1. leht 2-st
Mootoris kolin(KORRAS)
Postitatud: 28 Dets 2012 21:55
Postitas Sander
1.5 mootor sai peale pandud aga mootoris on kolks sees. Kett on pingul, õlirõhu tuluke ei põle ja igas silindris on kompressioon olemas. Kolin tuleb mootori alt poolt(juhi poolt).
Postitatud: 28 Dets 2012 22:24
Postitas MAZ
Vihjab juhtkui üks kepsusaale oleks omadega õhtul.
Postitatud: 29 Dets 2012 19:18
Postitas Sander
Saalega ei oleks ju õlirõhk normis? esimese silindri küünal igatahes läheb koheselt mustaks, järelikult ei tööta.
Kolvisõrm see ka olla ei saa, sest vändaga liigutades seda kuulda polnud(kuigi peaks olema).
Kepsusaale kolin oleks veidi kõrgema sagedusega ka, vähemalt isa nii väitis, et saale kolin on hoopis teistsugune kui see mis sealt hetkel tuleb.
Postitatud: 29 Dets 2012 19:49
Postitas PuZuP
Mis tähendab kolin - kolinat saab defineerida väga erinevalt. Kui kepsusaale kolksub, siis ei pruugi veel õlirõhk kadunud olla, aga varsti kaob. Vändast liigutades ei ole ühtegi kolksu kuulda, kui saale just vahel ära pole lennanud juba.
Samas enne mootori lahti võtmist soovitan üle kontrollida, kas hooratas ikka korralikult kinni on.
Kui saad mingi helipildi oma kolinast teha, siis saaks ehk parema ülevaate.
Postitatud: 29 Dets 2012 20:35
Postitas Sander
Käisin garaažis korra ja uurisin milline silku nüüd ei tööta ikkagi, tuli välja, et neljas ei tööta. Kõrgematel pööretel kaob kolin ära, madalatel pööretel on kolin ikkagi olemas. Mootori pöörded kõiguvad mingi 600-1200rpm.. ise vajutama midagi ei pea, karpast viskab kütust välja..
Homme proovin video kuhugi ülesse laadida siis.
Postitatud: 29 Dets 2012 23:04
Postitas PuZuP
Võta alustuseks klapikambri kaas maha ja vaata nukaajam üle. Ehk on mõni nookur ennast viltu vahele visanud vms. Kui ei, siis kontrolli klapivahed üle.
Postitatud: 29 Dets 2012 23:41
Postitas Arvos
Sander kirjutas:Kõrgematel pööretel kaob kolin ära
Siis ei ole kepsusaale.
Postitatud: 30 Dets 2012 19:17
Postitas Sander
Klapid kontrollitud, kõik toimis.
Karpa lööb tagasi kuigi süüde sai esimese silindri järgi ilusti paika aetud.. tegin küünlajuhtmetele 180 kraadise pöörde ka aga see ei aidanud, siis ei läinud enam üldse tööle.
Tegin video ka ära aga genekarihma vilin käib suht üle, kolinat on ka kuulda muidugi. Kui auto juurde satun võin uuesti ka video teha, ilma genekarihmata. Igaljuhul endal mõistus otsas, süüdet ei oska ka enam paika sättida
Video 1
Sellel videol on hästi kuulda see ka kuidas pöörded iseenesest kõiguvad madalalt väga kõrgele. Sellele mina ka selgitust ei tea, kas on tingitud süütest või mitte.
Video 2
Siin videos annad veidi pööret ise juurde. Genekarihma vilin käib küll kõvasti üle ja videot võib häiriv olla kuulata/vaadata aga on kuulda, et kolin muutub vaiksemaks või kaob üldse ära.
Postitatud: 30 Dets 2012 19:23
Postitas sansa
Ilma genekarihmata ei käi ju veepump ka ringi ja genekarihma on ju võimalik ära pingutada;)
Postitatud: 30 Dets 2012 19:43
Postitas PuZuP
Video järgi vaadates on see kolin tingitud minumeelest mittetöötavast silindrist/silindritest. Säde ikka on kõigil küünaldel ?
Postitatud: 30 Dets 2012 19:58
Postitas zajetz
Süüte ja muu sellise kontrolliks võin stroboga läbi tulla kui soovid.
