Mure jahutussüsteemiga
Mure jahutussüsteemiga
Mure jahutussüsteemiga
Tere
Lihtsalt ja lühidalt: radiaator soojeneb/kuumeneb, temp.näidik on laes ning vesi/tosool paisupaagis täiesti külm.
Milles seisneb probleem? Masinaks 01
Lihtsalt ja lühidalt: radiaator soojeneb/kuumeneb, temp.näidik on laes ning vesi/tosool paisupaagis täiesti külm.
Milles seisneb probleem? Masinaks 01
Was ist das? Das ist VAZ!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Liiga lihtsalt ja -lühidalt tehtud.
Sellepärast tundub, et probleem on justkui ise enda jaoks välja mõeldud.
Mul tekkis kohe kaks-kolm küsimust, milledele ootan vastust.
Miks peaks paisupaak üldse soojenema?
Võib-olla pole radiaatori korgis olev auruklapp üldse avanenudki? Paisupaak klassikalisel ladal pole läbivoolava süsteemi osa, vaid süsteemi üks lõpppunkt, umbharu mis ilmselgelt ei saagi soojeneda kohe, kui termostaatklapp on avanenud.
Millises seisundis on lõdvikud samal ajal? Kas kõik on ühtlaselt kuumad või leidub ka mõni jahedam?
Kas lõdvikud on pehmed või surve all (kõvad)?
Ma katsuks ja mõõdaks need küsitud vidinad kõigepealt üle. Distantstermomeeter pole ka enam täna kättesaamatu asjandus. Andurite-kellade vahetamine nende korrasoleku määramiseks on sisuliselt tülikam tegevus.
Sellepärast tundub, et probleem on justkui ise enda jaoks välja mõeldud.
Mul tekkis kohe kaks-kolm küsimust, milledele ootan vastust.
Miks peaks paisupaak üldse soojenema?
Võib-olla pole radiaatori korgis olev auruklapp üldse avanenudki? Paisupaak klassikalisel ladal pole läbivoolava süsteemi osa, vaid süsteemi üks lõpppunkt, umbharu mis ilmselgelt ei saagi soojeneda kohe, kui termostaatklapp on avanenud.
Millises seisundis on lõdvikud samal ajal? Kas kõik on ühtlaselt kuumad või leidub ka mõni jahedam?
Kas lõdvikud on pehmed või surve all (kõvad)?
Ma katsuks ja mõõdaks need küsitud vidinad kõigepealt üle. Distantstermomeeter pole ka enam täna kättesaamatu asjandus. Andurite-kellade vahetamine nende korrasoleku määramiseks on sisuliselt tülikam tegevus.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Lihtsalt ja lühidalt: Kas temp. näidik on süüte sisselülitusel kohe laes ning mida tähendab see lagi? Kui nii pole, paluks täpsemat kirjeldust näidiku tegevuse kohta.eXceed kirjutas:Tere
Lihtsalt ja lühidalt: radiaator soojeneb/kuumeneb, temp.näidik on laes ning vesi/tosool paisupaagis täiesti külm.
Milles seisneb probleem? Masinaks 01
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Vabandust kesise informatsiooni pärast
. Käivitasin külma mootori, minuti-kahe pärast hakkas näidik ühtlaselt tõusma ja peagi, mõne minuti jooksul jõudis pea et punase lõpuni välja. Suretasin seejärel välja ja uurisin kapotialt. Paisupaagis vesi endiselt külm(oletasin tõesti, et see on osa läbivoolavast süteemist ja oleks ka loogiline, et vesi paisupaagis soojeneb mingi aja järel.) See selleks. Plokikaas jõudis minna väga kergelt soojaks ning vesi radiaatoris leigeks, kui temperatuur juba näidiku järgi lõpus oli. Voolikud on pehmed ja vesi on sees(peale vooliku mis tuleb paisupaagist ja jookseb radikasse, mis on kiviõva ja lausa plastik juba,kuid vesi sees). Samuti jõudis väheke soojeneda see voolik mis tuleb radiaatori pealtpoolt ning läheb mootoriblokki ja üks samasugune veel mis seal läheduses oli, kuid see voolik mis tuleb moororist ja läheb radika alla oli külm. Rohkem ise ei oskagi nagu midagi vaadata ja olukorda kirjeldada..

Was ist das? Das ist VAZ!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kui eeldada, et näidikud on korras ja näitavad õiget temperatuuri, siis kahtlus jääb termostaadi hilisele avanemisele.
