1. leht 1-st

Niva 1.7i 4 .p. pritsung mootor (väike mure)

Postitatud: 05 Nov 2012 23:20
Postitas saarlane20
tere
sooviks vähe nõu !
on olemas siis 1.7 i 2001 a. see 4 punkt pritsung mootor,millel on kõvasti elektrit peale aretatud,vända ja nuka andurid.
plokikaanel oli praegu,käis tegemisel, sain kätte,panin kokku. uurisin tk aega mootori keti märke, all oleva vända seibil millel peal on vända anduri hambad,leitsin ühe puuritud augupanin selle otsa kaanel oleva välja ulatuva nukiga märki ( siis 1 mene kolb ülal) ja ülalt nukkvõlli ketirattal oleva puuritud augu ka nukivõlli raamil oleva välja ulatuva nukaga tasa. (aga päris täpselt neid kohakuti ei saand, ülalt jääb ikka nõks nukaraami märgist kas ühele poole v teisele poole ketika puuritud märk.
proovisin tööle panna, mootor käib ringi nii lõdvalt(küünlad kõik peal :D ) nagu kohvi veski, kompressiooni pole) arvasin et klapivahed aga sellel hüdrotüukurid ja see peaks end ise reguleerima ??? sammuti ka kett hürdoga nagu. ma ei tea milles probleem on kas mul võib mingi klapi jama olla või on nukkvõll pool ringi vale. samas proovisin siis võtmega mootorit ajades kiilub kinni ehk siis klapid peas ma arvan .
ehk oskab keegi nõu anda või arvata midagi oleks väga tänulik.
aitähh

Postitatud: 05 Nov 2012 23:51
Postitas Arvos
Ma nüüd täpselt ei mäleta aga need hüdrotõukurid tuli enne peale panekut ka mingisse asendisse suruda. Päris nii ei olnud, et paned aga peale ja õli ise kõike regullib. See meenutus on küll pärit Omega-st. Ma kardan, et pigem on sul siiski asjad valesti kokku viidud. Kui mootor käsitsi ringi ei käi, ei ole mingit mõtet käivitada.

Postitatud: 06 Nov 2012 15:56
Postitas MuKi14
Osad hüdrotõukurid tuleb mootorit lahti võttes nii öelda tühjaks lasta ja kui 1. kord käivitad siis õilsurve ajab need ise paika, sigullil vist ei tohiks nii olla. See, et nukamärke päris kohakuti ei saa tuleb kas välja veninud ketist või siis mahalihvitud kaanest/plokist, see eriti ei tohiks midagi mõjutada. Pole selle 1.7i vända rihmaseibi näinud aga usun, et seal on mingi eristatav märk mis otsakaane peal olevate märkidega kokku läheb. Nukkvõll võib valesti peal olla küll kui valet vända märki vaadata.

Postitatud: 06 Nov 2012 18:20
Postitas saarlane20
Muki,milline see õige vända märk siis on . ma arvan et üx pisike puuritud auk peaks olema.

Arvos: mootor käib mul käsitsi ringi küll.,lihtsalt panin nuka ühte asendisse kus ta ei käind käsitsi.
samas võib mul nukk võll pool ringi vale olla
ei kujuta ette,minu mõistus seal peale ei hakka :D

Postitatud: 06 Nov 2012 23:38
Postitas Rannamäe
Väntvõlli ÜSS märk:

Pilt

Nukkvõlli ÜSS märk:

Pilt

Kontrolli, et oleks ikkagi 4. silindri ÜSS. Kui nukkvõll 180 kraadi valesti peal, siis on 1. silindri SS, kokku ta veel sellepärast ei jookse.

Postitatud: 07 Nov 2012 13:45
Postitas mauer
Tõukurid enne tagasipanekut ikka tühjaks pressida. Kruustangide vahel. Mitte neid vigastada panna kahele poole ka puuhalud. Tõukurid kinni keerata suht õrnalt, muidu jäävad klõbisema. Vt ka http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=18157

Postitatud: 07 Nov 2012 18:40
Postitas PuZuP
Hüdrotõukureid ei ole mõtet nüüd küll tühjaks pressida, selle töö teevad nukkvõll ja klapivedrud sinu eest ära. Iseküsimus, kui nad kinni on jäänud nii, et maksimaalses avatud asendis on. Keerad väntvõlli 1 silindri üss. Seejärel keerad väntvõlli 90 kraadi vastupäeva - kõik kolvid on nüüd ühel kõrgusele ploki keskel ning klapid kohe kuidagi nendeni ei jõua. Paned kaane peale (kui kaas maas), paned peale tõukurid ja muud mudru ning ka nukkvõlli, keerad nukkvõlli kaks korda ringi ning paned märki esimese silindri jaoks. Lähed jood ühe kohvi. Keerad väntvõlli ülemisse surnud seisu nii et märgid paigas. Paned peale keti ning ongi kogu muusika. Kett tasuks ka ära pingutada. Nuka asendit saad nii kontrollida - Väntvõlli 1 silinder ÜSS - 4ndas silindris survetakti lõpp läheb üle töötaktiks - ehk siis nukkvõlli nukad mõlemad suunaga ülesse. Esimese silindri nukad suunaga alla.