Keerad süüte välja, aga mootor põksub edasi...

Keerad süüte välja, aga mootor põksub edasi...

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
m
mongoloid
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Keerad süüte välja, aga mootor põksub edasi...

Postitus Postitas mongoloid »

auto on 21093

Pärast pikemat sõitu ei taha mootor seisma jääda, keerad süüte välja aga mootor põksub veel edasi ja enne kui seisma jääb teeb mingi imeliku asja...justkui läheks tagurpidi käima või midagi.

kas on tegu hõõgsüütega, et mingi sitt silindris hõõgub jne. olen vahetanud kahed küünlad. küünlad on küll puhtad ja kenasti helepruunid olnud (mitte mustad ja tahmased). ega ometigi ei ole asi süütenurgas???
üks asi veel, esimese jooksu küünlaid sai vahetatud alles 74000 km-i peal (1. sil. küünal ei tulnud lahti) siis olid küünlad küll mingi põlend tagi moodi jamaga koos (küünla külgmine elektrood). teen ka üsna tihti lühikesi sõite, mille jooksul ei jõua mootor töötemperatuurini soeneda. kas asi võib selle taga peituda???

kui kellelgi on olnud sama probleem, oleks tore muljeid vahetada või oskab keegi head nõu anda.

aitähh!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Viga võib olla liiga lahjas segus ja/või liig madalates tühikäigu pööretes. Kui tühikäigu pöörded liiga madalad siis sisseminev õhk kulgeb kollektoris liiga aeglaseltja kuumeneb üle. Selle tagajärjel tekib isesüttimine. Lahja segu korral põlemise temp liiga suur ja tekitab hõõgsüüdet.
Vastumeetmetena kasutatakse tühikäigu sulgemise klappe. Kui sul see klapp olemas võib see olla rikkis või valesti karba reguleeritud. On kasu ka segusiibri täielikust avamisest süüte väljakeeramise järel. Võid proovida tõsta tühikäigu pöördeid ja/või segu rikkamaks keerata.
Kui neid meetmeid tarvitad siis tee neid ükshaaval siis saad selgeks milline aitas.
C
m
mongoloid
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mongoloid »

proovin järgi ja siis ütlen mis aitas...

aitähh!
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Tegu on tõenäoliselt liiga tulise mootriga või hõõguma läinud tahmaga põlemiskambris mis põhjustab hõõgsüüdet. Vanasti tõesti kippusid eriti mossed sedasi "käima jääma". Tasuks üle vaadata süütehetke, samuti võib segu tõesti lahja olla. Kuna eeldan, et tegu on karburaatormootoriga siis soovitaks vaadata kas magnetklapp toimib. Selleks tuleks kõigepealt klapp välja keerata, otsast düüs maha tõmmata ja vaadata kas seal nõel sees ikka on. Tavalistel ladadel võeti tihtilugu see nõel välja, 08'l , kui õieti mäletan, see sealt välja ei käinud seetõttu lõigati tal probleemide korral lihtsalt ots maha. Vahel võib ka magnetklapi funktsiooni taastamisest sellisel puhul abi olla.
Ega ei kasuta juhtumisi 92 bensiini?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Magnetklappi kõige lihtsam kontrollida tühikäigul juhtme eemaldamisega. Nagu juhe tagant ära võtta PEAB sisma jääma.
Kui ei jää võib viga olla klapis või hoopis valesti regullitud karbas. Tihti olen kohanud sellist reguleeringut Osoon tüüpi karbaga. Võhiklikkusest keeratkse seal tühikäiku siibri asendi muutmisega.
C
m
mongoloid
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mongoloid »

ei kasuta 92 bensiini. 95-ga sõidan.
s
slikk
Suletud kasutaja
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas slikk »

