1. leht 1-st
1600cc mootor ei käivitu
Postitatud: 29 Juun 2012 12:15
Postitas amorzo
Tervist,
Mure mootoriga, suri välja ja enam ei käivitu. Alustasin bensupumbast - äkki ei jaksa üles lüüa, pump korras. Kontrollisin sädet - olemas. Proovisin tilga lasta otse karpasse, ikka ei midagi. Küünlad panin kasutatud aga väga korralikud - endiselt vaikus. Lõpuks valasin küünlaaugust igasse silindrisse tilga ja peale seda kinnise tooreklapiga lõi sumbutist ühe paugu ja kõik. Enne läks käima poolest pöördest. Minul mõistus otsas, võib-olla oskab keegi targem aidata.
Ette tänades.
Säde.
Postitatud: 29 Juun 2012 12:26
Postitas SexSix
Kas säde jõuab iga küünlani?
Postitatud: 29 Juun 2012 14:42
Postitas amorzo
Jah jagajast saab sädeme igast küünlajuhtmest.
Postitatud: 29 Juun 2012 15:17
Postitas Sander
Kas käima tõmmata ka ei anna?
Postitatud: 29 Juun 2012 16:17
Postitas amorzo
Auto läheb juppideks ja mootor jääb omale, kuna kardaan oli nii kõvasti kinni siis sai see relakaga alt lastud, kast veel peal, ühesõnaga pole võimalust käima tõmmata
Postitatud: 29 Juun 2012 20:25
Postitas amorzo
Kuidas näeb jagaja kondensaatori rike välja? Minu loogika ütleb et 12v puhtalt sädet küünlas ei tekita s.t kondekas võimendab seda. Kui kondekas läbi kas siis saab küünlajuhtmetest ikka sädeme kätte? Tänaseks mootori kallal kõik kuna vaja mingi päev poest nr 7 võti soetada millega kondeka lahti saab - proovin teist kondensaatorit. Kuri kahtlane tunne on, et peab vaatama mis karbussis sees toimub. Ja siit ka küsimus kas 21013 1200cc mootori karburaator sobib 1600cc mootorile? Korras lühikese jalaga jagaja tolle mootori pealt samuti olemas kuid kui ma ei eksi siis 1600cc-l vist pika jalaga jagaja niiet seda tõenäoliselt proovida ei saa.
Postitatud: 29 Juun 2012 20:40
Postitas erki9
Säde tuleb ikka süütepoolist. Jagaja jaotab sädeme õigesse silindrisse ning jagaja kontaktid määravad sädeme sageduse. Pigem võib viga olla süütenurgas. Äkki on jagaja mutter lahti põrunud ja süüde paigast. Säde on küll olemas, aga valel ajal. Karburaator on muidugi mõistlik üle vaadata. Lammutasime täna sõbraga üht mosse karburaatorit. ujukiruumi põhjas oli umbes pool cm muda. Pärast puhastust käib nagu kellavärk:)
Postitatud: 29 Juun 2012 23:39
Postitas Arvos
Võimalik ka süütepool. Säde võib küünal maas olla, kuid surve all ei pruugi. Kas säde on tugev või nõrk kollane?
Postitatud: 01 Juul 2012 18:21
Postitas amorzo
Sai täna mootoriga jälle tegeletud, võtsin karpa lahti, ujukiruum oli ilus puhas, gaasiklapp toimis hästi aga mootorit tööle ei saa. Lõpuks tulin ringiga sädeme juurde tagasi ja seekord tundus säde üsna nõrk niisiis proovisin teist kondensaatorit, teisi jagajakaasi, küünlajuhtmeid, küünlaid, kahte süütepooli ja vahetasin ka jagaja kaitsme korraliku vastu. Ikka säde väga väike,tundub, et.asi on jagajas endas või jagaja jalas kinni, jagaja jalg tundus samas korralik. Nüüd on küll mõistus otsas.
Postitatud: 01 Juul 2012 23:28
Postitas Hendrikk
kontrolli igaksjuhuks üle need juhtmed mis tulevad süütepooli.
mu 08 oli üks juhtmetest halvasti kinni ja ei andnud ühendust ja ei olnud ka korralikku sädet..

