1. leht 2-st
Mõned küsimused Lada mootori forseerimise kohta!
Postitatud: 27 Veebr 2004 17:10
Postitas berg
Kuna nüüd uue mootori jupid käes! Mootoriks on siis 1.3 plokk puuritud 82 mõõtu! Oleks paar küsimust:
1) Kus oleks hea vänta lihvida, st et hind ei ole väga soolane, aga kvaliteet ikka paremapoolsem.
2) Kas plokki on mõtet maha freesida? Olen kuulnud et hakkab tihendit sööma? kas on tõsi?
3) Kas kanaleid on mõtet poleerida või ei? osad räägivad et on, aga osad, et ei ole hea, kuna segu ei aurustu normaalselt!?
Selliseid küsimusi hakkab hulgim nüüd tulema, kuna vaja mootor varsti valmis saada:(
Postitatud: 27 Veebr 2004 19:10
Postitas mess
Teiste asjade kohta ei osaka midagi tarka ütelda, aga kanalite ning kollektorite poleerimise kohta kirjutati kusagil (kahjuks ei oska praegu viidet anda) nii:
Väljalaset on mõtet alati poleerida, kuna karedad seinad tekitavad keeriseid, poleeritud seevastu mitte. (iseasi, palju see siksi puhul reaalset efekti annab)
Sisselaskega on aga lugu selline, et kui tegemist on otsepritsega, ehk kollektoris ning sisselaskekanalis liigub ainult õhk ning kütus pritsitakse otse silindrisse, või vahetult sisselaske klapi ette, siis on samadel põhjustel, miks väljalaske puhulgi poleerimine mõtekas. Kui aga on tegemist näiteks monopritse või karburaatoriga, siis võib kanalite ja kollektorite poleerimise tagajärjeks olla see, et küttesegu peab tegema mootorisse pääsemiseks käänakuid, kui seinad on poleeritud ning kareduse tagajärjel seal pisikesi keeriseid ei teki, siis võivad kütuseosakesed, mis on ju raskemad, kui õhu osakesed nö kurvi mitte välja võtta ning kollektori või kanali seina vastu põrgata. Moodustades sinna ühtlase kile. See pole aga soovitav, sest kõige paremini põleb ju ühtlaselt segunenud õhu ning kütuse segu.
Postitatud: 01 Mär 2004 15:39
Postitas Kert
Plokki ära kyll freesima hakka. Pärast on rõhud liiga kõrgel ja hakkab detoneerima (räägin omast kogemusest). Kui võtad siis ainult kaanest sest seda on lihtsam vahetada juhul kui detonatsioon tekib.
Lihvitud vänta võiks vältida. Lihvimine maksab a'la 700- uus vänt 1250-. Endale panin lihvitud vända 10tuhhi sain sõita ja kolks sees

Seda tööd ja jama on rohkem kui 550- eest.
Oleks kohe uue ostnud oleks see jama olemata.
Postitatud: 01 Mär 2004 15:45
Postitas Laada
Algselt postitas: Kert
Lihvitud vänta võiks vältida. Lihvimine maksab a'la 700- uus vänt 1250-. Endale panin lihvitud vända 10tuhhi sain sõita ja kolks sees

Seda tööd ja jama on rohkem kui 550- eest.
Oleks kohe uue ostnud oleks see jama olemata.
Tegelikult ei tohiks lihvitud ja uuel vändal mingit vahet olla. Ju siis sattus mingi eriti s..t tegija, praaksaaled vms.
Vältida tuleks vända taastamist kui lihvida enam ei kannata. Omal (defitsiidi)ajal tegeleti sellega suhteliselt massiliselt nii keemiliselt kui keevituse abil, kuid praegu sellist asja küll kuidagi soovitada ei saa.
Postitatud: 03 Mär 2004 15:31
Postitas berg
nu aga kui plokki maha ei võta, siis ei saa ju ka mingit head mootorit? Ma arvan et tuleb riski peale välja minna!
Postitatud: 03 Mär 2004 15:40
Postitas Laada
Algselt postitas: berg
nu aga kui plokki maha ei võta, siis ei saa ju ka mingit head mootorit? Ma arvan et tuleb riski peale välja minna!
Mina ilmselt soovitaks järgida nõuandeid. Eriti kui need on tulnud inimese poolt kes sama asjaga on hädas olnud. Tänavasõiduks ei ole vast mõtetki ladal surveastet tõsta ladal see ju nagunii juba üsna suur, kui siis vaid minimaalselt ja juba arvestades sellega, et hakatakse paremat kütust kasutama. Detoneeriv mootor ei ole kohe üldse "midagi head"!
Postitatud: 03 Mär 2004 15:42
Postitas berg
neid arvamusi tuleb uksest ja aknast... kui te vaid teaks, kui raske on leida kuldne kesktee!
edit: tuhajuhe räägib, et targem on ikka freesida plokki!
Postitatud: 03 Mär 2004 15:45
Postitas berg
mis siis ikkagi teha, võtta ainult kaant maha? palju kaant maha võtta siis?
Postitatud: 03 Mär 2004 16:56
Postitas effekt
said minult nr.-i, et kus saab infot. need vennad on ka pikalt tegelenud ise ladadega. nii tänavasõiduks, kui ralliks/ringrajaks mõeldud autodega. helista või mine kohale ja sa saad sealt teada täpsemalt kõik plussid ja miinused. ilma asjata nad midagi teha ei soovita, kui sellest suurt abi ei ole.
Postitatud: 03 Mär 2004 17:17
Postitas olaaf
1,3 mootoril plokist natuke raske võtta kuna kolb liigub pea ääreni välja. (pikema kolvikäigu mootoritel jääb sinna 1,6mm) seega maha võtta siis kaanest. kui palju sõltub konkreetselt sinust.. kui võtta 0,5mm siis saab surveastme 9,8 (vs stock 9,5), 1mm oli mäletamist mööda 10 ja 1,5mm puhul aste 10,4 eks
tuha parandab kui eksin..
kuni 10,0 on võimalik sõita kvaliteetsema 95 bensiiniga sealt edasi lähevad arvamused lahku ning sõltub juba konkreetsest mootorist (süüde, nukk, põlemiskamber, küttesegu). poleerimise kohta niipalju, et kütus peaks õhuga segunema juba karpas mitte kollektoris, muidu võiks ju kapoti alla 2 neegrit panna - 1 kallab bensiini ja teine pumpab õhku.
vända kohta niipalju, et kui vähegi võõimalik siis proovi ikka uus vänt osta.. tean küll su rahalist olukorda