Postitatud: 30 Dets 2012 20:29
Postitas Sander
Säde on kõigil küünaldel olemas kuigi neljas silinder ikkagi ei tööta. Genekarihm on pingul aga tundub, et genekas on viltu peal ja sealt on see vilin ka tingitud.
Zajetz, läbi võid ikka astuda, ega see halba ei teeks. 2.jaanuar lähen auto juurde tagasi, võtan ühendust siis

.
Edit: Kui kellegil oleks laenata ka seda riista, millega silindrites kompressioon ära moota oleksin väga tänulik, hetkel sai ainult näpuga testida kas kompressioon on või mitte. Näpu järgi oli kõikides silindrites kompressioon olemas aga ei tea kas kõigis sama on.
Postitatud: 30 Dets 2012 21:16
Postitas Mikk
Minu arust on zajetzil ka selline riistapuu olemas ja kui ei ole, eks siis põikab Olavi juurest enne läbi ja võtab selle ka kaasa

kuigi kahtlen sügavalt, et Zajetzil see puudub.
Keegi siin kommenteeris, et kui pöördel ära kaob siis ei ole kepsusaale... selle peale vastaks nii ja naa. Olen suutnud omast rumalusest ühe mootori kuivale jätta, mille tõttu siis liuglaagrid kannatada said... eriti kepsukaela omad. Pööret andes kadus kolin ära, pöördest alla lastes tuli väga kõva kolin sisse. Tühikäik, mis mul tollel mootoril oli vist siis umbes 1100 ei põlenud ka veel õlirõhu tuli, samuti näitas õlirõhukell umbes 2500 pöörde juures 2,5 surveks. Mootorit defekteerides leidsin väntvõllilt kaks väga rängalt kahjustat kepsukaela ja samuti oli ka üks raamisaaledest juba viga saanud.
See lihtsalt selle jutu jätkuks, et kui pöördel ära kaob, ei saa olla kepsusaale kolin. Mina muidugi nii pikalt peale kolin tulekut enam mootorit ei käianud ja viimasel käivitamisel kadus ka õlirõhk.
Edu!
Postitatud: 30 Dets 2012 21:52
Postitas olaaf
Kas autol on piduri vaakumvõimendi?
Kui on siis tasuks see prooviks pimedaks teha kolle poolt..
Postitatud: 30 Dets 2012 22:13
Postitas Sander
Ei ole vaakumvõimendit.
Postitatud: 31 Dets 2012 00:52
Postitas zajetz
olemas ka kompressomeeter
Postitatud: 31 Dets 2012 09:58
Postitas Mikk
Vaatasin video lõpuks ära. Mul tegi mootor sellist häält siis kui kaks klappi olid silm nähtavalt kõverad ja mõned kindlasti veel ei pidanud. Seega kas kontrollisid ainult klappide vahesid ja nookurite paigal olemist või ka seda kas nad peavad? Mingisuguse ettekujutuse klappide pidamisest saab, kui kasutada suruõhku klappide kontrolliks.
Postitatud: 31 Dets 2012 12:49
Postitas Sander
Kas 1.2 klapid sobivad 1.5 mootorile? Saaksin ju ideekohaselt vana mootori pealt võtta sest seal olid need korras. Sai kontrollitud klappide vahesid ja siis vändaga ajasin ringi ja vaatasin kas nad löövad. Ega ma midagi väga palju targemat teha ei osanud
Edit: Hakkab midagi meenuma, et sellel mootoril vist oli kolle küljes see vaakum ots mis läheb pidurivõimendisse. Igaljuhul kui auto juurde satun siis panen selle kinni ja vaatan mis häält ta siis teeb.
Postitatud: 31 Dets 2012 14:08
Postitas sansa
Minu masin ei töötanud üldse kui kolde küljes oleval vaakumi otsal ei olnud pimedat ees.
Postitatud: 31 Dets 2012 14:38
Postitas SexSix
Mootor saab lisaõhku! Just sellest sisselaskekollektoris oleva pidurivõimendi käitamiseks oleva ava kaudu. Sulge see. Siis saad normaalselt mootori tööle. Imelikult on juba kolks käivitades kuulda? Võta rihm ka maha siis on parem ülevaade kust see kolks ikkagi tuleb.