Postitatud: 03 Juul 2012 22:45
Postitas amorzo
Täiesti müsteerium...
Käisin kõik kontaktid üle, säde on, kütust peale saab, mootor käib ilusti ringi aga tööle ei lähe...
Teoorias lihtne mootor ja kõik käib loogiliselt aga nüüd on küll mõtted täiesti otsas.
Täna sai mootor ja kast maha ka ühes tükis võetud. Kuna pole päris alla andnud veel siis võib-olla keegi oskab aidata, kuidas mootor maas tööle saada.
Postitatud: 04 Juul 2012 01:09
Postitas Mikk
Mootor käib ringi küll, aga kas liiguvad ka kõik vajaminevad detailid. Kas ka nukkvõll pöörleb koos väntvõlliga. Ei ole meil palju aega sellest hetkest, kui ühel mehel auto enam peale tankimist ei käivitunud ja süüdlaseks oli purunenud nukkvõll. Mootor käis ilusti ringi, aga kuna klapid ei avanenud ega sulgunud enam, siis tööle ta minna ei saanudki. Samuti kas süüde on ikka õigel hetkel kuigi üldjuhul teda nii valesti peale ei panda, et üldse ei lubaks.
Postitatud: 04 Juul 2012 10:59
Postitas amorzo
Hmm süütest veel niipalju, et mul olid korraks küünlajuhtmed teist pidi peal ja siis lõi karpast pauku küll, väikese intervalliga kaks korda ja vaikus, ja siis jälle ..
Eile, kui mootor maha sai võetud siis piilusin pea vahele taskulambiga küll ja nukk tundus ok olevat, võtan täna pea täiesti lahti, näeb paremini.
Postitatud: 04 Juul 2012 16:11
Postitas PuZuP
Mis Sa sest peast kohe maha kitkud. Võta klapikambri kaas maha kõigepealt. Mootorit vändast ringi keerates, veendu, et nukvõlli kõik nokad pöörleksid (Sansa pärusmaa

). Kui kõik pöörleb, siis kontrolli üle märgid - väntvõlli 1 silindri ülemises surnud seisus peavad olema kas 1 silindri või 4 silindri mõlemad nokad kas suunaga allapoole (klapid kergelt avatud) või suunaga ülespoole (mõlemad klapid suletud). Ehk siis kui ühed suunaga ülespoole siis teised peavad olema allapoole ja vastupidi. Kui ka need korras, siis kontrolli üle klappide paisumisvahed. Need korras, siis soovitan ära mõõta ka kohe silindrite surved manomeetriga. Kui ka need korras, siis on kaks varianti - särakas või küte. Kui särakas ja küte on mõlemad olemas, siis järelikult särakas pingestab valel ajal. Kui midagi mootori sees peaks olema ära ikaldanud juba, siis küll seda kolinat juba kuulda oleks. Küsimusi, probleeme, ettepanekuid - anna ainult tuld

Postitatud: 15 Juul 2012 23:58
Postitas amorzo
Kas ilma vändata on ka võimalik klapiregulli teha? Murran moment pead selle üle, tõenäoliselt kardaan alla ja autot lükkama käik sees.
Postitatud: 16 Juul 2012 00:43
Postitas logman
*Rihmaratas kinnitub mutriga

.
*Kui küünlad eemaldada, saab ka nukkvõllist mootorit ringi ajada.
Ahh et nüüd juba on paisumispilud valeks läinud...?
Nukkvõll on ikka omas õiges asendis väntvõlli suhtes?
Postitatud: 16 Juul 2012 01:32
Postitas amorzo
Vahepeal sai mootori siseelu lahatud. Nukaga kõik ok aga uuesti peale pannes kõik paigast ja vaja regull niivõiteisiti teha. Käivitumisejama tõenäoliselt siiski jagajas kinni.
Kuidas see õige asend väntvõlli suhtes välja näeb?
Postitatud: 16 Juul 2012 08:40
Postitas Mel
Foorum pole mitte eelmisel nädalal avatud, seega materjali siin maa-ja-ilm. Soovitav enda harimiseks lugeda pool päeva, järgmine korda vähem küsimusi või vähemalt saab aimu, kust ja mida otsida.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=12061
Postitatud: 16 Juul 2012 08:48
Postitas logman
Nukkvõlli õige asend väntvõlli suhtes on PuZuP'i postituses kirjas.
Sealsamas on kirjeldatud ka jagaja rootori ehk siis süüte algseadeks mõeldud asendit.
Kui mootor äkitselt välja suri, võis läbi minna ka rootoril pesitsev takisti.
On see sinu rootoril olemas ja kui on, siis kas selle korrasolek on kontrollitud?