Keerad süüte välja, aga mootor põksub edasi...
Keerad süüte välja, aga mootor põksub edasi...
Keerad süüte välja, aga mootor põksub edasi...
auto on 21093
Pärast pikemat sõitu ei taha mootor seisma jääda, keerad süüte välja aga mootor põksub veel edasi ja enne kui seisma jääb teeb mingi imeliku asja...justkui läheks tagurpidi käima või midagi.
kas on tegu hõõgsüütega, et mingi sitt silindris hõõgub jne. olen vahetanud kahed küünlad. küünlad on küll puhtad ja kenasti helepruunid olnud (mitte mustad ja tahmased). ega ometigi ei ole asi süütenurgas???
üks asi veel, esimese jooksu küünlaid sai vahetatud alles 74000 km-i peal (1. sil. küünal ei tulnud lahti) siis olid küünlad küll mingi põlend tagi moodi jamaga koos (küünla külgmine elektrood). teen ka üsna tihti lühikesi sõite, mille jooksul ei jõua mootor töötemperatuurini soeneda. kas asi võib selle taga peituda???
kui kellelgi on olnud sama probleem, oleks tore muljeid vahetada või oskab keegi head nõu anda.
aitähh!
Pärast pikemat sõitu ei taha mootor seisma jääda, keerad süüte välja aga mootor põksub veel edasi ja enne kui seisma jääb teeb mingi imeliku asja...justkui läheks tagurpidi käima või midagi.
kas on tegu hõõgsüütega, et mingi sitt silindris hõõgub jne. olen vahetanud kahed küünlad. küünlad on küll puhtad ja kenasti helepruunid olnud (mitte mustad ja tahmased). ega ometigi ei ole asi süütenurgas???
üks asi veel, esimese jooksu küünlaid sai vahetatud alles 74000 km-i peal (1. sil. küünal ei tulnud lahti) siis olid küünlad küll mingi põlend tagi moodi jamaga koos (küünla külgmine elektrood). teen ka üsna tihti lühikesi sõite, mille jooksul ei jõua mootor töötemperatuurini soeneda. kas asi võib selle taga peituda???
kui kellelgi on olnud sama probleem, oleks tore muljeid vahetada või oskab keegi head nõu anda.
aitähh!
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Viga võib olla liiga lahjas segus ja/või liig madalates tühikäigu pööretes. Kui tühikäigu pöörded liiga madalad siis sisseminev õhk kulgeb kollektoris liiga aeglaseltja kuumeneb üle. Selle tagajärjel tekib isesüttimine. Lahja segu korral põlemise temp liiga suur ja tekitab hõõgsüüdet.
Vastumeetmetena kasutatakse tühikäigu sulgemise klappe. Kui sul see klapp olemas võib see olla rikkis või valesti karba reguleeritud. On kasu ka segusiibri täielikust avamisest süüte väljakeeramise järel. Võid proovida tõsta tühikäigu pöördeid ja/või segu rikkamaks keerata.
Kui neid meetmeid tarvitad siis tee neid ükshaaval siis saad selgeks milline aitas.
Vastumeetmetena kasutatakse tühikäigu sulgemise klappe. Kui sul see klapp olemas võib see olla rikkis või valesti karba reguleeritud. On kasu ka segusiibri täielikust avamisest süüte väljakeeramise järel. Võid proovida tõsta tühikäigu pöördeid ja/või segu rikkamaks keerata.
Kui neid meetmeid tarvitad siis tee neid ükshaaval siis saad selgeks milline aitas.
C
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Tegu on tõenäoliselt liiga tulise mootriga või hõõguma läinud tahmaga põlemiskambris mis põhjustab hõõgsüüdet. Vanasti tõesti kippusid eriti mossed sedasi "käima jääma". Tasuks üle vaadata süütehetke, samuti võib segu tõesti lahja olla. Kuna eeldan, et tegu on karburaatormootoriga siis soovitaks vaadata kas magnetklapp toimib. Selleks tuleks kõigepealt klapp välja keerata, otsast düüs maha tõmmata ja vaadata kas seal nõel sees ikka on. Tavalistel ladadel võeti tihtilugu see nõel välja, 08'l , kui õieti mäletan, see sealt välja ei käinud seetõttu lõigati tal probleemide korral lihtsalt ots maha. Vahel võib ka magnetklapi funktsiooni taastamisest sellisel puhul abi olla.
