Poolkuud summutis

Poolkuud summutis

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
s
SannuPoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 20 Dets 2008 17:50
Asukoht: L22neama
Autod: lada 2106

Poolkuud summutis

Postitus Postitas SannuPoiss »

Küsimus siis selline kas neid poolkuid võib olla ka rohkem kui kaks?:)
Mõtlen neid mis ERN enda summutile keevitas.
S Ollema
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

 
SannuPoiss kirjutas:Küsimus siis selline kas neid poolkuid võib olla ka rohkem kui kaks?:)
Mõtlen neid mis ERN enda summutile keevitas.
Mis mõttes võib? Normaalses väljalaskesüsteemis pole ühtegi sellist. Aga kui sa endale mingit ägedat väljalaset ehitad, siis võid ju neid iga paari cm tagant külge keevitada..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
ERN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Aug 2012 01:15
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21013, Renault 11, Nissan Terrano II

Postitus Postitas ERN »

Mina just võtsingi ideed viimase püti vaheseintest. Tõsi, seal on natuke teisite konstrueeritud, aga põhimõte on sama ju? Eesmärk on gaase aeglustada erinevate takistusega, tekitades siksakke vms täis teekonna, et gaasid maha jahtuksid ja aeglaselt väljuksid


Pilt

Jah siin pole ''poolkuussid'' aga põhimõte jääb samaks ju
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

 
ERN kirjutas: Jah siin pole ''poolkuussid'' aga põhimõte jääb samaks ju
Põhimõte hoopis teine ju, minu arust. Need "poolkuud" sumbuti torus lihtsalt tekitavad pudelikaela efekti.

Püti tööpõhimõte (kui inglise keelt mõistad lugeda):
http://auto.howstuffworks.com/muffler3.htm
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Administreeriv toiming

Postitus Postitas reiner »

 ! Sõnum kasutajalt: reiner
Teema on liigutatud.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
ERN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Aug 2012 01:15
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21013, Renault 11, Nissan Terrano II

Postitus Postitas ERN »

Päris pudelikaela efekti nad ei tekita, sest toru diameeter jääb pärast neid samaks. Ju ma siis mäletan valesti seda ehitust, aga samas oma töö nad teevad. Müratase muutus vaiksemaks. Kui Sul Reiner on pakkuda parem lahendus , kuidas ilma pütti kasutades müra vaiksemaks tõmmata, oleksin täitsa huvitatud :) ( Ma ei aja mingit õiglust siin taga ega ürita ära panna, vaid ikkagi õpin ja uurin) ;)
Kasutaja avatar
ERN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Aug 2012 01:15
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21013, Renault 11, Nissan Terrano II

Postitus Postitas ERN »

Ma teeks julge oletuse, et hobused jäävad samaks, sest toru läbimõõt suurem, aga takistustega seoses, kahanevad nad orig tasemele :D
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

 
ERN kirjutas:Ma teeks julge oletuse, et hobused jäävad samaks, sest toru läbimõõt suurem, aga takistustega seoses, kahanevad nad orig tasemele :D
Ei, suurem läbimõõt ei tähenda koheselt rohkem hobujõude. Minnes ekstreemsustesse, tuleks sellise põhimõtte järgi üldse eemaldada väljalaske kollektor.

Selle alafoorumi teises teemas on ka eestikeelne väike jutuke summuti ehituse üldpõhimõtetest.
Praegune poolkuudega lahendus küll hea pole. Lihtsalt tapad suurema osa summuti efektiivsest läbimõõdust ja tekitad ebavajalikku turbulentsi.

Miks üldse pütti kasutada ei taha? Praeguse lahendusega ei saa surmkindlalt ülevaatuselt läbi.
Kasutaja avatar
ERN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Aug 2012 01:15
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21013, Renault 11, Nissan Terrano II

Postitus Postitas ERN »

 
twist kirjutas: 
ERN kirjutas:Ma teeks julge oletuse, et hobused jäävad samaks, sest toru läbimõõt suurem, aga takistustega seoses, kahanevad nad orig tasemele :D
Ei, suurem läbimõõt ei tähenda koheselt rohkem hobujõude. Minnes ekstreemsustesse, tuleks sellise põhimõtte järgi üldse eemaldada väljalaske kollektor.

Selle alafoorumi teises teemas on ka eestikeelne väike jutuke summuti ehituse üldpõhimõtetest.
Praegune poolkuudega lahendus küll hea pole. Lihtsalt tapad suurema osa summuti efektiivsest läbimõõdust ja tekitad ebavajalikku turbulentsi.

Miks üldse pütti kasutada ei taha? Praeguse lahendusega ei saa surmkindlalt ülevaatuselt läbi.
Ma ei kavatsegi ülevaatusele minna sellega . Rõhutan veelkord, see on ajutine lahendus, enne topeltväljalaske ehitust, kus ma kavatsen kindlasti korralikke osasi kasutada. Tean, et tekitab turbulentsi, samas on ta vabam kui oli originaal väljalase ja poolkuud teevad oma töö ära ehk mürataseme langetamine.
s
SannuPoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 20 Dets 2008 17:50
Asukoht: L22neama
Autod: lada 2106

Postitus Postitas SannuPoiss »

ERN, kuidas sa need poolkuud paigutasid?

