1. leht 1-st
Poolkuud summutis
Postitatud: 07 Jaan 2013 23:09
Postitas SannuPoiss
Küsimus siis selline kas neid poolkuid võib olla ka rohkem kui kaks?:)
Mõtlen neid mis ERN enda summutile keevitas.
Postitatud: 07 Jaan 2013 23:31
Postitas reiner
SannuPoiss kirjutas:Küsimus siis selline kas neid poolkuid võib olla ka rohkem kui kaks?:)
Mõtlen neid mis ERN enda summutile keevitas.
Mis mõttes võib? Normaalses väljalaskesüsteemis pole ühtegi sellist. Aga kui sa endale mingit ägedat väljalaset ehitad, siis võid ju neid iga paari cm tagant külge keevitada..
Postitatud: 08 Jaan 2013 00:13
Postitas ERN
Mina just võtsingi ideed viimase püti vaheseintest. Tõsi, seal on natuke teisite konstrueeritud, aga põhimõte on sama ju? Eesmärk on gaase aeglustada erinevate takistusega, tekitades siksakke vms täis teekonna, et gaasid maha jahtuksid ja aeglaselt väljuksid
Jah siin pole ''poolkuussid'' aga põhimõte jääb samaks ju
Postitatud: 08 Jaan 2013 00:46
Postitas reiner
ERN kirjutas:
Jah siin pole ''poolkuussid'' aga põhimõte jääb samaks ju
Põhimõte hoopis teine ju, minu arust. Need "poolkuud" sumbuti torus lihtsalt tekitavad pudelikaela efekti.
Püti tööpõhimõte (kui inglise keelt mõistad lugeda):
http://auto.howstuffworks.com/muffler3.htm
Administreeriv toiming
Postitatud: 08 Jaan 2013 00:51
Postitas reiner
! | Sõnum kasutajalt: reiner |
Teema on liigutatud. |
Postitatud: 08 Jaan 2013 12:23
Postitas ERN
Päris pudelikaela efekti nad ei tekita, sest toru diameeter jääb pärast neid samaks. Ju ma siis mäletan valesti seda ehitust, aga samas oma töö nad teevad. Müratase muutus vaiksemaks. Kui Sul Reiner on pakkuda parem lahendus , kuidas ilma pütti kasutades müra vaiksemaks tõmmata, oleksin täitsa huvitatud

( Ma ei aja mingit õiglust siin taga ega ürita ära panna, vaid ikkagi õpin ja uurin)

Postitatud: 08 Jaan 2013 12:53
Postitas ERN
Ma teeks julge oletuse, et hobused jäävad samaks, sest toru läbimõõt suurem, aga takistustega seoses, kahanevad nad orig tasemele

Postitatud: 08 Jaan 2013 13:00
Postitas twist
ERN kirjutas:Ma teeks julge oletuse, et hobused jäävad samaks, sest toru läbimõõt suurem, aga takistustega seoses, kahanevad nad orig tasemele

Ei, suurem läbimõõt ei tähenda koheselt rohkem hobujõude. Minnes ekstreemsustesse, tuleks sellise põhimõtte järgi üldse eemaldada väljalaske kollektor.
Selle alafoorumi teises teemas on ka eestikeelne väike jutuke summuti ehituse üldpõhimõtetest.
Praegune poolkuudega lahendus küll hea pole. Lihtsalt tapad suurema osa summuti efektiivsest läbimõõdust ja tekitad ebavajalikku turbulentsi.
Miks üldse pütti kasutada ei taha? Praeguse lahendusega ei saa surmkindlalt ülevaatuselt läbi.
Postitatud: 08 Jaan 2013 13:47
Postitas ERN
twist kirjutas: ERN kirjutas:Ma teeks julge oletuse, et hobused jäävad samaks, sest toru läbimõõt suurem, aga takistustega seoses, kahanevad nad orig tasemele

