1. leht 2-st
Üks rumal küsimus!?
Postitatud: 29 Veebr 2012 21:58
Postitas hr mcd
Oskab keegi öelda kas 1.5 ja 1.6l mootoril on sama suured kolvid?? ning ehk teab keegi ka kolvi mõõtu, ning soov oleks teada kas 1.5 või 1.6 tagaveolise mootorisse istuvad Samara kolvid??
Ärge näkku lööge!
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:03
Postitas Arvos
Ei ole. 1,5 on 76 ja 1,6 79 kolvid.
Minul on pandud tagaveolisele kergemad 08 kolvid. Ei tea kas nüüd just Samara omad aga arvan, et on sama.
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:06
Postitas erki9
Kas samara kolvil pole mitte suur süvend sees? Kui on siis läheb surveaste liiga madalaks ju.
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:11
Postitas Arvos
erki9 kirjutas:Kas samara kolvil pole mitte suur süvend sees? Kui on siis läheb surveaste liiga madalaks ju.
Ei lähe ta kuskile. Mina olen rahul.
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:14
Postitas hr mcd
üks kohalik rääkis et 1.6 mootorisse pidid niva kolvid ilusti istuma
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:16
Postitas erki9
Miks üldse mingi teise mudeli kolbe vaja on?
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:17
Postitas Arvos
Minu omad ammu pandud. On meeles, et pidid olema kergemad.
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:18
Postitas hr mcd
Arvos kirjutas:Minu omad ammu pandud. On meeles, et pidid olema kergemad.
ehk 1.6l mootorisse sobivad niva kolvid?? mis mootor sul on?
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:25
Postitas Arvos
Niva mootor ongi 1,6. Sama mootor mis 06-l. Uuemal nival on 1,7. Uuemast ei tea ma mitte midagi. Mul on 1,2.
Postitatud: 29 Veebr 2012 22:41
Postitas hr mcd
Arvos kirjutas:Niva mootor ongi 1,6. Sama mootor mis 06-l. Uuemal nival on 1,7. Uuemast ei tea ma mitte midagi. Mul on 1,2.
06-l ja niva mootorid täpselt samad? või mingi erinevus ka sees? üks vend väitab et niva kolvid nagu kõrgsurve kolvid, pealt kühmuga.
Postitatud: 01 Mär 2012 01:34
Postitas logman
Postitatud: 01 Mär 2012 08:48
Postitas olaaf
1500 mootoris samara 76,x kolviga surveaste ca 7,2-7,7
kasutatakse turbotamisel surve alla saamiseks.
Selleks et kompenseerida blokist -2mm
Postitatud: 01 Mär 2012 14:31
Postitas hr mcd
kumba mootorit mõtekam forseerida kas 1500 või 1600?? plaanis surveastet tõsta ja siis kerge turbo vahele panna. Kummale mootorile mõtekam ehitada? nagu et kummale on mingeid etemaid kolbisid saada on?
Postitatud: 01 Mär 2012 15:04
Postitas -lada-
Kui turbotama hakkad siis ikka langeta surveastet mitte ära tõsta

.
Aga üldiselt ega see turbotamine eriti odav lõbu pole kui tahad korralikult teha ja nii et asi ikka kestma jääks. Esimese asjana peaks tegelikult oma eelarve paika panema, ega see sigulli kiireks ehitamine odav lõbu pole.
Esialgu vb otsi omale 1600 mootor, tee ilusti korda: uued jupid sisse, võta plokist maha surveastme tõstmiseks(kolbidesse pead siis klapipesad freesima), lase kaan ära portida, otsi vähe kangem nukk, korralikud karpad(kui raha on siis weberid, aga dellortodega ajab ka asja ära), korralik väljalase koos torukollega ei teeks ka paha ja siis veel sada muud pisiasja mis suurt rolli mängiva- kontaktivaba jagaja jne.
Postitatud: 01 Mär 2012 16:11
Postitas hr mcd
-lada- kirjutas:Kui turbotama hakkad siis ikka langeta surveastet mitte ära tõsta

.
Aga üldiselt ega see turbotamine eriti odav lõbu pole kui tahad korralikult teha ja nii et asi ikka kestma jääks. Esimese asjana peaks tegelikult oma eelarve paika panema, ega see sigulli kiireks ehitamine odav lõbu pole.
