1. leht 1-st
aidake: mootoril midagi viga
Postitatud: 14 Mär 2004 14:52
Postitas Andri
täna hommikul panin auto käima ja nätuke maad sõites hakkab rämedalt sumpsist suitsema. võtsin klapikambri kaane maha ja sealt alt mingit kollast löga täis. masinal ple enam minekut kah. õli pressib klapikambri kaane vahelt välja.
milles võib asi olla
vaz 2101:puzzled
Postitatud: 14 Mär 2004 15:21
Postitas slikk
arvatavasti on sul surve karteris, kui õli välja pressib. see kollane plõga seal on niiõelda õli sete. arvatavasti kuskilt pliokikaane tihend läbi või plokk kõver.
Postitatud: 14 Mär 2004 15:54
Postitas Andri
klapisääre tihendid ei või ära olla?
Postitatud: 14 Mär 2004 16:07
Postitas motamees
See kollane plõga on õli emulsioon (õliga segunenud niiskus). See kas on talvega sinna kogunenud ja nüüd karteri tuulutuse ära ummistanud või on plokikaane tihendiga midagi juhtunud.
Enne kontrolli esimest varianti. Katsu karterituulutus korda teha. Samas võib see ka ilma soojenedes ise ära kaduda. Emulsioon oli hommikul külmunud ja ei lasknud survel välja minna.
Klapisääretihendid seda küll ei tee. Ja ära sa Sliki juttu tähele pane.
Postitatud: 14 Mär 2004 16:16
Postitas Andri
võtsingi selle karteri tuulutuse lahti ja see oli möga täis aga kas seal sees mitte sõela ei peaks olema?
lükkasin vardaga sealt seest augu lahti oli küll umbes jah aga siis panin masina käima jõudsin vaevu 1km ja hakkas jälle tossama ja jõud kadunud
masin oli tõesti väljas terve talve seisnud
kuida ma ta nüüd siis korralikult korda saan et seda möga poleks?
võtan karteri kaane maha puhastan ära? ja panen uue õli sisse?
kuidas karteri tuulutust korralikult puhtaks saan?
Postitatud: 14 Mär 2004 16:49
Postitas ats007
Tee karterituulutuse süsteem puhtaks ja võta tuulutuse toru õhufiltri küljest ära. Karburaatori võid ka läbi puhuda.
Minu omal läks kogu see löga tuulutuse kaudu karburaatorisse ja mootor hakkas ka turtsuma ja plärtsuma ja ...
Viga oli selles, et plokikaanes oli mõra ja tosool läks karterisse.
Korras mootoril on ka õlikorgi all kerge valge ollus, aga probleeme see küll ei tekita.
Postitatud: 14 Mär 2004 16:50
Postitas motamees
Karteri tuulutuse korgi pead ära võtma. See mille seest voolik hakkab. Sealt ka kõik ilusti puhtaks. Emulsioon peaks ise pika sõiduga ära kaduma. Lõga tekib lühikeste otstega sõites kui mootor ei saa soojaks. Pika sõiduga mootor ise kuivatab selle välja.
Puhastamisest abi ainult ligipääsetavatel kohtadel. Aga need kohad kuhu ligi ei pääse? Nii et puhastamisel erilist mõtet pole.
Postitatud: 14 Mär 2004 17:46
Postitas revolutsionäär
Slikk, ma arvan et tuleb vahet teh õli settel ja õliga segunenud niiskusel ( emulsioon). Samuti karterituulutuse umbnemisel ja sellel kui karteris on surve ( või mis iganes sa ütlesid)

Postitatud: 14 Mär 2004 19:58
Postitas tuhajuhe
Mul pole enam midagi rääkida

Postitatud: 14 Mär 2004 20:33
Postitas asjamees
:lol:lol:lol eino jah ,,mul pole lihtsalt sõnu:(:lol:lol:lol:lol:lol:lol
Postitatud: 14 Mär 2004 21:36
Postitas jeejee
mul olid ükskord peaaegu täpselt samad sümptomid, külma mootoriga kõik ok aga natuke soojemaks läks, siis oli suitsupahmakas taga .