, kuid lihvimisel jääb ikka mingi kahtlus..
Postitatud: 03 Mär 2004 17:40
Postitas Kristo
Parandan olaafi, stock surveaste on Ladal 8,5; vanematel 01'del ka 8,8.
Postitatud: 03 Mär 2004 19:15
Postitas hellzix
Ära plokist küll maha võta.Mul taoline mootor olnd , sellel tõusis 82ne nullkaheksa kolb 0.4 mm üle ploki serva.Plokil polnd midagi maha lihvitud.
Postitatud: 03 Mär 2004 20:15
Postitas berg
nu aga sis võetakse kolbi ka maha ju... tean et võetakse plokk 2 mm kolb 1 mm ja kaan 1 mm... surveaste 11.5

Postitatud: 03 Mär 2004 21:06
Postitas mess
Minul on 1,5 03 mootor. Küll mitte 82 ste kolbidega vaid ikka 76 stega ning plokist on maha võetud 1,5 milli. Tuha tehtud, täpset surveastet ei oska ütelda, eks igaüks arvutagu ise.
Ka kolbidele on klapi süvendid tehtud. Kuiid nagu aru sain tuha jutust, siis rohkem "igaks juhuks" Kui ta algul süüte kõrva järgi paika pani, siis sai ka 95 Euroga sõita, nii et probleemi polnud. Kui masin stendis käis ning peenemate riistadega süüde paika pandi, siis mingil hetkel hakkas pisut detoneerima. Peale seda sõidan 98'ga ning probleeme pole.
Postitatud: 03 Mär 2004 22:48
Postitas Kristo
Berg, kuna sa ehitad 011 (1.3) plokist 1,7't ja paned peale 011 kaane, siis tõuseb surveaste iseenesest. Muidugi kasutatakse ka 06 mootoril 011 kaant, kuid 06 plokil asuvad kolvid 1.6mm allpool plokist. Ma arvutasin välja, et kui teha 05 mootorist (1,3l) 1.7l'ne ja peale panna 05 originaal kaan siis tuleb surveastmeks 11 ja seda on juba liiast

Postitatud: 03 Mär 2004 22:53
Postitas Zero
Kui sa muidugi rallika omale ehitad siis pole seda midagi liiast.
Postitatud: 03 Mär 2004 23:00
Postitas berg
nu ma siis mõtlesin et võtan plokki 1 mm maha ja kaant ka 1mm nii oleks siis norm? kolvidel on klapipesad sees juba!
Postitatud: 04 Mär 2004 09:27
Postitas parmhot
Täpsustuseks, pikakäigulistel kolb 1,9mm plokiservast.
011 plokikaane puhul (surveaste 8,5):
freesimissügavus,mm
0,2 0,5 0,8 1,0 1,2 1,5 1,8 2,0 2,5 2,9
9,0 9,2 9,4 9,5 9,8 9,9 10,2 10,4 11,0 11,5
surveaste
Ise freesisin 1,5mm plokikaanest, detonatsioon kadus ikka väga hilise süütega.
Postitatud: 04 Mär 2004 10:49
Postitas Kert
Millist vänta sa kasutad? Ikka 03 oma (muidu pole see 1,7 töömaht eriti võimalik): Siis kohe järgmine kyss: milliseid kepse sa kasutad? Kolvid 08?
Postitatud: 04 Mär 2004 13:01
Postitas jeejee
paneb jah 03 oma ja vist olid ka 08 kolvid.