõpuni ikka?

nukkvõlli seadmisest annab aimu järgnev video:
http://www.youtube.com/watch?v=gdcQ8Tu2z4g

Postitatud: 11 Veebr 2014 17:42
Postitas Qunts
Hetkel sellel mootoril pole midagi maha võetud. (eelnev mootor oli ka lihvimatta)
Originaal nukk ja 5-7 kraadi on eelsüüde.
Karburaator on täiesti töökorras ja avanevad mõlemad lõõrid lõppuni.

Nüüd siis plaanis varsti mootor maha ja juppideks.
Plaanis oli see talv selle mootoriga sõita jäärada aga lund nagunii pole ja mootor võiks vähe äkilisem olla, kuna kiiretel radadel oli 1,7 mootoritel kõva eelis. :D
Rääkige parem mis võiks mootoriga teha?
Hirmsaid hobujõude taga ei aja aga võimu võiks olla nii umbes 51 kw asemel näiteks 70-80 kw. või palju sihuke normaalne oleks jääraja pillile mille all ei ole piike.
plaanis siis vähe teravam nukk koos reg. nukka rattaga, kuid milline ?
mida peaks laskma teha kaanega ? ja mis võiks maksma minna kaane tegemine ?
Siis vahetada blokis rõngad saaled ja võibolla nats maha lihvida, kuid kui palju?
Kindlasti tuleb elektron süüde ja plaanis ka 2 liitrise fordi Weber.
Ootan huviga teiepoolset tagasisidet ja tarkuse sõnu.
Tänud.

Postitatud: 11 Veebr 2014 18:18
Postitas olaaf
mootorite tegemisest on foorumis juttu olnud küll..

blokist -2,1mm, kaanest 0,5mm, 280* nukkvõll (tõus vähemalt 10,5)
plokikaane kanalid ja klapid peab üle käima, siis ehk tuleb ära reaalselt 7xkw
fordi karburaatori jätaks esialgu kõrvale - 21073 või 21041 solex (24x24 /24x26) on täiesti piisav lada mootorile..

Postitatud: 11 Veebr 2014 21:39
Postitas Qunts
Hetkel kasutusel ongi 21073 karpa ja sellest juba võetud mis võtta andis (Hannese töö)
Äkki kellegil pakkuda sihukest nukvõlli 280* tõusuga 10,5 ?
Ja kui kellegil pakkuda 2 realise ketti pingutus rulli laagril ?

Postitatud: 12 Veebr 2014 00:48
Postitas olaaf
mis rehvi, ülekande lukuga tegu, et nii hea pidamine?

Postitatud: 12 Veebr 2014 10:16
Postitas Qunts
Rehvid on Continetal Conti ice contact ja LCD differ 4/3 ja eelpinge 3,5 kg.

Postitatud: 12 Veebr 2014 11:37
Postitas olaaf
mõõda külma mootoriga silindrisurved ära.
ega see standard 1600 mootor alla 4500 rpm ei jõuagi midagi teha - kui sul käiguvahetusel allapoole kukub pead kõrgemalt vahetama..

Postitatud: 12 Veebr 2014 20:10
Postitas Qunts
Sai siis surved ära mõõdetud:
1 silinder 10,7
2 silinder 10,4
3 silinder 10,5
4 silinder 10,8

Proovisin mittu korda igat silindrit ja oli enamvähe nii.
Kas äkki peaks hooratta kergemaks treima ? Mis oleks optimaalne kaal ?

Postitatud: 13 Veebr 2014 08:01
Postitas olaaf
alla 4,6-4,8 mina ei paneks - pole mõtet standard mootorit kõrgel keerutada - ta ei tooda seal midagi..
iseasi on muidugi jäärada ja kerge hooratas - mõned kiidavad mõned laidavad..

Postitatud: 14 Veebr 2014 02:09
Postitas Qunts
Konsulteerisin oma koleegidega Tln tehnika ülikoolist ja lasin teha väikesed arvutused ja nemad soovitasid panna 5 kg. kaaluva hooratta kiiretele radadele ja originaali aeglastele radadele..
Omaette teema pidi olema kuidas keegi gaasipedaaliga mängida oskab :D

Varsti tulemas vennal uus projekt :D
Täna kohtus vend kunagise töökaaslasega hr. Brunsaga ja sai joonised kuidas ehitada 160+ hp.
Vend ei hakka see aasta enam rahvarallile pressima oma projektiga aga soovitasin tal teha siia teema, kuidas asi arenema hakkab !
Minu jaoks saab olema huvitav :D