selgus, et bena pumba membraan oli läbi ja bensiin karteris õliga segamini. aitas pumba, õli ja filtri vahetus.
Postitatud: 15 Mär 2004 00:13
Postitas ghost
Minul automootoril täpselt samad sümptomid (paks kollakasvalge löga klapikambrikaane siseküljel) v.a. selle vahega, et mootor sõidab erksalt ja suhteliselt ilusa häälega, jõu kadumist pole siiani kunagi märgata olnud. Nii juba poolteist aastat.) Allpool karteris ka pole mingeid märke emulsioonist.
Kummaline, mulle ka algul rääkis keegi, et see võiks olla talvel tekkiv kondensaat, mis õli emulsiooniks segab - üleval klapikambrikaane läheduses.
Aga samas ma ei saa kuidagi aru, kuidas seda kondensaati nii krdi mecikult palju on, kust teda nii palju tuleb, et õlikorgi alt igal hommikul enne sõitu suure valge klimbi ära pean pühkima, ning klapikambri sisekülg paksu valge korraga kaetud on.
Ning kui kaanealune puhtaks teha, sisi tuleb valge ollus peagi jälle tagasi. Õlivahetusel välja voolav õli samas ei näe välja valge ja lögane, välja voolab täiesti must ja sile õli. Tosool radiaatorist aga kaob samas ka kuhugi..
Seega siis kui keegi teab nõu anda: 1.Kui kahjulik on see valge löga mootori õlikanalitele ja õlitussüsteemile, mootori elueale? Kas vea likvideerimisega viivitamine on sama, nagu punaselt põleva õlitulega sõitmine või pisut pehmem variant? .. 2. Kuidas tuvastada, kas tegu on lihtsalt suure koguse kondensaadiga või on tõesti plokil mõra sees/plokikaanetihend pilbasteks? Millest oleks kõige mõttekam kontrollimist alustada?
Postitatud: 15 Mär 2004 07:09
Postitas Andri
mul täpipealt sama viga.
aga mul lääb mootor uimaseks kah.
minu versioon ja arvamus on selline et karteri tuulutus on umbes ja pressib surve karterisse ja klapikambri kaane alla ja sealt pressib õli läbi klapisääre tihendite põlemis kambrisse ja selleks tossabki ja on uimane
see on minu järeldus sellest aga ma ple kindel
Postitatud: 15 Mär 2004 07:12
Postitas Andri
algul oli mul veel nii et ajas õli klapikambri kaane vahelt välla ma keerasin poldid kõvasti kinni ja siis maantel kiirendasinjulmalt ja hommik tossas
Postitatud: 15 Mär 2004 07:14
Postitas Andri
krt ma ütlen mootor oli aint 40 000 läbi sõitnud ja perses

Postitatud: 15 Mär 2004 10:10
Postitas olaaf
see et sa klapikambrikaane poldid kinni väänasid oli viga - see teeb asja ainult hullemaks (kui nad enne õige momendiga kinni olid..) osta poest uus tihend ja kaob lekke mure. kondensaati tekib paljusiis kui sõidad ülejahutatud mootoriga ja/või palju lühikesi otsi.. karteris olev surve nüüd vaevalt õli läbi klapisääretihendite suruma hakkab

enne leiab ta kergema tee..
ma ei saa ühest asjast aru.. räägid siin oma teooriast, et karterituulutus on umbes.. aga miks sa seda puhtaks teinud pole

kas sisi 10 võtit pole autos ja natuke mingit kaltsu
see, et hommikul kiirendades suitses julmalt näitab seda, et klapisäär lihtsalt läbi ja/või tosool lekib silindrisse (paks valge suits taga)
Postitatud: 15 Mär 2004 19:08
Postitas Andri
teema lukku