Solex-i modifitseerimine kähkusõiduks?
Solex-i modifitseerimine kähkusõiduks?
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
Solex-i modifitseerimine kähkusõiduks?
Sattus siis minu kätte üks ford sierra v6 pealt pärinev karburaator. Tüübiks täpsemalt Solex 35/35 EEIT. Karburaatorit iseloomustavad omadused:
-35/35mm drosselid
-26/26mm lõõrid
-mõlema kambri paralleelne avanemine.
Detailsemat infot:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... _35_38.pdf
http://pitergps.narod.ru/helps/SOLEX1.pdf
Internetiavarustest varastatud pildilink!
Plaan oleks paigaldada see siis oma putitamisjärgus olevale autole. Autole on paigaldatud natuke modifitseeritud 213 mootor, millel on sportlikum nukkvõll. Kasutan autot ainult sportlikel eesmärkidel, ning avalikel teedel liigub see ainult kolmnurgaotsas. Mootorit hoidsid seni töös standardsed 05 karburaator ja 03 jagaja, ning nende arvelt loodaksin mõne hobujõu võita.
Kuna karburaator vajab mõningast korrastamist, siis lammutasin selle laiali. Minul isiklikult puudub eelnev kogemus Solex-i karburaatoritega, ning loodan, et siinne kogukond oskab vene solex-ite baasil vastavat oskusteavet jagada.
Minu küsimus olekski siis, et kui karburaator juba laiali on, siis kas ja mida võiks peale remondi veel teha, et muuta seda sobilikumaks võidusõiduks?
Kas suurte koormuste ökonomaiser on kasuks või pigem kahjuks? Mida teha vaakumiga töötava sekundaarse kiirenduspumbaga? Plaanin eemaldada õhuklapi, kas see on väga suur probleem? jne...
-35/35mm drosselid
-26/26mm lõõrid
-mõlema kambri paralleelne avanemine.
Detailsemat infot:
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... _35_38.pdf
http://pitergps.narod.ru/helps/SOLEX1.pdf
Internetiavarustest varastatud pildilink!
Plaan oleks paigaldada see siis oma putitamisjärgus olevale autole. Autole on paigaldatud natuke modifitseeritud 213 mootor, millel on sportlikum nukkvõll. Kasutan autot ainult sportlikel eesmärkidel, ning avalikel teedel liigub see ainult kolmnurgaotsas. Mootorit hoidsid seni töös standardsed 05 karburaator ja 03 jagaja, ning nende arvelt loodaksin mõne hobujõu võita.
Kuna karburaator vajab mõningast korrastamist, siis lammutasin selle laiali. Minul isiklikult puudub eelnev kogemus Solex-i karburaatoritega, ning loodan, et siinne kogukond oskab vene solex-ite baasil vastavat oskusteavet jagada.
Minu küsimus olekski siis, et kui karburaator juba laiali on, siis kas ja mida võiks peale remondi veel teha, et muuta seda sobilikumaks võidusõiduks?
Kas suurte koormuste ökonomaiser on kasuks või pigem kahjuks? Mida teha vaakumiga töötava sekundaarse kiirenduspumbaga? Plaanin eemaldada õhuklapi, kas see on väga suur probleem? jne...
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Vene solexi ja selle sinu EEIT seeria vahel on märgatav vahe tulenevalt drosselite paralleelsest avanemisest.
Kõik need muudatused mida plaanid teha on küsitava väärtusega.
Ma küsin nüüd sult otse, kui suur on sinu sisselaske kollektori kanalite sisemõõt?
Kui suured on sisselaske kanalid?
Kui standartne 29,x mm siis on elumõttetu sellise ruupori (EEIT) monteerimine pisikese trehtli otsa..
Kõige parema tulemuse saad sa 21073 solex karburaatoriga, saad segud asjad normaalselt paika panna ja üldine sõidetavus sh throttle response on märgatavalt paremad!!!
Üldine kasutusmugavus on 26/26 ventuuridega väga vilets..
edu!
Kõik need muudatused mida plaanid teha on küsitava väärtusega.
Ma küsin nüüd sult otse, kui suur on sinu sisselaske kollektori kanalite sisemõõt?
Kui suured on sisselaske kanalid?
Kui standartne 29,x mm siis on elumõttetu sellise ruupori (EEIT) monteerimine pisikese trehtli otsa..
Kõige parema tulemuse saad sa 21073 solex karburaatoriga, saad segud asjad normaalselt paika panna ja üldine sõidetavus sh throttle response on märgatavalt paremad!!!
Üldine kasutusmugavus on 26/26 ventuuridega väga vilets..
edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
kkarel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 148
- Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
- Asukoht: Tartu või Setumaa
- Autod: krossi 01
Sisselaskekollektor on kergelt porditud ja silutud. Sisemõõduks mõõtsin ~30,5mm. Sisselaskekanalid on ~31,5mm. Võibolla tõesti jääks see karburaator praegusele komplektile suureks. Vaatan ringi, ehk õnnestub kuskilt sellele 073 karpale küüned taha saada.
Küsimus oleks tegelikult ka plokikaane kohta. Võrreldes standardse 011 kaanega, on minu plokikaanel sisselaskekanalid märgatavalt suurema ristlõikega. Kas 21213 kaas tuli juba tehasest niimoodi, või on tegemist kellegi näputööga?. Küünalde poolel on kiri "sdelano v rossii", varuosakood on 1003015-10, ning selle ees olev kõrgem ristkülik, kuhu peaks koodi esimene pool löödud olema, on tühjaks jäetud.
Küsimus oleks tegelikult ka plokikaane kohta. Võrreldes standardse 011 kaanega, on minu plokikaanel sisselaskekanalid märgatavalt suurema ristlõikega. Kas 21213 kaas tuli juba tehasest niimoodi, või on tegemist kellegi näputööga?. Küünalde poolel on kiri "sdelano v rossii", varuosakood on 1003015-10, ning selle ees olev kõrgem ristkülik, kuhu peaks koodi esimene pool löödud olema, on tühjaks jäetud.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
võta lada väljalaske klapp ja lükka sisselaske kanalist sisse - kui klapini välja ulatub siis on keegi kallal käinud, enamasti on suurem ainult ava - kaugemal on ikka ilgelt pisike see auk.
kolle puhul on sama asi, auk aetakse suureks aga pikemad torud kurvi pealt jäävad ikka peenikeseks = kogu tehtud töö on mõtetu!
kolle puhul on sama asi, auk aetakse suureks aga pikemad torud kurvi pealt jäävad ikka peenikeseks = kogu tehtud töö on mõtetu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."