1. leht 2-st
1,5. mootori ehitus
Postitatud: 07 Mai 2012 20:12
Postitas madisRS
Tervist, teen teema siia kuna ehitan hetkel ainult mootorit ja ei tea veel millise kerepeale mootor läheb.Võtsin varuosadeks lada, Sealt mootor ja muud detailid võtsin maha mis endal vaja ja kere läheb arvatavasti vanarauda kuna läbi roostetanud.Võtsin mootori lahti, ning kõik osad panin pesuvahendisse likku.Mootor oli seest ikka väga si*ane, ning jumaltänatud,et sellise pesuvahendi sain mis vägahästi puhtaks tegi.Mootor käis lihvimises, plokist võeti maha 2mm.Siit ka küsimus, Kas kolbidesse tuleb süvendid teha, või mitte?Mootorisse plaanis kõik uued tihendid panna, saaled ja ka kolvirõngad.Ketitalla asemele läheb ka hammasratas vist, hetkel ei ole kindel kas sellist asja saada on aga olen kuulnud,et pannakse.Sai vist natuke segane tekst aga präegustele küsimustele oskaks keegi vastust anda?Kas Klapid hakkavad kolbidesse käima ning kas ketitalla asemele on hammasratast võimalik panna?Aegajalt uuendan seda teemat piltide ning küsimustega, loodan,et sobib siia.
Postitatud: 07 Mai 2012 20:18
Postitas MuKi14
Ketipingutit on hammasrattaga, aga kust seda saada ei tea isegi. Kui plokist 1,5 mm maha võtta siis ei olnud süvendeid vaja. 2mm pole kursis targemad mehed teavad mainida ja samuti leiad palju infot otsingut kasutades.

Postitatud: 07 Mai 2012 20:24
Postitas madisRS
Natuke pilte:

Plokikaanest hakkasin tikkpolte väljakeerama,ning keerasin ühe pooleks.

See on nüüdseks juba välja puuritud.

Plokk on selline :

Puhastusvahend tegi ikka vägahead tööd:

Plokikaanes freesisin sisse/väljalaske kanaleid ka, kuid sellest hetkel pilte pole.
Postitatud: 07 Mai 2012 20:26
Postitas madisRS
MuKi14 kirjutas:Ketipingutit on hammasrattaga, aga kust seda saada ei tea isegi. Kui plokist 1,5 mm maha võtta siis ei olnud süvendeid vaja. 2mm pole kursis targemad mehed teavad mainida ja samuti leiad palju infot otsingut kasutades.

