1. leht 1-st

Karteri tuulutus

Postitatud: 29 Veebr 2004 01:18
Postitas zajetz
Siuke küsimus olex: Kudas on parem, kas siis kui karterituulutus toru jookseb õhufiltrisse või ku jookseb vabasse õhku.
Loodan et saate aru. ja jän ootama arutelu.

Postitatud: 29 Veebr 2004 08:54
Postitas skill125
Sry kui mööda panen, aga raamatust tuleb välja, et on parem kui jookseb õhufiltrisse(kinnine tuulutus), sest sellega imetakse õhku karterist ja tekib tuulutus. Kui niisama õhu kätte toru jätta siis ei teki imemist ja gaasid jäävad karterisse, vähendades õli otstarbe-omadusi ja soosdustades korrodeerumist.
Muide tahtsin eile sama küsimust postitada, sest ikka on teatud segadus mul sellega!
jään samuti arutelu ootama

Postitatud: 29 Veebr 2004 11:03
Postitas Ardi Soovik
Arvan,et kui on tegemist kulunud mootoriga ja gaase tuleb juba üksjagu,siis nende (mittepõlevate gaaside)juhtimisel teiskordselt ringlusesse (läbi õhupuhasti) väheneb mootori võimsus.Samuti suureneb õlikulu,kuna gaasidega imetakse sel juhul sisse ka õliosakesi.Seega soovitaksin kulunud mootoril viia karterituulutuse põhja alla.

Postitatud: 29 Veebr 2004 22:47
Postitas kummisuitsetaja
Karterituulutus ikka õue "vaba õhku hingama";)

Postitatud: 01 Mär 2004 14:36
Postitas parmhot
Siin kipuvad vastused 50-50 olema, kel mootor korras, sel tuulutus olemas, kel mitte, sel voolik mööda maad lohisemas.
Ise eelistan ikkagi esimest varianti.

Postitatud: 01 Mär 2004 15:29
Postitas Kert
Mina sovitan motori korda teha ja panna voolik sinna kus ta ette on nähtud.

Postitatud: 01 Mär 2004 18:55
Postitas motamees
Algselt postitas: Kert
Mina sovitan motori korda teha ja panna voolik sinna kus ta ette on nähtud.
Toetan 100%.
Kui tuulutuse voolik ripakil vihjab see mittekorras mootorile või hoolimatule omanikule.

Postitatud: 01 Mär 2004 20:47
Postitas ats007
Vanal kulunud rõngastega mootoril tuleb karterituulutuse torust selline tomu, et selle uuest ringlusse laskmine läbi õhufiltri vist küll eriti mõttekas ei ole. Minu autol töötas siis mootor hoopis kehvemini. Keerasin vooliku otsa allapoole "vabasse õhku" ja asi oli juba parem. Paraku jäi aga vooliku ots õõtshoova puksi kohale ja ... puksile oli see igatahes kabelimats. Lisaks mootori remondile tuli nüüd ka õõtshooval puksid ära vahetada.
Korras mootoril peaks Tuulutusvoolik ikka olema seal kus peab.

Postitatud: 01 Mär 2004 21:14
Postitas põletaja
ei oska öelda on see vale või õige aga minul on kõrvale juhitud ja filtrikopsik lõigatud nii et ei olegi võimalik õigesse kohta panna ja kui vaadata puzkat siis neil on kah juhitud kõrvale

Postitatud: 01 Mär 2004 21:44
Postitas asjamees
on mootor korras või mitte igal juhul tuulutus õue selline on minu arvamus;)

Postitatud: 01 Mär 2004 21:50
Postitas serbin
serbin nõustub kahe eelkäijaga:spin

Postitatud: 02 Mär 2004 09:10
Postitas mess
Ega see karterist tulev kõdu ei soodusta küll korraliku küttesegu segamist, nii, et põhimõtteliselt oleks soovitav see õhufiltri kopsiku küljest igal juhul eemaldada. Ka korras mootori korral ei ole sealt tulev ollus puhas õhk, pekkis mootoriga muidugi ei jõua õlist õhufiltrit ära vahetadagi.

