1. leht 2-st

Keerad süüte välja, aga mootor põksub edasi...

Postitatud: 28 Jaan 2004 12:36
Postitas mongoloid
auto on 21093

Pärast pikemat sõitu ei taha mootor seisma jääda, keerad süüte välja aga mootor põksub veel edasi ja enne kui seisma jääb teeb mingi imeliku asja...justkui läheks tagurpidi käima või midagi.

kas on tegu hõõgsüütega, et mingi sitt silindris hõõgub jne. olen vahetanud kahed küünlad. küünlad on küll puhtad ja kenasti helepruunid olnud (mitte mustad ja tahmased). ega ometigi ei ole asi süütenurgas???
üks asi veel, esimese jooksu küünlaid sai vahetatud alles 74000 km-i peal (1. sil. küünal ei tulnud lahti) siis olid küünlad küll mingi põlend tagi moodi jamaga koos (küünla külgmine elektrood). teen ka üsna tihti lühikesi sõite, mille jooksul ei jõua mootor töötemperatuurini soeneda. kas asi võib selle taga peituda???

kui kellelgi on olnud sama probleem, oleks tore muljeid vahetada või oskab keegi head nõu anda.

aitähh!

Postitatud: 28 Jaan 2004 12:58
Postitas motamees
Viga võib olla liiga lahjas segus ja/või liig madalates tühikäigu pööretes. Kui tühikäigu pöörded liiga madalad siis sisseminev õhk kulgeb kollektoris liiga aeglaseltja kuumeneb üle. Selle tagajärjel tekib isesüttimine. Lahja segu korral põlemise temp liiga suur ja tekitab hõõgsüüdet.
Vastumeetmetena kasutatakse tühikäigu sulgemise klappe. Kui sul see klapp olemas võib see olla rikkis või valesti karba reguleeritud. On kasu ka segusiibri täielikust avamisest süüte väljakeeramise järel. Võid proovida tõsta tühikäigu pöördeid ja/või segu rikkamaks keerata.
Kui neid meetmeid tarvitad siis tee neid ükshaaval siis saad selgeks milline aitas.

Postitatud: 28 Jaan 2004 13:04
Postitas mongoloid
proovin järgi ja siis ütlen mis aitas...

aitähh!

Postitatud: 28 Jaan 2004 14:40
Postitas Laada
Tegu on tõenäoliselt liiga tulise mootriga või hõõguma läinud tahmaga põlemiskambris mis põhjustab hõõgsüüdet. Vanasti tõesti kippusid eriti mossed sedasi "käima jääma". Tasuks üle vaadata süütehetke, samuti võib segu tõesti lahja olla. Kuna eeldan, et tegu on karburaatormootoriga siis soovitaks vaadata kas magnetklapp toimib. Selleks tuleks kõigepealt klapp välja keerata, otsast düüs maha tõmmata ja vaadata kas seal nõel sees ikka on. Tavalistel ladadel võeti tihtilugu see nõel välja, 08'l , kui õieti mäletan, see sealt välja ei käinud seetõttu lõigati tal probleemide korral lihtsalt ots maha. Vahel võib ka magnetklapi funktsiooni taastamisest sellisel puhul abi olla.
Ega ei kasuta juhtumisi 92 bensiini?

Postitatud: 28 Jaan 2004 14:57
Postitas motamees
Magnetklappi kõige lihtsam kontrollida tühikäigul juhtme eemaldamisega. Nagu juhe tagant ära võtta PEAB sisma jääma.
Kui ei jää võib viga olla klapis või hoopis valesti regullitud karbas. Tihti olen kohanud sellist reguleeringut Osoon tüüpi karbaga. Võhiklikkusest keeratkse seal tühikäiku siibri asendi muutmisega.

Postitatud: 28 Jaan 2004 15:06
Postitas mongoloid
ei kasuta 92 bensiini. 95-ga sõidan.

Postitatud: 28 Jaan 2004 22:55
Postitas slikk
tekkis seaoses teemaga üks küsimus.kas mootoril tahurpidi käies üldse süüde on?veneajal võis küll tõesti nii juhtuda tihti see hõõgsüüde, sest sel ajal oli ju keemia tasemel:)ja eriti head bensu ei olnd vist jah.ega tänapäevalgi igalt poolt normaalset bensiini saa. lisaks küsimusele: kui tagurpidi käies süüde on, siis on ju täitsa võimalik, et läheb tagurpidi käima, sest et see "saast" seal sees hõõgub ja pöörded juba nii madalad, siis kuigipalju tühikäigu pööretest karbussist pena peale tuleb ja mingi moment, kui mootor pea-aegu seisab toimub silindris plahvatus ja käibki tagurpidi:)--ma muidugi ei tea, kas see on võimalik, aga arvan:D

