1. leht 1-st

Õlivardad.

Postitatud: 24 Jaan 2012 22:17
Postitas madis1080
Olen tähelepannud,et osad õlivardad pikkemad ja teised lühemad. Kas osad 1,5 ja 1.6 mootorile ja teised 1.2 ja 1.3 mootorile?

Küsimus ise on tegelt selline, kas rihmaga 1.3 mootoril on erinev õlivarras?

Kuna sai üks 05 ostetud , aga seal oli oma 2l rohkem õli sees.
Ja bensiini ka ei olnud jooksnud karterisse(õli oli paks ja ei lõhnanud bensiini järgi).

Ja lisaks küsimuse- kas rihmaga mootoril jooksevad klapid pähe kui rihm peaks puru minema?

Postitatud: 24 Jaan 2012 22:27
Postitas Arvos
Minu meelest ei jookse aga täpselt ei mäleta ja kogemused puuduvad. Lisaks ei salli ma seda 05 rihmaga mootorit silmaotsaski kuna sellega on ainult negatiivsed meenutused.

Postitatud: 24 Jaan 2012 22:57
Postitas veixx1907
Jooksevad ikka pähe:( vist oli nii mälu järgi,endal kogemus puudub,väga hea mootor,käib vaikselt nagu kellavärk:D

Vardad võivad jah erineda olenevalt mootori mahust jne.

Postitatud: 24 Jaan 2012 23:34
Postitas reiner
Õli kogust enam peast ei oska öelda, aga kindlasti rihmaga mootorisse ei lähe 2l rohkem õli kui ketiga mootorisse.

 
veixx1907 kirjutas:Jooksevad ikka pähe
Originaal rihmaga mootoril ei jookse rihma purunemisel klapid pähe.

Postitatud: 25 Jaan 2012 10:09
Postitas olaaf
 
Arvos kirjutas:Minu meelest ei jookse aga täpselt ei mäleta ja kogemused puuduvad. Lisaks ei salli ma seda 05 rihmaga mootorit silmaotsaski kuna sellega on ainult negatiivsed meenutused.
Õigesti koostatud rihmaga mootor on väga hea asi, kõik negatiivsed asjad mida rihmaga mootoril esile tuuakse on seotud kehva hooldusega.. Ja oleme ausad, tegu on täpselt selle sama traktorimootoriga 70ndatest, geomeetria ja sisse-väljalase täpselt samasugune kui 011 mootoril..

Klapid originaalnukkvõlliga pähe ei ulatu - juhul, kui plokikaanest pole üle 0.5-0.6mm maha võetud - 1,5mm maha võttes käivad klapid kindlasti vastu kolbi - mootor ringi ei käi..

Teemasse ka - õlivardad on erineva pikkusega, samuti on erineva pikkusega varrastel alumisest otsast mõõdetuna märgid erinevatel kõrgustel! Õlitaset mõõdetakse varda ülemise kinnituspunkti suhtes . Enamasti see plastik varda peal on lahti ja sellest ka valed näidud. Nival ja teistel uuematel masinatel on pikem varras, kuna õlivarda koht on karterituulutuse kopsiku küljes.. 01 ja 06 mootoril ei tohiks olla erinev varras, kuna blokk on kõrgem silindrite poolt, alumine ots samades mõõtmetes...

Postitatud: 25 Jaan 2012 10:42
Postitas -lada-
Jap, 01, 011, 03 ja 06 plokil samasugused õlivardad

Postitatud: 25 Jaan 2012 19:50
Postitas kriss-sten
Samad jah!

Postitatud: 21 Veebr 2012 20:00
Postitas tuningman
 
olaaf kirjutas: 
Arvos kirjutas:Minu meelest ei jookse aga täpselt ei mäleta ja kogemused puuduvad. Lisaks ei salli ma seda 05 rihmaga mootorit silmaotsaski kuna sellega on ainult negatiivsed meenutused.
Õigesti koostatud rihmaga mootor on väga hea asi, kõik negatiivsed asjad mida rihmaga mootoril esile tuuakse on seotud kehva hooldusega.. Ja oleme ausad, tegu on täpselt selle sama traktorimootoriga 70ndatest, geomeetria ja sisse-väljalase täpselt samasugune kui 011 mootoril..

Klapid originaalnukkvõlliga pähe ei ulatu - juhul, kui plokikaanest pole üle 0.5-0.6mm maha võetud - 1,5mm maha võttes käivad klapid kindlasti vastu kolbi - mootor ringi ei käi..
.

Nüüd tekkis selline küsimus, et kas mu rihmaga 05e mootoril ei ole orig.nukk, kui klapid pähe jooksevad? Sest see just mul juhtuski. tühikäigul viskas rihma üle ja kõik klapid põmm pähe. ja naljakas on ka see, et kolvidel on klapi kohad sees ju aga klapid lõikasid süvendite servadest juurde. ehk ei istunud süvenditega kokku. nüüd ka huvi kuidas kindlaks teha, kas kaan juba eelnevalt lihvitud on ja üldse, miks nii juhtus? rihma hambad ümaraks kulunud ei ole ja rihm lõtv ka ei olnud. müstika.

Postitatud: 22 Veebr 2012 14:07
Postitas olaaf
Tõenäoliselt kolvivalu praak, süvendid on väga tihti veidike nihkes.
Kas mootorit on remonditud? Sees ehk 1-2 või 3 remontmõõt??
Rihma viskab ainult siis üle, kui rihm lõdva.
Samuti kui on kõvasti kaanest maha võetud, käivad klapid pähe ning rihma ei õnnestu originaal pingutiga enam ära pingutada!