1. leht 1-st

K.Kuidas mõõta kubatuur

Postitatud: 13 Aug 2013 19:37
Postitas kalle666
Kuidas teha kindlaks mis on mootori kubatuur,nii et ei pea mootorit lahti võtma.

Postitatud: 13 Aug 2013 19:42
Postitas olaaf
koduste vahenditega on lihtsam kaas maha võtta korra, väljast saab ainult bloki markeeringu teada mis annab orjentiiri ja minimaalse kubatuuri saab ka teada.

Postitatud: 13 Aug 2013 19:43
Postitas Walter
Mis mootoriga tegu on (mis marki masinaga)?

Postitatud: 14 Aug 2013 11:07
Postitas kalle666
Tegemist siksi mootoriga vaja lihtsalt teada,kuna lubatud 2,5% suurendada kubatuuri et asi oleks korras 1700 ja juurde 2,5% on 1745

Postitatud: 14 Aug 2013 11:09
Postitas kalle666
mingi moodus oli valati silndrisse vedelik ja siis kolb üles ning mahu mõõt

Postitatud: 14 Aug 2013 11:28
Postitas VäikeMägilane
Ma kujutan ette et siin päris täpselt mõõta on keeruline.
suurusjärgu kas 1700 või 1600 saab teada aga kas 1700 või 1730/40 on eksimus suht suur

palju kolb plokist alla jääb, on tasa, mingi osa läheb ülemise rõnga juurde, kui täpselt sa nivoo saad aetud ja mis on süstla viga jne jne

Kiirelt mõeldes võiks olla mingi min.500ml süstla moodi asi koos tilaga. selle täidad õliga, lased küünla avast sisse kuni plokikaaneni. Vaatad palju kulus ja voilaa
pärast imed selle õli tagasi välja ja mida kätte ei saa...põletad ära vaikselt:) või lased mootorit ringi ja peksab küünlast välja
aga siis on auto must

Postitatud: 14 Aug 2013 12:46
Postitas olaaf
lihtsam on plokikaan maha võtta ja mõõta ära silindri mõõt ja käik
kui 213 blokki jäi 80 väntvõll siis pole variante palju:
82x80 = ~1670
82,4x80 = ~1706
82,5x80 = ~1710
82,8x80 = ~1723
83x80 = ~1731
83,5x80 = ~1752
84x80= ~1773
84,5x80= ~1794

Postitatud: 14 Aug 2013 13:35
Postitas VäikeMägilane
Pigem võibolla on idee mõõta kohapeal masinatel seda, et kui keegi protesti annab siis kiirelt aimu saada sisust.

Samas jah, kui lihtsalt enda jaoks teha siis siin ka valem:
V=0,7854xb2xsxn (cm3)
b2- silindri D ruudus
s - vändakäik
n - sil. arv

ehk V 2106 = 0.7854 x (7,9x7,9) x 8 x 4 = 1568,5cm3

Postitatud: 14 Aug 2013 13:40
Postitas olaaf
Kuidas ilma plokikaant eemaldamata saab teada b2 ehk siis kolvimõõdu?
Vända käiku saaks ju küünlaavast mõõta, kuid 2mm erinevust on ka siis väga raske kindlaks teha!
Isegi 86mm vänta 80mm vändast on raske eristada kuna kolb liigub ainult 3mm allapoole ja küünlaavast poolviltu mõõtes...

Õliga saab mõõta, kuid kui mootor veidigi hõre saab ulmetulemusi näha - osa õli vajub karterisse kenasti..

Postitatud: 14 Aug 2013 16:44
Postitas VäikeMägilane
Valem on lihtsalt selleks, kui tahetakse arvutada:)
otseselt mitte teemasse küll...aga ehk abiks ikka.

Kui tahetakse täpsemalt asja mõõta, siis tuleb ilmselt uurida maailma avarustest ja ehk on keegi juba sellise riistapuu leiutanud, küünal maha - kaamera koos mõõteskaalaga sisse ja arvutab sealt kust aga tahad, ise asi mis sellise asja hind oleks...

Postitatud: 15 Aug 2013 08:24
Postitas Mel
Kusagilt telest (Discovery vms) nägin, et lennukite kere sisemuses mingeid avasid kontrolliti lasermõõdikuga. Vist olid ka mingid torud, aga avad, kust sond sisse pandi olid vast isegi väiksemad kui küünlaauk. Sond lasti sisse ning laserpea nö kaardistas sisemuse. Deformatsiooni tuvastamiseks oli vajalik täpsus kindlasti alla millimeetri (0,x mm).
Umbes taolist asja olen näinud (jällegi telest) kasutatavat ka mingite sõjaväeliste tehnikate puhul.
Nüüd tõesti Mägilase küsimus, kust taolist asja saab ja mis selle hind:)

Postitatud: 15 Aug 2013 09:50
Postitas twist
Jutt käiks nagu 10M€ maksva ainulaadse Ferrari mootorist :D
Eks ikka kaas maha ja edasi käkitegu.

Postitatud: 15 Aug 2013 10:03
Postitas VäikeMägilane
no võibolla sõbrad kamraadid hiinas on seda hinda suutnus nüüdseks mõne suurjusjärgu võrra vähendada:)
tasub ikka otsida.

nt. oma töös oli ühe vajaliku el.seadme hind ameerikas 1800daala
Hiinast saime samalaadse asja 230-ga ja töötab tänini, muidugi risk tuleb võtta aga... jänesed šampust ei joo

Postitatud: 15 Aug 2013 10:58
Postitas olaaf
Üldiselt peaks rõhuma kaasvõistlejate aususele ja austusele.
Mõtleme nüüd tagasi paari aasta taha, kus Alari oma 1200 kopikaga (tõsi hiljem küll 1300) loputas kenasti ka suuri mootoreid raplas :)

Ei anna see 37 kuupsentimeetrit juurde reaalselt sekundit.
Kui jutt oleks 1300 klassis sõitvatest 1800 masinatest saaks ma aru, aga 1700 ja 1740 vahe on nii imaginaarne suurus et nutt tuleb peale.

Niikuinii võidetakse võidusõit plokikaane/nukkvõlli ja sisse/väljalaske trakti hea kokkusobitamisega!