1. leht 1-st
4. silinder jätab vahele ja küünal on õline
Postitatud: 17 Mär 2004 19:57
Postitas Kristo
Probleem siis järgmine, et 4. silinder jätab vahele ja kui küünal maha võtta siis on see õline. Teised küünlad on ilusti helepruunid.
Kas on võib olla viga milleski muus peale klapisääretihendite ja õlirõnga? Hästi ei usu kumbgi et läbi on, sest kolvirõngad ja klapisääretihendid (Saksa omad) said just vahetatud ja mootoril läbisõitu vaevalt 300km. Mootor kuuma pole saanud.
Postitatud: 17 Mär 2004 23:05
Postitas motamees
Kas küünal on ikka õline? Äkki lihtsalt niisama märg (bensiinine)- küünal vigane või kõrgepingeahel rikkega.
Neljandasse silindrisse satub ka piduriõli kui vaakumvõimendi membraan katki on ja peasilindri mansett läbi (pisuriõli sööb membraani läbi).
Kas rõngad ja klapisääretihendid vahetasid ise ära?
Postitatud: 17 Mär 2004 23:25
Postitas Kristo
Ei küünal oli kindlalt õline ja küünlad ise on uued. Süütejuhtmed jäid küll vanad.
Rõngad vahetasin ise ära, aga plokikaane ja klapisääretihendid viisin eksperdi kätte.
Postitatud: 17 Mär 2004 23:28
Postitas motamees
Siis jääb järgi kolvigrupi (4 sil) praak koostamine või vaakumvõimendi (vähem tõenäoline) rike.
Postitatud: 17 Mär 2004 23:45
Postitas Ardi Soovik
Pakun ka võimalust,et õlirõngas on sissepanekul purunenud.
Sellise veaga sõita ei tohiks,rikub silindri seinad ära.Klapisääretihend(-id) peaks(-id) niisuguse koguse õli sattumisel põlemiskambrisse,täitsa puruks olema.
Postitatud: 18 Mär 2004 10:05
Postitas parmhot
Mul oli ka eelmisel mootoril 4. silindris õli sees, põhjuseks katkine õlirõngas.
Postitatud: 18 Mär 2004 10:17
Postitas effekt
vastaks ka õlirõngas.
sõber pani ka kunagi autole uued rõngad, kuid kolbe sisse pannes vigastas natuke neljanda silindri õlirõngast (plekist rõngad ja serv läks natuke kõveraks), mille tulemusel ei tohtinud autot kohapeale käima jätta. kui auto sõitis siis küünalt täis ei visanud, aga nagu tühikaigul kohapeale tööle jätsid viskas silindri tagant ära ja küünal oli välja võttes jälle mingit pa**a täis. kuna me ei viitsinud uut remonti mootorile ette võtta, siis sai lihtsalt edasi sõidetud ja peagi tötas rõngas ennast uuesti sisse ja häda hakkas vaikselt kaduma (algselt võttis õli ca 1l 2500km).
Postitatud: 21 Mär 2004 19:06
Postitas Moss
Minul oli Mossel jälle see pidurivõimendi jama. Kui voolikn tagant ära oli, töötas mootor ilusti aga mõlema jalaga tuli pidurit tallata. Hiljem võtsin lahti ja võimendi pott oli kuni avauseni õli täis

Postitatud: 22 Mär 2004 16:51
Postitas Kristo
Täna sai siis kolvigrupp üle kontrollitud. Need kes arvasid, et õlirõngas on katki, arvasid valesti. Rõngas oli täiesti terve. Vaadates pidurivõimendi voolikut ei märganud seal ühtki piisakest õli, seega pidurivõimendi rike langeb ära. Jäävad järgi vaid klapisääretihendid, mida kahtlustasin ma esialgu. Järgmiseks remondiks läheb arvatavasti kolmapäev.
