1. leht 1-st
Mure jahutussüsteemiga
Postitatud: 21 Nov 2012 02:19
Postitas eXceed
Tere
Lihtsalt ja lühidalt: radiaator soojeneb/kuumeneb, temp.näidik on laes ning vesi/tosool paisupaagis täiesti külm.
Milles seisneb probleem? Masinaks 01
Postitatud: 21 Nov 2012 14:22
Postitas PuZuP
Termostaat, radiaatori kork, veepump ?
Postitatud: 21 Nov 2012 14:34
Postitas logman
Liiga lihtsalt ja -lühidalt tehtud.
Sellepärast tundub, et probleem on justkui ise enda jaoks välja mõeldud.
Mul tekkis kohe kaks-kolm küsimust, milledele ootan vastust.
Miks peaks paisupaak üldse soojenema?
Võib-olla pole radiaatori korgis olev auruklapp üldse avanenudki? Paisupaak klassikalisel ladal pole läbivoolava süsteemi osa, vaid süsteemi üks lõpppunkt, umbharu mis ilmselgelt ei saagi soojeneda kohe, kui termostaatklapp on avanenud.
Millises seisundis on lõdvikud samal ajal? Kas kõik on ühtlaselt kuumad või leidub ka mõni jahedam?
Kas lõdvikud on pehmed või surve all (kõvad)?
Ma katsuks ja mõõdaks need küsitud vidinad kõigepealt üle. Distantstermomeeter pole ka enam täna kättesaamatu asjandus. Andurite-kellade vahetamine nende korrasoleku määramiseks on sisuliselt tülikam tegevus.
Postitatud: 21 Nov 2012 17:01
Postitas ToM
Palju temp näidik näitab siis, punase peal?
Postitatud: 21 Nov 2012 21:32
Postitas Arvos
eXceed kirjutas:Tere
Lihtsalt ja lühidalt: radiaator soojeneb/kuumeneb, temp.näidik on laes ning vesi/tosool paisupaagis täiesti külm.
Milles seisneb probleem? Masinaks 01
Lihtsalt ja lühidalt: Kas temp. näidik on süüte sisselülitusel kohe laes ning mida tähendab see lagi? Kui nii pole, paluks täpsemat kirjeldust näidiku tegevuse kohta.
Postitatud: 22 Nov 2012 16:42
Postitas eXceed
Vabandust kesise informatsiooni pärast

. Käivitasin külma mootori, minuti-kahe pärast hakkas näidik ühtlaselt tõusma ja peagi, mõne minuti jooksul jõudis pea et punase lõpuni välja. Suretasin seejärel välja ja uurisin kapotialt. Paisupaagis vesi endiselt külm(oletasin tõesti, et see on osa läbivoolavast süteemist ja oleks ka loogiline, et vesi paisupaagis soojeneb mingi aja järel.) See selleks. Plokikaas jõudis minna väga kergelt soojaks ning vesi radiaatoris leigeks, kui temperatuur juba näidiku järgi lõpus oli. Voolikud on pehmed ja vesi on sees(peale vooliku mis tuleb paisupaagist ja jookseb radikasse, mis on kiviõva ja lausa plastik juba,kuid vesi sees). Samuti jõudis väheke soojeneda see voolik mis tuleb radiaatori pealtpoolt ning läheb mootoriblokki ja üks samasugune veel mis seal läheduses oli, kuid see voolik mis tuleb moororist ja läheb radika alla oli külm. Rohkem ise ei oskagi nagu midagi vaadata ja olukorda kirjeldada..
Postitatud: 22 Nov 2012 23:12
Postitas logman
Kui eeldada, et näidikud on korras ja näitavad õiget temperatuuri, siis kahtlus jääb termostaadi hilisele avanemisele.
