1. leht 1-st

Kuidas hammasrihm paika panna?

Postitatud: 13 Mär 2004 16:42
Postitas marks

Postitatud: 13 Mär 2004 22:06
Postitas Marcuz
Uue panemisel peab kõigepealt vist ära võtma ventilaatori rihma. Ja edasi: lõdvenda hammasrihm ja pane see üle väntvõlli rattale, pingutades rihma tõmba see abivõlli rihmarattale ja nuka rihmarattale. Siis tõmba rihm üle pingutusrulli, suru kandur (see osa mis seal vedru ja pingutusrulli juures nuka all on) paremale ja paigalda vedru. Pööra väntvõlli 2 pööret ja kontrolli kas need märgid, mis on nuka rattal ja seal ees, on kohakuti samal ajal kui on väntvõllil olev märge kohakuti seal juures oleva märgiga. Kui märgid ei kattu, tuleb rihm maha võtta ja kõik uuesti teha. Siis pinguta polte ja paigalda kaitsekaaned. Pane tagasi ventika rihm ja pinguta seda. Lõpuks reguleeri süütehetk sest see võib paigast ära minna.

Hammasrihma pinguse reguleerimine:
Vajalikud tööriistad: võti väntvõlli pööramiseks, 10-mm lihtvõti, 13-mm silmusvõti.
1. Eemalda ülemine kaitsekaas.
2. Lõdvendada pingutusrulli kanduri kinnituspolte (vedru nuka all pingutusrulli juures)
3. Sujuvalt pöörata väntvõlli 2...3 pööret. Seejuures annab vedru automaatselt hammasrihmale vajaliku pinguse
4. Pingutada polte ja asetada kohale ülemine kaitsekaas.

Postitatud: 13 Mär 2004 22:23
Postitas marks
Kas algul nuki rattal ja väntvõllil ei tuleks märgid paika panna? Nii suvaliselt läheb küll raskeks. Kas väntvõllil tuleb panna nende süüteseadmis märkide järgi? 1. 2. 3. märk? Nukkvõlli seades tuleb klapikambrikaas ära võtta? Mul käib nukkvõll käega keerates väga raskelt. On see normaalne?

Postitatud: 13 Mär 2004 22:45
Postitas Marcuz
Märgid vist tõesti enne paika, loogiliselt võttes neid hiljem raske sättida. Väntvõllil on kaks märki: väntvõlli peal on üks ja teine natuke edasi abivõlli poole. Need peavad ühtima märkidega mis seal juures on. Vb jäi segaseks aga ei oska täpsemini seletada. Klapikambrikaant ära maha võta! Küünlad keera maha, et kaotada surve. Pane 4. käik sisse ja lükka autot, siis liigub nukk. Käega seda ei keera.

Muidugi võid kohe sellejuures ära reguleerida ka klapivahed, milleks pead klapikambrikaane maha võtma ja vaja läheb klapivahe lehte. Siis aga tuleb teatud väntvõlli pööramise nurga juures teatud klapivahe reguleerida, kui tahad võin siia kirjutada, mis kraadi juures mis klapivahe regullida tuleb.

Ja pärast seda koike tuleb süüde paika panna.

Postitatud: 13 Mär 2004 22:54
Postitas motamees
Algselt postitas: Marcuz
1) Uue panemisel peab kõigepealt vist ära võtma .....

2) Kui märgid ei kattu, tuleb rihm maha võtta ja kõik uuesti teha.
1) Selliste asjade puhul oletusi ei tehta.

2) siis onjuba hilja midagi uuesti teha-klapid on kõverad.

Postitatud: 13 Mär 2004 22:57
Postitas Marcuz
Ega ma midagi lambist peast ei kirjutanud. Ees on Uve Soodla ja Kalju Vainola raamat sõiduauto "?iguli". Ju ma kirj selle koha valesti. Muidu ise tegin ka seda veic aega tagasi. Aga jah PANE SIIS MÄRGID ENNE PAIKKA!!

Postitatud: 13 Mär 2004 23:17
Postitas Ardi Soovik
Nii rihma kui ketimärkide paikaseadmisel(juhul kui nukkvõlli paigaldamisel pole märke jälgitud,tuleb teha nii.Keerad väntvõlli asendisse kas 90kraadi enne(nii kudas tal minna annab) või peale 0 asendit.Siis keera nukkvõlli märk paika,seejärel keera väntvõll märkidesse.

Postitatud: 14 Mär 2004 20:51
Postitas marks
Kas väntvõll tuleb panna selle märgi järgi mis on ploki peal abivõlli kõrval? Aga nukkvõll, sellel ei paistnud erilisi märke peal olevat. Üks ümmargune auguke on nuki rattal, kas selle järgi? Ja kus võiks olla see märk, millega nuki ratta märk kokku peab minema?

Postitatud: 14 Mär 2004 23:06
Postitas Kristo
Nukiratta märk ongi see väike auguke seal. Aga nukkvõll märk on ikka klapikaane all nukkvõlli raami peal. Ma ei tea kas väljaspool klapikaant kah mingi värk on või ei ole.

Postitatud: 14 Mär 2004 23:12
Postitas olaaf
05-l klapid pähe ei lähe kui tegu standardmootori ja nukaga..(kolbidel on klapipesad)

viimati sai seda asja ikka nii tehtud, et alt esimene märk ja ülevalt nukk keskele(nukarattal on kriips - see peab kokku minema klapikambrikaanel oleva teravikuga). nukka keerab küll (mutrivõtmega) midagi ületamatut seal pole..
seejärel vaatad, et 4 sil oleks töötakt võimalik, et pead vänta ühe ringi keerama (juba koos nukaga) lõpuks
keerad jagaja nii, et rootor oleks 4sil küünla poole ja ongi kogu dela... :)