Ühesõnaga täna ma suurt targemaks ei saanud midagi, kui ainult et 4. silindri sai tööle (võibolla uutest küünlajuhtmetest, kuna need sai ära vahetatud). Jõudu on ikka märgatavalt rohkem.
Aga üks küsimus tekkis ikkagi, millele võibolla oskavad teadjamad mehed vastata. Nimelt peale mootori lahtivõtmist ja kokkupanekut ning see järel käivitamist ja seiskamist tuli küünalt ära võttes küünlaaugust suitsu. Kas märku annavadki klapisääretihendid, samas küünal oli jätkuvalt mitte õline kuid tahmane (põlenud õli vb), tegu oli siis ikkagi 4. sil?
P.S. Ma ei tea kas see küll midagi aitab, aga me vahetasime igaksjuhuks 4. silindri õlirõnga vana vastu välja (vana rõngas oli kah täiesti korras). Ja kui 3. silindri kolbi sisse panime siis koputas sõber liiga kõvasti kolvi peale ning õlirõngas läks katki, selle rõnga asendasime selle rõngaga mis ennem oli 4. silindri kolvi peal (mis oli täiesti korras, ka küünal oli hiljem ilusti helepruun). Segane jutt aga ehk saite aru.
Postitatud: 22 Mär 2004 16:55
Postitas 2107
Kuidas te rõnga korrasolekut kontrollisite? Kui suur oli lukuvahe?
Postitatud: 23 Mär 2004 09:25
Postitas Kristo
Kuna spets tööriista polnud kaasas, siis kontrollisime lukuvahet silmaga (surusime rõnga vastu kolbi). Ja rõnga enda korrasolekut oli samuti silmaga näha. Ning kuna 4. silindri rõngas läks nüüd 3-ndasse siis ei saanud rõngal midagi viga olla sest 3. sil. töötab ilusti ja küünal on kah ilus (helepruun).
Postitatud: 23 Mär 2004 14:20
Postitas 2107
Mõõda kompressioon ära, siis paistab.
Lukuvahet mõõdetakse ikka silindris sees, tööpinna alumises otsas.
Postitatud: 23 Mär 2004 22:12
Postitas tank125
Jaa nagu mõned naljamehed ütlevad et silmaga saab ainult ..... pikkust mõõta:spin aga jah korralike aparaatidega tuleb ikke asju ajada silmaga vaatades võib midagi peeese minna.
Postitatud: 23 Mär 2004 23:43
Postitas olaaf
Algselt postitas: tank125
Jaa nagu mõned naljamehed ütlevad et silmaga saab ainult ..... pikkust mõõta:spin aga jah korralike aparaatidega tuleb ikke asju ajada silmaga vaatades võib midagi peeese minna.
peese nüüd vaadates vaevalt läheb aga kui oma käpakesi igale poole ettevaatmata toppida siis võiad nad tõesti kas seal lõpetada.. mideks,mis aparaadiga sa silindris lukuvahet mõõdad nii täpselt kui kolb A.S.S. on???
kas silindri sein ellipsis alt pole?
põhiline viga ongi see, et lukuvahet kontrollitakse kui kolb on Ü.S.S- lihtsam vaadata aga tulemus ebatäpne..
Postitatud: 23 Mär 2004 23:48
Postitas motamees
Rõngas aetakse ilma kolvita silindrisse ja ainult surutakse kolviga (et oleks risti silindri seinaga) kohale. Siis kolb välja ja vahet mõõdetakse lehtkaliibriga.
Nii saab ka kindlaks teha silindri kulumise erinevatelt kohtadelt. Vaja ainult lukuvahe järgi arvutada silindri diameeter. Selleks olid kuskil raamatus isegi valemid olemas. Saab ka koolitarkusega (ringi ümbermõõt ja muud) hakkama kui natuke mõtelda asja juures.
Alumisest ja ülemisest äärest silindris saab kätte algseisu (sealt silinder ei kulu).