1. leht 1-st

Probleem mitte Lada mootoriga

Postitatud: 21 Dets 2012 00:25
Postitas Walter
Jutustaks ühe pikema jutu oma murest millest mina enam läbi ei hammusta. Masinaks on opel astra F 1.7D mootor. Hüdrotõukuritega. Hammas rihm läks pooleks. Võtsin plokikaane laiali, kahjud 2x nookurid pooleks. Klapid sirged. Lisaks oli kulunud nukkvõll, nookurid, klapijuht puksid, 4x sisselaske klapid. Asendasid kulunud ja vigased detailid uutega, lisaks klapi pesade lõikamine. Kaan kokku tagasi ja peale, mootor tööle ja, siis algasgi see suurem probleem. Mootor lonkab, töötab 2 pütiga. 1 silindris kompresioon 0. 1. silindris suruõhk sisse näitas, et sisselaske klapp lahti ja 2 sil. ka natuke lahti. Töötava mootoriga lööb matsu sisselaske kollese. Pumpasin tõukurid tühjas, kokku ja käima. max 10 sec töötab ilusti niinagu peab ja, siis jälle 1 sil. klapp irvakil ja mats sisselaskes. Nüüd vahetasin probleemsete klappide hüdrotõukurid ära uute vastu ja ikka sama jama 5-10 sec töötab mootor ilusti 4 silindriga ja siis jälle klapp lahti. Hüdrotoukur nagu jääb liiga pikaks, aga miks ka uue detailiga. Mõistus on otsas, :mad:ehk oskab keegi midagi soovitada mida veel teha.

Postitatud: 21 Dets 2012 03:56
Postitas PuZuP
:D

Lihtne küsimus ju.
Esiteks - kes pesad lõikas?
Teiseks - kas peale pesade lõikamist ka klapid lühemaks tehti ? ;)

Üldjuhul on hüdrotõukuri käigudiapasoon 2,5 mm. Siinkohal pean silmas "topse" mitte "pulkasid". Kui klapid lilhviti ning klapipesad lõigati ning klappe lühemaks ei tehtud, siis ülekanne läbi nookuri hoiabki klapi lahti, kuna tegelikult on tõukur nö. koos. See, et ta Sul 10 sek. töötab tähendab seda, et kui tõukur on tühjaks vajutatud, siis oled tegelikult mehaaniliselt ületanud õlitäituvuse min. piiri, ehk siis mõõduga miinuses, kui mõistad mida öelda tahan. 10 sek pärast tekib tõukurisse rõhk ning ta surub ennast lahti.

Postitatud: 21 Dets 2012 09:17
Postitas Walter
Klappe lühemaks ei tehtud. Ma välistasin sellise probleemi kuna arvasin, et kui tühjaks pumbatud tõukuri käik on umbes 1 cm, siis ta kompenseerib selle klapi kõrgemale kerkimise mis tuli pesa lõikamisest. Tõukurid ei ole topsid nagu volkaritel vaid, siis niiõelda pulgad. Toyota mootoril samamoodi pulk tõukurid ja ei ole mingit probleemi peale pesade lõikust. Aga võin proovida lihvin nookurit õhemaks klapitaldriku poolt, vaatan mis, siis saab.

Postitatud: 21 Dets 2012 14:13
Postitas PuZuP
Pigem lihviksin mina klappi lühemaks, kui nookurit. Klapi ehitus (termikas) niimoodi tehtud, et vajadusel saabki lihvida, nookur aga kaetud termikaga teatud paksuseni, kui sealt üle lihvid, siis "stalingrad" :)
Pealegi pead ka arvestama seda, et läbi nookuri on ülekanne tõukurilt klapini kordajaga, ehk nookuri lihvimisel ei pruugi avalduda efekti (niipalju ei saa lihvida), kui klapi otsa lihvimisega.

Postitatud: 21 Dets 2012 21:22
Postitas tuhajuhe
Kui nookureid on ,mida lihvida,siis katsetamiseks on see palju parem.Kui peal seda klapi otsa madalamaks lihvida.Nookur nüüd nii madala pindtöötlusega ka ei ole,et kohe nn stalingrad tulemas on :D
Kuid nookuri otsal on oma kumerus ,mis vastu klapi otsa käib.

Postitatud: 21 Dets 2012 21:42
Postitas Walter
Klappi väga ei tahaks hakata lammutama, et teda lihvida. Klapi ja nookuri vahel on mütsike mida ei kannata ka lihvida. Proovin lähiajal vanade kulunud nookuritega või lihvin nookurit pealtpoolt õhemaks.

Postitatud: 22 Dets 2012 04:17
Postitas PuZuP
 
tuhajuhe kirjutas: klapi otsa käib.
Sellest tulenevalt ka "stalingrad" :)

Postitatud: 08 Jaan 2013 23:42
Postitas Walter
Probleem lahendatud. Arvatavasti oli PuZuPi varjant õige 1. sil. sisse klapp oli 0,5 mm kõrgemal. Lihvisin nookurit tükkmaad lühemaks ja asi korras. Ulme lihtsalt ulme.:P