Ega ei kasuta juhtumisi 92 bensiini?
Ega ei kasuta juhtumisi 92 bensiini?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Magnetklappi kõige lihtsam kontrollida tühikäigul juhtme eemaldamisega. Nagu juhe tagant ära võtta PEAB sisma jääma.
Kui ei jää võib viga olla klapis või hoopis valesti regullitud karbas. Tihti olen kohanud sellist reguleeringut Osoon tüüpi karbaga. Võhiklikkusest keeratkse seal tühikäiku siibri asendi muutmisega.
Kui ei jää võib viga olla klapis või hoopis valesti regullitud karbas. Tihti olen kohanud sellist reguleeringut Osoon tüüpi karbaga. Võhiklikkusest keeratkse seal tühikäiku siibri asendi muutmisega.
C
tekkis seaoses teemaga üks küsimus.kas mootoril tahurpidi käies üldse süüde on?veneajal võis küll tõesti nii juhtuda tihti see hõõgsüüde, sest sel ajal oli ju keemia tasemel:)ja eriti head bensu ei olnd vist jah.ega tänapäevalgi igalt poolt normaalset bensiini saa. lisaks küsimusele: kui tagurpidi käies süüde on, siis on ju täitsa võimalik, et läheb tagurpidi käima, sest et see "saast" seal sees hõõgub ja pöörded juba nii madalad, siis kuigipalju tühikäigu pööretest karbussist pena peale tuleb ja mingi moment, kui mootor pea-aegu seisab toimub silindris plahvatus ja käibki tagurpidi:)--ma muidugi ei tea, kas see on võimalik, aga arvan:D
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
tegelikult mõtle sellele milleks mootoris nukkvõll on!!!:wow võtmesõna gaasijaotusfaasidEsialgne postitaja slikk
tekkis seaoses teemaga üks küsimus.kas mootoril tahurpidi käies üldse süüde on?veneajal võis küll tõesti nii juhtuda tihti see hõõgsüüde, sest sel ajal oli ju keemia tasemel:)ja eriti head bensu ei olnd vist jah.ega tänapäevalgi igalt poolt normaalset bensiini saa. lisaks küsimusele: kui tagurpidi käies süüde on, siis on ju täitsa võimalik, et läheb tagurpidi käima, sest et see "saast" seal sees hõõgub ja pöörded juba nii madalad, siis kuigipalju tühikäigu pööretest karbussist pena peale tuleb ja mingi moment, kui mootor pea-aegu seisab toimub silindris plahvatus ja käibki tagurpidi:)--ma muidugi ei tea, kas see on võimalik, aga arvan:D
tagurpidi 4 taktiline bensiinimootor käima ei lähe.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Täitsa õige järeldus. Kuid küsimus veel selles, et miks ta ei tööta? Magnetklapi mittetöötamisel reeglina ei tohi tühikäigul käia. Siis kas lihtsalt see nõel klapist hävitatud, lisaks sellele elektrilised probleemid või on siiber pilukile jäetud.Esialgne postitaja mongoloid
kiskusin karpa küljest kõik juhtmed ära, küll korraga ja ükshaaval aga masin käis ikka edasi. magnetklapp ei tööta ???
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
ühtegi töötakti tagurpidi toimuda ei saaEsialgne postitaja slikk
aga momentaalsest siis ikkagi ju on võimalik tagurpidi käimine.see niivõrd väike ikkagi.
kuna hooratta pöörlemissuuna jõu vektor on ju päripäeva. pole jõudu mis seda kompenseeriks ja seda ületaks..
sai nüüd vist natuke segane
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
C
täpsustaks: neljataktiline ottomootor;)Esialgne postitaja motamees
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
-
ppõletaja
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 363
- Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
- Asukoht: järvamaa
- Autod: 2105 vs 21213
julgeks vastu vaielda kuna on omal olnud juhus diiselmootoriga mis läks tagurpidi käima ja jäigi käima tuli ise väljasuretada:puzzledEsialgne postitaja motamees
Kahetaktiline võib tagurpidi käima minna küll. Neljataktiline ei saa. See mida tagurpidi käimiseks loetakse on üks viimane pops veidi enne ülemist surnud seisu ja siis lööb selle kolvi töötaktiga tagurpidi mootori liikuma. Selle hoo tgajärjel lööb mingi paar tiiru vändale peale kuna kompressioone ei ole enam teda takistamas.
ostsid siis sõida