Lisaks tekib selline olukord kindlasti näiteks peale jahutusvedeliku vahetamist, sest süsteemi jääb alati mingil määral õhku. Taolises situatsioonis läheb ka temperatuur näidikute järgi vaadates alguses liiga kõrgele ja ülekuumenemisest tulenevate kahjustuste ärahoidmiseks tasub koheselt hakata tegelema jahutusvedeliku õige taseme kontrollimise ja juurdelisamisega.
Kolmas nüanss, miks selline olukord varmas tekkima on, tuleb välistemperatuurile mittevastava jahutusvedeliku kasutamisest. Vesi või lahja antifriis külmub radiaatoris, mis takistab koheselt vedeliku läbivoolu. Süsteem jääb enamuse ajast tööle väiksele ringile, mis ei suuda mootorit piisavalt jahutada. Aeg, mis kulub termostaadi avanedes pealetungival kuumal vedelikul radika seestpoolt lahtisulatamiseks, on pikk. Ja kui sealt radikast nüüd lahtisulanud vedelik suure ringi kaudu mootorisse jõuab, jahutab see maha termostaatklapi, mis uuesti sulgub. Sel juhul hakkab hakkab temperatuuri näidik edasi-tagasi pendeldama. Sõidul on temperatuur punases, jätad aga masina kohapeal tühikäigul tiksuma, langeb peagi alla. Sõidu alustades läheb aga üpris kiirelt kuumatsooni tagasi.
Mina kontrolliksin esimese asjana üle termostaatklapi töö. Uskudes muidugi seda, et olukord tekkis n.ö, üleöö ehk siis mitte peale jahutusvedeliku vahetamist või muul moel süsteemi tühjendamist/taastäitmist.
Ja vesi ei käi kohe mitte lada süsteemi! Iialgi ei käi.
Postitatud: 26 Nov 2012 21:17
Postitas eXceed
Probleem tekkis peale seda kui temperatuur tõusis kõrgele ja paisupaagist oli vesi otsas. Iseenesest kas kirjeldatu põhjal on miskit ohtlikku/kahjulikku? Saaks sellega vähemalt targemate juurde ja parematesse tingimustesse sõita, et asja uurida lähemalt.
Postitatud: 27 Nov 2012 00:17
Postitas ToM
Mina ütleks et kell paneb segast, kui plokikaas ja radikas reaalselt leiged on.
Postitatud: 27 Nov 2012 01:52
Postitas Arvos
Aja teine samasugune vaz kõrvale ja ühenda selle mass ning temp. andur juhtmega enda temp. anduri juhtme külge:D. Saad võrrelda näidiku tööd.
Postitatud: 01 Dets 2012 18:29
Postitas eXceed
Hetkel siis lugu selline et nüüd hakkas seier pendeldama tõesti. Pärast käivitamist hakkas tõusma, tõusis umbes poole peale ja pendeldas nii umbes pool senti või vähem edasi tagasi, natukese aja pärast pendeldas sama vahega natuke kõrgemal temperatuuril ja lõpuks siis punase lähedal, samal ajal kui plokk oli leige ja radiaatoris vesi soe. Süsteemis on antifriis ja vesi segamini hetkel. Auto mitu nädalat seisnud väljas ja praeguse külmaga oli vesi pudru.
Kas asja parandaks siis süsteemist tundmatu vedeliku(hiljuti ostetud auto) välja laskmine ja uue antifriisiga täitmine?
Postitatud: 01 Dets 2012 18:57
Postitas ToM
Tundmatu vedelik tuleks kindlasti ära vahetada, kõvemad külmas alles ees. Näidikut see vaevalt et parandab, seal mingi elektriline viga.
Postitatud: 01 Dets 2012 19:40
Postitas Arvos
Solk välja ja tosool sisse. Kirjelduse järgi on anduri ja näidiku vaheline juhe kusagilt massis. Kui üles ei leia vigastatud kohta, uus juhe.
Postitatud: 03 Dets 2012 15:22
Postitas eXceed