Lisaks tekib selline olukord kindlasti näiteks peale jahutusvedeliku vahetamist, sest süsteemi jääb alati mingil määral õhku. Taolises situatsioonis läheb ka temperatuur näidikute järgi vaadates alguses liiga kõrgele ja ülekuumenemisest tulenevate kahjustuste ärahoidmiseks tasub koheselt hakata tegelema jahutusvedeliku õige taseme kontrollimise ja juurdelisamisega.
Kolmas nüanss, miks selline olukord varmas tekkima on, tuleb välistemperatuurile mittevastava jahutusvedeliku kasutamisest. Vesi või lahja antifriis külmub radiaatoris, mis takistab koheselt vedeliku läbivoolu. Süsteem jääb enamuse ajast tööle väiksele ringile, mis ei suuda mootorit piisavalt jahutada. Aeg, mis kulub termostaadi avanedes pealetungival kuumal vedelikul radika seestpoolt lahtisulatamiseks, on pikk. Ja kui sealt radikast nüüd lahtisulanud vedelik suure ringi kaudu mootorisse jõuab, jahutab see maha termostaatklapi, mis uuesti sulgub. Sel juhul hakkab hakkab temperatuuri näidik edasi-tagasi pendeldama. Sõidul on temperatuur punases, jätad aga masina kohapeal tühikäigul tiksuma, langeb peagi alla. Sõidu alustades läheb aga üpris kiirelt kuumatsooni tagasi.
Mina kontrolliksin esimese asjana üle termostaatklapi töö. Uskudes muidugi seda, et olukord tekkis n.ö, üleöö ehk siis mitte peale jahutusvedeliku vahetamist või muul moel süsteemi tühjendamist/taastäitmist.
Ja vesi ei käi kohe mitte lada süsteemi! Iialgi ei käi.
Lisaks tekib selline olukord kindlasti näiteks peale jahutusvedeliku vahetamist, sest süsteemi jääb alati mingil määral õhku. Taolises situatsioonis läheb ka temperatuur näidikute järgi vaadates alguses liiga kõrgele ja ülekuumenemisest tulenevate kahjustuste ärahoidmiseks tasub koheselt hakata tegelema jahutusvedeliku õige taseme kontrollimise ja juurdelisamisega.
Kolmas nüanss, miks selline olukord varmas tekkima on, tuleb välistemperatuurile mittevastava jahutusvedeliku kasutamisest. Vesi või lahja antifriis külmub radiaatoris, mis takistab koheselt vedeliku läbivoolu. Süsteem jääb enamuse ajast tööle väiksele ringile, mis ei suuda mootorit piisavalt jahutada. Aeg, mis kulub termostaadi avanedes pealetungival kuumal vedelikul radika seestpoolt lahtisulatamiseks, on pikk. Ja kui sealt radikast nüüd lahtisulanud vedelik suure ringi kaudu mootorisse jõuab, jahutab see maha termostaatklapi, mis uuesti sulgub. Sel juhul hakkab hakkab temperatuuri näidik edasi-tagasi pendeldama. Sõidul on temperatuur punases, jätad aga masina kohapeal tühikäigul tiksuma, langeb peagi alla. Sõidu alustades läheb aga üpris kiirelt kuumatsooni tagasi.
Mina kontrolliksin esimese asjana üle termostaatklapi töö. Uskudes muidugi seda, et olukord tekkis n.ö, üleöö ehk siis mitte peale jahutusvedeliku vahetamist või muul moel süsteemi tühjendamist/taastäitmist.
Ja vesi ei käi kohe mitte lada süsteemi! Iialgi ei käi.
Hetkel siis lugu selline et nüüd hakkas seier pendeldama tõesti. Pärast käivitamist hakkas tõusma, tõusis umbes poole peale ja pendeldas nii umbes pool senti või vähem edasi tagasi, natukese aja pärast pendeldas sama vahega natuke kõrgemal temperatuuril ja lõpuks siis punase lähedal, samal ajal kui plokk oli leige ja radiaatoris vesi soe. Süsteemis on antifriis ja vesi segamini hetkel. Auto mitu nädalat seisnud väljas ja praeguse külmaga oli vesi pudru.
Kas asja parandaks siis süsteemist tundmatu vedeliku(hiljuti ostetud auto) välja laskmine ja uue antifriisiga täitmine?
Kas asja parandaks siis süsteemist tundmatu vedeliku(hiljuti ostetud auto) välja laskmine ja uue antifriisiga täitmine?
Was ist das? Das ist VAZ!
Probleem elektrisüsteemis ja teema nüüd siin http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=31253
Was ist das? Das ist VAZ!