tekkis seaoses teemaga üks küsimus.kas mootoril tahurpidi käies üldse süüde on?veneajal võis küll tõesti nii juhtuda tihti see hõõgsüüde, sest sel ajal oli ju keemia tasemel:)ja eriti head bensu ei olnd vist jah.ega tänapäevalgi igalt poolt normaalset bensiini saa. lisaks küsimusele: kui tagurpidi käies süüde on, siis on ju täitsa võimalik, et läheb tagurpidi käima, sest et see "saast" seal sees hõõgub ja pöörded juba nii madalad, siis kuigipalju tühikäigu pööretest karbussist pena peale tuleb ja mingi moment, kui mootor pea-aegu seisab toimub silindris plahvatus ja käibki tagurpidi:)--ma muidugi ei tea, kas see on võimalik, aga arvan:D
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Esialgne postitaja slikk
tekkis seaoses teemaga üks küsimus.kas mootoril tahurpidi käies üldse süüde on?veneajal võis küll tõesti nii juhtuda tihti see hõõgsüüde, sest sel ajal oli ju keemia tasemel:)ja eriti head bensu ei olnd vist jah.ega tänapäevalgi igalt poolt normaalset bensiini saa. lisaks küsimusele: kui tagurpidi käies süüde on, siis on ju täitsa võimalik, et läheb tagurpidi käima, sest et see "saast" seal sees hõõgub ja pöörded juba nii madalad, siis kuigipalju tühikäigu pööretest karbussist pena peale tuleb ja mingi moment, kui mootor pea-aegu seisab toimub silindris plahvatus ja käibki tagurpidi:)--ma muidugi ei tea, kas see on võimalik, aga arvan:D
tegelikult mõtle sellele milleks mootoris nukkvõll on!!!:wow võtmesõna gaasijaotusfaasid
tagurpidi 4 taktiline bensiinimootor käima ei lähe.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
mongoloid
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mongoloid »

kiskusin karpa küljest kõik juhtmed ära, küll korraga ja ükshaaval aga masin käis ikka edasi. magnetklapp ei tööta ???
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Esialgne postitaja mongoloid
kiskusin karpa küljest kõik juhtmed ära, küll korraga ja ükshaaval aga masin käis ikka edasi. magnetklapp ei tööta ???
Täitsa õige järeldus. Kuid küsimus veel selles, et miks ta ei tööta? Magnetklapi mittetöötamisel reeglina ei tohi tühikäigul käia. Siis kas lihtsalt see nõel klapist hävitatud, lisaks sellele elektrilised probleemid või on siiber pilukile jäetud.
s
slikk
Suletud kasutaja
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas slikk »

aga momentaalsest siis ikkagi ju on võimalik tagurpidi käimine.see niivõrd väike ikkagi.
m
mongoloid
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mongoloid »

masin jääb pärast süüte välja keeramist põksuma (nagu käivitades kui võtab ainult ühe poti taha) ja enne kui seisma jääb teeb veel urrrrrrrrrrrr...vot :D
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Esialgne postitaja slikk
aga momentaalsest siis ikkagi ju on võimalik tagurpidi käimine.see niivõrd väike ikkagi.
ühtegi töötakti tagurpidi toimuda ei saa
kuna hooratta pöörlemissuuna jõu vektor on ju päripäeva. pole jõudu mis seda kompenseeriks ja seda ületaks..

sai nüüd vist natuke segane
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Mingil määral käib karburaatormootor ka tagurpidi. Erilist võimsust muidugi ei arenda, aga tühjalt mingi aja popsub. Diisel seevastu jääbki käima kuni kokku jookseb. See käib muidugi ainult ridapumbaga mootori kohta. Tossu tuleb õhupuhastist ja õhku võtab sumpa kaudu.
s
slikk
Suletud kasutaja
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas slikk »

kunagi sai võrr küll mingi nipiga tagurpidi käima. suretiga ja gaasiga mängides. vahest juhtus ka nii et ei saand arugi ja kui hakkad kohalt ära minema ja sidurit libistasid siis oinäe, liigub tagurpidi:):lol:D
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
C
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Esialgne postitaja motamees
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
täpsustaks: neljataktiline ottomootor;)
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Lahtist tahma saab välja aurupesuga,kallates töötavale mootorile kannust vett karburaatorisse,hoides pöörded kõrgel.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Esialgne postitaja motamees
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
julgeks vastu vaielda kuna on omal olnud juhus diiselmootoriga mis läks tagurpidi käima ja jäigi käima tuli ise väljasuretada:puzzled
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Esialgne postitaja sigle
täpsustaks: neljataktiline ottomootor;)
Sigle täpsustus oli õige. Ei maininud diislit kuna jutt oli Ladast ja seda ka siin mõtlesin.
Nii et vaidlust ei arenda, kuna tean juba ette et jään alla.
C
Vasta