Ei, suurem läbimõõt ei tähenda koheselt rohkem hobujõude. Minnes ekstreemsustesse, tuleks sellise põhimõtte järgi üldse eemaldada väljalaske kollektor.
Selle alafoorumi teises teemas on ka eestikeelne väike jutuke summuti ehituse üldpõhimõtetest.
Praegune poolkuudega lahendus küll hea pole. Lihtsalt tapad suurema osa summuti efektiivsest läbimõõdust ja tekitad ebavajalikku turbulentsi.
Miks üldse pütti kasutada ei taha? Praeguse lahendusega ei saa surmkindlalt ülevaatuselt läbi.
Ma ei kavatsegi ülevaatusele minna sellega . Rõhutan veelkord, see on ajutine lahendus, enne topeltväljalaske ehitust, kus ma kavatsen kindlasti korralikke osasi kasutada. Tean, et tekitab turbulentsi, samas on ta vabam kui oli originaal väljalase ja poolkuud teevad oma töö ära ehk mürataseme langetamine.
Postitatud: 08 Jaan 2013 17:12
Postitas SannuPoiss
ERN, kuidas sa need poolkuud paigutasid?
Kas nii nagu mustad nooled on mul paigutatud või nii nagu sinised nooled näitavad?
Postitatud: 08 Jaan 2013 17:38
Postitas twist
Aeg on taastumatu ressurss. Ärge raisake seda selliste rumaluste peale.
Postitatud: 08 Jaan 2013 18:09
Postitas olaaf
Päris rskamiseks seda pidada ei saa - poisid harjutavad keevitamist mitte ei tee tänaval pätti.
Tuuningu kohapealt kehtib reegel, et kui peale muudatuste tegemist on 75% esialgsetest hobustest alles ei saa tuuningut pidada enam ebaõnnestunuks...
Lada väljalase on juba tehasest piisavalt õnnetu ja kui me lisame sinna juurde veel mitte originaalsed püksid, mis keegi kuskil suvaliselt kokku keevitanud siis väga palju rohkem ära soperdada pole asja võimalik. Kui püksid originaalid, siis peale neid võib suhteliselt vabalt ennast väljendada - mingeid märgatavaid hobuseid ainult summuti muutmisest juurde ei tule. Juurde tuleb kindlasti müra
Jõudu ja pealehakkamist

NB! minusilmis pole vahet kuidas neid poolkuusid sinna keevitada, üks korralik seibi effekt tekib igal juhul.
Kui tõesti on soov midagi hirmsasti keevitada siis soovitaks testida lisatud pildil olevat asja.
Rohkem infot:
http://www.youtube.com/watch?v=lrYczN1S ... w&index=14
summuti.jpg-thumb.jpg
Postitatud: 08 Jaan 2013 18:30
Postitas VäikeMägilane
olaaf kirjutas:
Tuuningu kohapealt kehtib reegel, et kui peale muudatuste tegemist on 75% esialgsetest hobustest alles ei saa tuuningut pidada enam ebaõnnestunuks...
rubriik: suuuuu...puhtaks
viita siia teistele ka se reegel;)
Tegelikult on veel nõnda, et kui kuuri all seisva 1200-se siksi tehasest alles jäänud ressurss ongi juba 60-75% ehk mingi 30-40Hj 50-ne asemel siis Sinu jutu järgi ja peale eelpool arutletava "summuti" tulemusena saamegi ainult
T-25 võimsuse, ühest korralikult päevi näind žigulist...
Jäärajal muidugi suurt vahet pole, kui head papud puuduvad:rolleyes
Postitatud: 08 Jaan 2013 18:44
Postitas ERN
SannuPoiss kirjutas:ERN, kuidas sa need poolkuud paigutasid?
Kas nii nagu mustad nooled on mul paigutatud või nii nagu sinised nooled näitavad?
Vastakuti ikka, ehk siis nagu sinised
Postitatud: 08 Jaan 2013 18:47
Postitas ERN
Lisaks, minu esialgne eesmärk polnud tuuning, algul tahtsin reso ära kaotada, ehk siis toru lihtsalt vahele lasta, siis avastasin, et tagumine pütt omadega õhtul, ja sillapealne toru ka ei kannatanud kriitikat. Seega sai otsus, et teen hetkel käesolevatest vahenditest lärmaka väljalaske, rohkem sportliku huvi pärast, et kas saan hakkama. Ärge nüüd sellepärast mind siis maha tehke, et ma julgesin teha tegemise pärast

Postitatud: 08 Jaan 2013 21:15
Postitas reiner
Päris pudelikaela efekti nad ei tekita, sest toru diameeter jääb pärast neid samaks.
Kui võtta pudelikaela efekti nii, et pärast jääbki peenemaks toru kui varem, siis tõesti väljendasin end valest. Sellegipoolest peavad gaasid ükshetk läbima põhimõtteliselt poole väiksemat toru. See selleks..
Kui Sul Reiner on pakkuda parem lahendus , kuidas ilma pütti kasutades müra vaiksemaks tõmmata, oleksin täitsa huvitatud

( Ma ei aja mingit õiglust siin taga ega ürita ära panna, vaid ikkagi õpin ja uurin)

Kuna pütt ongi põhimõtteliselt selle pärast väljalaskesüsteemi osa, et müra vähendada, siis ma ei oskagi lahendust pakkuda.
Lihtsalt minu nägemus asjast on see, et tänavasõidu masinal võiks ikkagi korrektne väljalase olla. Okei, las ta olla vähe jämedab ja sportlikematest detailidest. Ma ei laida su tööd ja tegemist maha vaid tahan rohkem asjast selgust saada. Eks isegi tehtud sarnaseid katsetusi mida enam vast ei teeks:D
Lisaks eelnevale ei maksa need originaal Lada lõpupütid, koos üle tagasilla mineva põlvega suurt midagi, et vaja hakata ise midagi leiutama. See minu nägemus asjast..