1. leht 1-st

K:Regullitav hammakas/ nukaratas

Postitatud: 23 Mär 2004 22:22
Postitas tank125
Tre.mul seisab kodus üks reguleeritav nukkvõlli hammakas.Kas keegi on seda juba katsetanud ja kas ta midagi juurde ka annab.Et siis oleks vaja teada kas tasub peale hakkata panema.:rolleyes

[Muudetud: 4-1-2007 Priidic]

Postitatud: 24 Mär 2004 21:28
Postitas parmhot
Reguleeritavat nukvõlli ketiratast läheb vaja siis, kui plokki või plokikaant maha freesid. Reg. ketirattaga saab siis nuki õigeks keerata.

Postitatud: 24 Mär 2004 21:35
Postitas motamees
Algselt postitas: parmhot
Reguleeritavat nukvõlli ketiratast läheb vaja siis, kui plokki või plokikaant maha freesid. Reg. ketirattaga saab siis nuki õigeks keerata.
Selle jaoks neid küll ei tehta. Selleks ketil hambad millel saab ümber tõsta.

Postitatud: 24 Mär 2004 22:05
Postitas Ardi Soovik
Ploki või plokikaane mahalihvimine muudab nukkvõllinurka imevähe.Vajalik on ta pigem sportnuki korral viimase täpseks paikasättimiseks.Aga samas aitab ta ka kulunud keti korral tavanukki täpsemalt paika ajada.Veninud kett muudab nurka kuni 10 kraadi,siis võib juba ühe hamba võrra edasi tõsta.Kuid nii veninud kett hakkab juba vastu vahehammasratast käima.

Postitatud: 25 Mär 2004 00:00
Postitas olaaf
nuka varasemaks keeramine annab ikka juurde. kui sellel lisada avaram hingamine siis tulemus tuntav. ka täiesti tavamootoril võib nukka varasemaks keerata arvestades sellega, et sellisel juhul peab kolbidesse klapipesad freesima :)

Postitatud: 25 Mär 2004 00:01
Postitas robi
uus kett ja kolm hammasratast maksid paar kuud tagasi volga poes 150-175 krooni reguleeritav nukiratas maksab ??? + ebameeldivused mis kaasnevad veninud ketiga, seks puhuks reguleeritava nukiratast küll ise ei tahaks kasutada:D

Postitatud: 25 Mär 2004 00:07
Postitas olaaf
Algselt postitas: robi
uus kett ja kolm hammasratast maksid paar kuud tagasi volga poes 150-175 krooni reguleeritav nukiratas maksab ??? + ebameeldivused mis kaasnevad veninud ketiga, seks puhuks reguleeritava nukiratast küll ise ei tahaks kasutada:D
reguleeritavat nukiratast kasutatakse ikka siis kui kaanest maha võetud ja vahja nukk vända suhtes paika uuesti saada.
samuti ei keetata nukki reg rattast nn "0" asendisse vaid veidi varasemaks ;)

Postitatud: 26 Aug 2004 21:59
Postitas rallyiff
regullitav on rallikatele. vastavalt sellele mida sul vaja on kas kiirendust või kiirust. kui keerad gaasijaotuse varajasemaks siis on algus hea lõpp plädiseb. kui vastupidi siis algus halb lõpp hea

Postitatud: 27 Aug 2004 00:37
Postitas aadu
Mul on Nival varasemaks keeratud. Madalatel pööretel veab küll hästi ja lõpp ei plädise, vaid on lihtsalt uimane. Just sellepärast ma seda tänavasõudu autole ei soovitaks. Ratast sai keerata max. 12 kraadi, mina panin umbes keskele. ;)

Postitatud: 11 Veebr 2005 22:32
Postitas Tegija
Minu käest saab tellida hind 500kr.
TEL 5579095

Postitatud: 15 Veebr 2005 15:20
Postitas driver1
Vanasti sisuliselt muud varianti ei olnud kui see reguleeritav rihmaratas..paljud kasutasid seda kui viimasel ajal on suhtelistle kindlaks tehtud et see ei tasu ära.. see on suhteliselt mõtetu asi soovitaks peale panna ''Vanose'' mida kasutab autotootja BMW oma mootoritel see on efektiivne asi. mehaanilist reguleeritavat rihmaratast võiks kasutada tegelikult offroadis aga rallis ei tasu eriti selline asi ära.

Postitatud: 15 Veebr 2005 19:22
Postitas Moss
Algselt postitas: Driver1
viimasel ajal on suhtelistle kindlaks tehtud et see ei tasu ära.. see on suhteliselt mõtetu asi soovitaks peale panna ''Vanose'' mida kasutab autotootja BMW oma mootoritel see on efektiivne asi. mehaanilist reguleeritavat rihmaratast võiks kasutada tegelikult offroadis aga rallis ei tasu eriti selline asi ära.
Kes tegi kindlaks ja kus tehti? Miks offroadile kõlbab ja rallile mitte? Ma pakun et kui nukatootja ütleb, millisesse asendisse nukats käima peab, siis on regullitavast rattast kasu küll. Plus saad ise veel viimase lihvi anda, et paremini mootor ülekandega kokku elama panna.

Vanos'ed, VVTi'd, VTEC'id ja muud loomad on muidugi toredad aga neist vähemalt ühe tööülesanne on sama mis regullitaval rattal, lihtsalt asi muutub reaalajas vastavalt vajadusele ja juhtimine on elektrooniline-hüdrauliline.

Aga kui veits tulevikku vaadata, siis nukkvõll on mööduv nähe.

Postitatud: 15 Veebr 2005 19:29
Postitas olaaf
Algselt postitas: Driver1
Vanasti sisuliselt muud varianti ei olnud kui see reguleeritav rihmaratas..paljud kasutasid seda kui viimasel ajal on suhtelistle kindlaks tehtud et see ei tasu ära.. see on suhteliselt mõtetu asi soovitaks peale panna ''Vanose'' mida kasutab autotootja BMW oma mootoritel see on efektiivne asi. mehaanilist reguleeritavat rihmaratast võiks kasutada tegelikult offroadis aga rallis ei tasu eriti selline asi ära.
see on nüüd küll päris jama jutt..
oled sa ise sõitnud varasemaks keeratud nukaga autoga, et seda nii kindlalt väidad :P

Postitatud: 10 Aug 2006 20:54
Postitas fanatt
kisuks siis vana haava lahti. kas kellelgi on olemas regullitava ketiratta joonist? olaaf müüb siin huvitavat ratast, kas sul selle joonist on? tundub et oled selle teinud vanast rattast?

Postitatud: 10 Aug 2006 21:14
Postitas nivamees66
Algselt postitas: fanatt
kisuks siis vana haava lahti. kas kellelgi on olemas regullitava ketiratta joonist? olaaf müüb siin huvitavat ratast, kas sul selle joonist on? tundub et oled selle teinud vanast rattast?
ütleme siis nii, tehase toodang on toorikuks

Postitatud: 01 Apr 2007 23:13
Postitas Priidic
Foorumi kasutaja Tegija käest tellitud ratas näeb välja näiteks selline:

Kraadimärgid peal, iga kriips 3kraadi

Pilt
Pilt

Postitatud: 02 Apr 2007 07:13
Postitas dasf
minu autol on regulitav nukaratas peal ja ei kurda

[Muudetud: 2-4-2007 dasf]