Samas pole ka ise seda õhuka küljest minema visanud, kuna igasugu ripnevad jubinad, mis suvalisse kohta mingit auru või hullemal juhul õli poetavad on lihtsalt nõmedad.

Postitatud: 02 Mär 2004 11:14
Postitas PuZuP
Kui kõigil on kindel soov ja tahtmine see voolik sealt lahti ühendada, siis müüakse tondil ka sellist asja nagu karterituulutuse filter - ühendatakse sinna vooliku külge ja ise teate kuidas ja kuhu selle vooliku siis topite...

www.db-hp.ee

Postitatud: 02 Mär 2004 14:25
Postitas kaur
No lihtsalt selle pärast ei hakka küll seda voolikut õhufiltrisse suunama, et mõned mehed saaks vaadata, et näe sellel autol on korras mootor ja hooliv omanik.
Endal oli ostes voolik viidud alla käigukasti juurde. Kuid kuna pikemalt ühe koha peal töötades hakkas kerget vingu salongi sisse ajama, siis panin vooliku ette alla radika juurde.

Postitatud: 02 Mär 2004 15:46
Postitas motamees
Algselt postitas: kaur
No lihtsalt selle pärast ei hakka küll seda voolikut õhufiltrisse suunama, et mõned mehed saaks vaadata, et näe sellel autol on korras mootor ja hooliv omanik.
Endal oli ostes voolik viidud alla käigukasti juurde. Kuid kuna pikemalt ühe koha peal töötades hakkas kerget vingu salongi sisse ajama, siis panin vooliku ette alla radika juurde.
Mina su kapoti alla vaatama ka ei tule(ks) kas on paigas või pole. Asi palju sügavamõttelisem.
Tuleb välja et probleem ikka on et tuulutus välja läheb. Peale loodushoiu ka sinu ninale see ei meeldi. Ja mida sa arvad kuhu see hais sealt radika alt siis läheb? Ikka lõpuks sinu ninna.
Iga mees paneb oma tuulutuse sinna kus ta ise tahab. Vanematel autodel see tuulutus välja läkski spets toru mööda. Seal vahel oli küll selline õli ja tolmu (väljapoolt sissepoole) püüdja.

Postitatud: 03 Mär 2004 12:20
Postitas Rocky
Kui ise lahtise kopsikuga rieengi ajasin,siis oli mul see tuulutuse toru ots uhte topsikusse viidud (et see aur seal kondenseeruks). See asi mida sinna topsikupöhja 2000km jooksul umbes veerand teeklaasitäit settis oli hägune vesi, ei muud. Ometi on nüüd kinnise boxiga sõites filter oluliselt puhtam!

Postitatud: 03 Mär 2004 15:55
Postitas kaur
Mina su kapoti alla vaatama ka ei tule(ks) kas on paigas või pole. Asi palju sügavamõttelisem.
Saan aru küll, mida sa mõtlesid ja olen ka põhimõtteliselt sellega nõus.
Korras mootor on alati parem, kui ükskõik milline alternatiiv.
Samas tuleb ka aru saada, et paljudel ladaomanikel (eriti noortel kuttidel) pole piisavalt oskusi, et mootoriremonti ise ette võtta.
Mootoriremont on aga tänapäeval kallis lõbu, eriti kui see kellelgi teisel ära lasta teha.
Ja nii ongi, et kui mootor enam päris esimeses nooruses pole, ei ole mõtet enam karterigaase teist korda ringlusesse lasta.
Loodushoiu seisukohast pole karterituulutus isegi võrreldav sumpast tulevate gaasidega.
Nii, et asi taandub lihtsalt põhimõttele.

PS. endal vastav sisend õhufiltri kopsikul üldse puudub