1. leht 3-st

Klappide reguleerimine

Postitatud: 14 Jaan 2004 21:17
Postitas parmhot
Kas survetakti lõpus oleva silindri klappe võib korraga reguleerida või peab ikkagi järgima tootja juhiseid (1. silinder-klapid 1 ja 3; 2 silinder-klapid 4 ja 7 jne.)?

Postitatud: 14 Jaan 2004 21:39
Postitas motamees
Tegelikult saab kahe tsükliga kõik ära reguleerida.
Ütleme 1 silindri survetakt -Siis esimese mõlemad klapid ja 2ja 3 silindril üks klapp. Üks väljalase ja teisel sisselase. Siis keerad survetakti 4 silindrile. Mõlemad neljanda silindri klapid ja ülejaanud keskmised(mis enne tegemata jäid).
Kõige õigem ikka tehase soovituse järgi.
Seda rats reguleerimist õpetati mulle kunagi Honda esinduses. Nii tehti seal kõik.

Postitatud: 14 Jaan 2004 22:55
Postitas Laada
Eks see tehnoloogia võib erinevatel masinatel ka erinev olla. Selliseid ratsionaliseerimisvõtteid kasutada ei soovitaks. Mootorit pole ju raske ringi keerata. Mäletan, et vanasti tegid osad ka sellisel "palju korraga" meetodil. Ja olid ka teatud tegelased kelle juures teadjamad klappe reguleerisid. Ladal see töö võrreldes mõnede teiste masinatega natuke hoolikamat suhtumist vajab.

Postitatud: 15 Jaan 2004 01:24
Postitas hellzix
Ladal klappe regullida nuki õlitus(nookurite õlitus) aukude järgi kõige lihtsam. Need lähevad ka teh.juhendiga kokku.Vaatad jagaja poolt nuka raami alla ja seal kus õlitus auk paistab seda klappi regulli.Loodan et oli aru saadav

Postitatud: 15 Jaan 2004 18:02
Postitas asjamees
mina seda juttu nüüd küll ei usu et sina silma järgi (palju see klapi vahe on igatagahes alla 1mm täpselt ei mälete enam) paika paned. selliseks tööks on olemkas spets kaliibrid, ja Ziguli raamatust saad täpsed juhised millisest klapis pead alustama ja kuidas vända märgid peavad olema.

Postitatud: 15 Jaan 2004 18:54
Postitas effekt
ma arvan, et ta pidas silmas seda, et siis näeb missugune klapp on suletud ja seda saab reguleerida. ja mis 1 mm see vahe on? seda lõginat tahaks kuulda :D

alumise postituse pärast täiendan teksti
arvatavasti ei taha ta reguleerida klappe silma järgi, küsimus seisnes rohkem mis järiekorras klappe reguleerida ja jutt käib arvatavasti sellest, et kui sealt alt vaadata seda auku siis on see klapp õiges asendis ja seda võib reguleerida.

Postitatud: 15 Jaan 2004 19:21
Postitas asjamees
ma ütlesin alla ühe milli. seda on juba silmaga raske paika ajada õige on väljalase/ sisselase 0,15mm

Postitatud: 16 Jaan 2004 11:44
Postitas hellzix
Ma mõtlesin jah ikka reguleerimis järjekorda. Klapi vahe on küll 0,15 mm, aga soovitaks väljalaske 0,20 panna. Sigullil väljalaske klapid üks õrn koht on mootoris.

Postitatud: 16 Jaan 2004 12:04
Postitas Arno
oot misasja väljalase 0.20 Mootori soenedes ju vahed suurenevad!!!

Postitatud: 16 Jaan 2004 12:14
Postitas effekt
minu teada reguleeritaksegi klappe soojal mootoril :puzzled

Postitatud: 16 Jaan 2004 12:22
Postitas hellzix
Soojenedes detailid ikka paisuvad, siis ju vahed vähenevad.

Postitatud: 16 Jaan 2004 13:10
Postitas Arno
siksil on nii et kui mootor soeneb siis just klapivahe paisub aga seda ma ei teagi kuidas parem oleks, mina tegin nii et külma mootoriga regullisin vahe 0,13 mm

Postitatud: 16 Jaan 2004 13:25
Postitas asjamees
kui sa klapi vahed liiga väikesed paned ei klapp soojamootoriga korralikult sulguma ja põletab klapipesad ära.. Mina kasutan Lada servise originaal kaliibrit. Ja timmimisel võiks ikka mootor soe olla

Postitatud: 16 Jaan 2004 14:51
Postitas Arno
kui sa sooja mootoriga 0.15 regullid siis jahtudes klapivahe väheneb ja võibki juhtuda see et klapid ei sulgu enam korralikult

Postitatud: 16 Jaan 2004 15:02
Postitas pesl
Soenedes asjad ikka paisuvad ja jahtudes tõmbavad kokku!


Tegelt oleks mõnelt teadjalt mehelt vaja konkreetset vastust, et kas peab klappe reguleerima sooja või külma mootoriga. Ise arvan et seda peaks saama teha mõlemal juhul, kui tead arvestada soojuspaisumise, -kahanemisega.

Postitatud: 16 Jaan 2004 15:12
Postitas motamees
Klappe reguleeritakse külma mootoriga. Temperatuur +20 kraadi. Klapivahed 0,15mm. Ei soovita siin mingisugust isetegevust teha.
Klapivahed võivad soojenedes suureneda ja väheneda. Oleneb mootori tüübist. See sõltub sellest millised detailid rohkem soojenevad ja kuidas on klapimehhanismi ehitus.
Minuteda Ladal klapivahe suurenes soojenedes. Aga sel pole ka vahet kui regullida nii kuidas tehas ette näeb.

Postitatud: 16 Jaan 2004 15:20
Postitas hellzix
Huvitav mul nagu töötades mootor ikka soojeneb mitte ei jahtu.Ja soojenedes asjad sääl ikka paisuvad.Saab regullida nii soojalt kui külmalt. Ise olen pannud külma mootoriga kuskil 0,02...0,03mm juurde.Oli ka üks hea kataloog kus täpsemalt mõõdud sees aga ei mäleta selle nime.

Postitatud: 16 Jaan 2004 15:36
Postitas Arno
väike pilt kataloogist nimega Ziguli 21xx ustroistva ii remont
pilt

raamatuid tuleb rohkem lugeda mehed!!!:) ega neid naljapärast ei kirjutata.

Postitatud: 16 Jaan 2004 15:37
Postitas motamees
Huvitav oleks teada mis kataloogist sa need andmed võtsid.
Minu andmed pärinevad Lada originaalmanuaalist ja kontrollitud autokataloogist mida kasutavad kõik autoteenindused pea üle maailma. Nimeks AUTODATA.
Seal ei ole midagi huvitavat et su mootor töötades soojeneb. Nii on see kõigil.

Postitatud: 16 Jaan 2004 15:59
Postitas Laada
Klapivaheks 0,2mm pannes jääb asi reeglina juba klõbisema. Ikka kindlasti 0,15, jahtunud mootoriga ja hoolikalt paika sättida.
Ja mis veel üsna oluline: lada puhul tuleks kasutada laia kaliibrit kuna seal mõõdetakse pilu nukkvõlli ja nookuri vahelt. Kindlasti tuleks vältida liiga väikese vahe panekut, pigem siis las klõbiseb pisut. Üldiselt see töö ilma eelneva mutrikeeramise kogemuseta ei tarvitse hästi õnnestuda. Nagu mainisin olid ka omal ajal tegelased kes seda tööd tegid ja teised tegelased kes seda tööd hästi teha oskasid.