Esialgu vb otsi omale 1600 mootor, tee ilusti korda: uued jupid sisse, võta plokist maha surveastme tõstmiseks(kolbidesse pead siis klapipesad freesima), lase kaan ära portida, otsi vähe kangem nukk, korralikud karpad(kui raha on siis weberid, aga dellortodega ajab ka asja ära), korralik väljalase koos torukollega ei teeks ka paha ja siis veel sada muud pisiasja mis suurt rolli mängiva- kontaktivaba jagaja jne.
plaan ehitada tänavale see pill, kumb mõtekam teha kas lihtsalt surveastet tõsta, või siis vähendada ja panna turbo
Postitatud: 01 Mär 2012 16:43
Postitas erki9
Tänavale on turbo mõtetu, karburaatoriga turbotamine suht võimatu, sissepritse makasab jälle palju, lisaks on palju aretamist ja ülevaatuselt siis ikka läbi ei saa. Surveastme tõstmine plokist/plokikaanest maha freesimise teel on palju lihtsam, odavam. Lisaks võid veel panna tänavanuka, reguleeritava nukaratta, lasta kaan portida, karburaatoris düüsedega mängida. Hooratast pole tänavale kerget vaja. Jõudu saab ka juba märgatavalt juurde kui kõik kepsud, kolvid on omavahel tasakaalus, vänt sirge, tasakaalus, kõik detailid on täpses mõõdus, süüde õige, kütusesegu õige. Sellest tänavale piisab.
Postitatud: 01 Mär 2012 17:08
Postitas hr mcd
erki9 kirjutas:Tänavale on turbo mõtetu, karburaatoriga turbotamine suht võimatu, sissepritse makasab jälle palju, lisaks on palju aretamist ja ülevaatuselt siis ikka läbi ei saa. Surveastme tõstmine plokist/plokikaanest maha freesimise teel on palju lihtsam, odavam. Lisaks võid veel panna tänavanuka, reguleeritava nukaratta, lasta kaan portida, karburaatoris düüsedega mängida. Hooratast pole tänavale kerget vaja. Jõudu saab ka juba märgatavalt juurde kui kõik kepsud, kolvid on omavahel tasakaalus, vänt sirge, tasakaalus, kõik detailid on täpses mõõdus, süüde õige, kütusesegu õige. Sellest tänavale piisab.
ehk siis kaanel sisse ja väljalaske avad suuremaks?? mitu millimeetrit kaanest lasta maha freesida??
Postitatud: 01 Mär 2012 17:25
Postitas erki9
Las nüüd mõni targem räägib:D kuid tean, et 1.5l mootoril saab 1.5mm maha freesida ja ei pea kolbidele süvendeid tegema (originaal nukaga) ja peaks mingi tänavanuka ära mahutama ka veel, aga see sõltub nukast.
Postitatud: 01 Mär 2012 22:21
Postitas hr mcd
erki9 kirjutas:Las nüüd mõni targem räägib:D kuid tean, et 1.5l mootoril saab 1.5mm maha freesida ja ei pea kolbidele süvendeid tegema (originaal nukaga) ja peaks mingi tänavanuka ära mahutama ka veel, aga see sõltub nukast.
okei, aga oskad sa öelda kui palju võib nn tänavanukk maksta?? sooviks siis mõne targema abi, kui palju võib 1.6l mootori kaanest maha lihvida??
Postitatud: 01 Mär 2012 23:02
Postitas Mikk
Kas noorhärra oma küsimustele vastuse saamiseks ka otsingut on kasutanud? Hetkel kõigile sinu küsimustele on foorumis vastused olemas ja vastavad asjakohased teemadki. Näiteks tuli otsinguga selline teema ->
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 7#pid55832
Oleneb kust nukkvõlli soetada. Venest soetades algavad hinnad vist läbi vahendajate kuskil 200 eurost. Eestis kohapeal tehtuid võib odavamalt saada, näiteks ise kasutan Dr. Tuha toodangut. Siiani rahul hinnaga. Hind sõltub muidugi, mida konkreetselt soovid.