Pilt


Kas nii nagu mustad nooled on mul paigutatud või nii nagu sinised nooled näitavad?
S Ollema
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Aeg on taastumatu ressurss. Ärge raisake seda selliste rumaluste peale.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Päris rskamiseks seda pidada ei saa - poisid harjutavad keevitamist mitte ei tee tänaval pätti.
Tuuningu kohapealt kehtib reegel, et kui peale muudatuste tegemist on 75% esialgsetest hobustest alles ei saa tuuningut pidada enam ebaõnnestunuks...

Lada väljalase on juba tehasest piisavalt õnnetu ja kui me lisame sinna juurde veel mitte originaalsed püksid, mis keegi kuskil suvaliselt kokku keevitanud siis väga palju rohkem ära soperdada pole asja võimalik. Kui püksid originaalid, siis peale neid võib suhteliselt vabalt ennast väljendada - mingeid märgatavaid hobuseid ainult summuti muutmisest juurde ei tule. Juurde tuleb kindlasti müra :)

Jõudu ja pealehakkamist :)
NB! minusilmis pole vahet kuidas neid poolkuusid sinna keevitada, üks korralik seibi effekt tekib igal juhul.

Kui tõesti on soov midagi hirmsasti keevitada siis soovitaks testida lisatud pildil olevat asja.
Rohkem infot: http://www.youtube.com/watch?v=lrYczN1S ... w&index=14

summuti.jpg-thumb.jpg
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

 
olaaf kirjutas: Tuuningu kohapealt kehtib reegel, et kui peale muudatuste tegemist on 75% esialgsetest hobustest alles ei saa tuuningut pidada enam ebaõnnestunuks...
rubriik: suuuuu...puhtaks
viita siia teistele ka se reegel;)


Tegelikult on veel nõnda, et kui kuuri all seisva 1200-se siksi tehasest alles jäänud ressurss ongi juba 60-75% ehk mingi 30-40Hj 50-ne asemel siis Sinu jutu järgi ja peale eelpool arutletava "summuti" tulemusena saamegi ainult
T-25 võimsuse, ühest korralikult päevi näind žigulist...

Jäärajal muidugi suurt vahet pole, kui head papud puuduvad:rolleyes
Festina lente!
Kasutaja avatar
ERN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Aug 2012 01:15
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21013, Renault 11, Nissan Terrano II

Postitus Postitas ERN »

 
SannuPoiss kirjutas:ERN, kuidas sa need poolkuud paigutasid?




Kas nii nagu mustad nooled on mul paigutatud või nii nagu sinised nooled näitavad?
Vastakuti ikka, ehk siis nagu sinised
Kasutaja avatar
ERN
Foorumi kasutaja
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Aug 2012 01:15
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21013, Renault 11, Nissan Terrano II

Postitus Postitas ERN »

Lisaks, minu esialgne eesmärk polnud tuuning, algul tahtsin reso ära kaotada, ehk siis toru lihtsalt vahele lasta, siis avastasin, et tagumine pütt omadega õhtul, ja sillapealne toru ka ei kannatanud kriitikat. Seega sai otsus, et teen hetkel käesolevatest vahenditest lärmaka väljalaske, rohkem sportliku huvi pärast, et kas saan hakkama. Ärge nüüd sellepärast mind siis maha tehke, et ma julgesin teha tegemise pärast :)
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Päris pudelikaela efekti nad ei tekita, sest toru diameeter jääb pärast neid samaks.
Kui võtta pudelikaela efekti nii, et pärast jääbki peenemaks toru kui varem, siis tõesti väljendasin end valest. Sellegipoolest peavad gaasid ükshetk läbima põhimõtteliselt poole väiksemat toru. See selleks..
Kui Sul Reiner on pakkuda parem lahendus , kuidas ilma pütti kasutades müra vaiksemaks tõmmata, oleksin täitsa huvitatud :) ( Ma ei aja mingit õiglust siin taga ega ürita ära panna, vaid ikkagi õpin ja uurin) ;)
Kuna pütt ongi põhimõtteliselt selle pärast väljalaskesüsteemi osa, et müra vähendada, siis ma ei oskagi lahendust pakkuda.
Lihtsalt minu nägemus asjast on see, et tänavasõidu masinal võiks ikkagi korrektne väljalase olla. Okei, las ta olla vähe jämedab ja sportlikematest detailidest. Ma ei laida su tööd ja tegemist maha vaid tahan rohkem asjast selgust saada. Eks isegi tehtud sarnaseid katsetusi mida enam vast ei teeks:D

Lisaks eelnevale ei maksa need originaal Lada lõpupütid, koos üle tagasilla mineva põlvega suurt midagi, et vaja hakata ise midagi leiutama. See minu nägemus asjast..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Vasta