Aitäh sellegi info eest!
Postitatud: 07 Mai 2012 20:39
Postitas martti
Mis kolvid plaanid sisse panna?
Postitatud: 07 Mai 2012 20:50
Postitas madisRS
Kolvid jäävad vist originaalid, kuna niipalju raha pole,et mingeid kalleid mahle kolbe osta vms.Originaalid on suht heas korras, ning neile tuleb lihtsalt süvendid teha vist ja kõik.
Postitatud: 07 Mai 2012 21:02
Postitas erki9
Ketipingutit pole mõtet hammasratta peale teha, olen aru saanud et kett hakkab kuskilt vastu korpust käima. Kui plokki on freesitud jääb kett pikemaks kui vaja.
Postitatud: 07 Mai 2012 21:09
Postitas madisRS
Ma olen arusaanud,et probleemiks on see kui ketitald läheb katki, siis läheb kett liiga lõdvaks ning hakkab plokki kulutama.Aga,et siis pole mõtet hammasratta süsteemile ümber teha?
Postitatud: 07 Mai 2012 21:19
Postitas erki9
Ma nii täpselt ei tea, las mõni targem räägib. Aga olen kuulnud jah et käib vastu kuna hammasratta toetuspind nii väike, kett jääb liiga väikse nurga alla. Kui otsakaan maha võtta peaks näha olema.
Postitatud: 07 Mai 2012 22:00
Postitas martti
Dumat nada, ne prõgat. Esimese asjana viid ploki lihvimisse ja siis hakkad alles uurima, kas nüüd peab veel midagi tegema, et klapid pähe ei käiks. Need asjad tuleks ennem ikka selgeks teha ja välja uurida, kui asi tegemisse läheb.
Postitatud: 07 Mai 2012 22:12
Postitas madisRS
Ma juba arvestasin sellega,et kolbidesse tuleb süvendid teha.Aga küsimus on nüüd selles,et kas sellel hammasrattal on mõtet, Paljud ütlevad,et kui ketitald on korralik,ning mõradeta siis panna see tagasi.Mootoriga saan tegeleda ainult kolmapäeviti, Ehk siis kolmap. teen nimekirja juppidest mis vaja, ning varsti ehk saab hakata kokku laduma.
Postitatud: 08 Mai 2012 10:13
Postitas PuZuP
erki9 kirjutas:Ma nii täpselt ei tea, las mõni targem räägib. Aga olen kuulnud jah et käib vastu kuna hammasratta toetuspind nii väike, kett jääb liiga väikse nurga alla. Kui otsakaan maha võtta peaks näha olema.
No kumma raadius siis nüüd meil suurem on ? Kas hammasratta või raadiuskaare (keti pingutustalla) ?
Postitatud: 08 Mai 2012 10:29
Postitas olaaf
paned ühe kolvi sisse ja keerad ÜSS,
tõmbad plokikaane peale ilma plokikaane tihendita!!! (blokis asuvad juhtpuksid pead lühemaks tegema!)
paigaldad nukkvõlli selle silindri ülekattele (näiteks siis esimese silindri klapid võrdselt lahti.)
Kui nüüd saad korrigeerida nukkvõlli asendit 1,5 hamba võrra mõlemas suunas sellest nullist, siis pole vaja süvendeid teha. Suurema tõusuga sportnukkvõlliga võib tekkida nüansse.
Kui me võtame aluseks loogika, et 2101 mootoril on pealt tasane kolb mis jääb ~0,2 tasapinnast allapoole (vahel ka 0,1) ja pole mingeid süvendeid siis mina originaal nukiga probleemi ei näe.
Juhul kui plokikaanest on samuti maha võetud üle 0,5 pead juba tähelepanelikumalt kontrollima.
Postitatud: 08 Mai 2012 14:51
Postitas madisRS
Plokikaant ei lihvi, see jääb samaks.Eks peab vaatama, katsetama,Kolmap. selgub täpsemalt mis teen.
Postitatud: 08 Mai 2012 21:42
Postitas ToM
Mis pesuaine sul siis oli?

Postitatud: 08 Mai 2012 23:25
Postitas madisRS
Peal kirjas,et Laevakorstnate,masuuditsisternide,laevatekkide pesemiseks.Päris hästi võtab ikka pa*a lahti ja ta ei ole ka söövitav vms, veriste nukkidega sorasin vannis sees, ei hakanud kipitama ega midagi ...
Postitatud: 09 Mai 2012 21:49
Postitas madisRS
Täna sai ka natukene tehtud:Ploki,karteripõhja ja klapikambrikaane ka mustaks, päris ilus jäi.Plokikaant sai ka täna päris hästi Õõnestatud,Seda tööd teeb üks tuttav kes sellega natuke rohkem kursis.Järgmine kord saab nende kanalitega ühelepoole, siis vaja plokikaas kokkuladuda ning plokk samuti kui uued jupid kättesaan,ning saabki kokku mootori.Natuke pilte:
Plokk:

Karteripõhi ja klapikambrikaan:

Natuke sisse/väljalaske kanalitest ka, panen siia ainult ühe silindri omad:

Postitatud: 09 Mai 2012 22:21
Postitas Marko512
mind huvitab hirmsalt milliseid abi vahendeid sa kasutasid,et plokikaanes sisse ja välja laske kanaleid suuremaks tegid ??
Postitatud: 09 Mai 2012 22:28
Postitas madisRS
Tavalist suruõhu freesi ja Neid otsikuid mis seal otsas käivad.
Postitatud: 12 Mai 2012 11:29
Postitas madisRS
Järgmine nädal pean käima poes ära, ning jupid ära tooma.Juppide kohapealt oskab keegi aidata,et mis saalesid ja rõngaid kasutada?Simmereid ei tahaks ka panna vene omasid, kuna sõber pani enda mootorile ja eest vända simmer jookseb täiega.Amper garaaži videotest kuulsin mingitest Glyco saaledest vms, keegi teab? on neid saada?