Postitatud: 28 Jaan 2004 23:26
Postitas olaaf
Esialgne postitaja slikk
tekkis seaoses teemaga üks küsimus.kas mootoril tahurpidi käies üldse süüde on?veneajal võis küll tõesti nii juhtuda tihti see hõõgsüüde, sest sel ajal oli ju keemia tasemel:)ja eriti head bensu ei olnd vist jah.ega tänapäevalgi igalt poolt normaalset bensiini saa. lisaks küsimusele: kui tagurpidi käies süüde on, siis on ju täitsa võimalik, et läheb tagurpidi käima, sest et see "saast" seal sees hõõgub ja pöörded juba nii madalad, siis kuigipalju tühikäigu pööretest karbussist pena peale tuleb ja mingi moment, kui mootor pea-aegu seisab toimub silindris plahvatus ja käibki tagurpidi:)--ma muidugi ei tea, kas see on võimalik, aga arvan:D
tegelikult mõtle sellele milleks mootoris nukkvõll on!!!:wow võtmesõna gaasijaotusfaasid
tagurpidi 4 taktiline bensiinimootor käima ei lähe.

Postitatud: 29 Jaan 2004 08:57
Postitas mongoloid
kiskusin karpa küljest kõik juhtmed ära, küll korraga ja ükshaaval aga masin käis ikka edasi. magnetklapp ei tööta ???

Postitatud: 29 Jaan 2004 10:06
Postitas Laada
Esialgne postitaja mongoloid
kiskusin karpa küljest kõik juhtmed ära, küll korraga ja ükshaaval aga masin käis ikka edasi. magnetklapp ei tööta ???
Täitsa õige järeldus. Kuid küsimus veel selles, et miks ta ei tööta? Magnetklapi mittetöötamisel reeglina ei tohi tühikäigul käia. Siis kas lihtsalt see nõel klapist hävitatud, lisaks sellele elektrilised probleemid või on siiber pilukile jäetud.

Postitatud: 29 Jaan 2004 14:33
Postitas slikk
aga momentaalsest siis ikkagi ju on võimalik tagurpidi käimine.see niivõrd väike ikkagi.

Postitatud: 29 Jaan 2004 15:37
Postitas mongoloid
masin jääb pärast süüte välja keeramist põksuma (nagu käivitades kui võtab ainult ühe poti taha) ja enne kui seisma jääb teeb veel urrrrrrrrrrrr...vot :D

Postitatud: 29 Jaan 2004 16:25
Postitas olaaf
Esialgne postitaja slikk
aga momentaalsest siis ikkagi ju on võimalik tagurpidi käimine.see niivõrd väike ikkagi.
ühtegi töötakti tagurpidi toimuda ei saa
kuna hooratta pöörlemissuuna jõu vektor on ju päripäeva. pole jõudu mis seda kompenseeriks ja seda ületaks..

sai nüüd vist natuke segane

Postitatud: 29 Jaan 2004 16:47
Postitas 2107
Mingil määral käib karburaatormootor ka tagurpidi. Erilist võimsust muidugi ei arenda, aga tühjalt mingi aja popsub. Diisel seevastu jääbki käima kuni kokku jookseb. See käib muidugi ainult ridapumbaga mootori kohta. Tossu tuleb õhupuhastist ja õhku võtab sumpa kaudu.

Postitatud: 29 Jaan 2004 19:45
Postitas slikk
kunagi sai võrr küll mingi nipiga tagurpidi käima. suretiga ja gaasiga mängides. vahest juhtus ka nii et ei saand arugi ja kui hakkad kohalt ära minema ja sidurit libistasid siis oinäe, liigub tagurpidi:):lol:D

Postitatud: 29 Jaan 2004 20:20
Postitas motamees
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.

Postitatud: 29 Jaan 2004 20:25
Postitas sigle
Esialgne postitaja motamees
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
täpsustaks: neljataktiline ottomootor;)

Postitatud: 29 Jaan 2004 20:31
Postitas Ardi Soovik
Lahtist tahma saab välja aurupesuga,kallates töötavale mootorile kannust vett karburaatorisse,hoides pöörded kõrgel.

Postitatud: 29 Jaan 2004 20:42
Postitas põletaja
Esialgne postitaja motamees
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
julgeks vastu vaielda kuna on omal olnud juhus diiselmootoriga mis läks tagurpidi käima ja jäigi käima tuli ise väljasuretada:puzzled

Postitatud: 29 Jaan 2004 21:17
Postitas motamees
Esialgne postitaja sigle
täpsustaks: neljataktiline ottomootor;)
Sigle täpsustus oli õige. Ei maininud diislit kuna jutt oli Ladast ja seda ka siin mõtlesin.
Nii et vaidlust ei arenda, kuna tean juba ette et jään alla.