1. leht 1-st

Jaoturvõll

Postitatud: 11 Jaan 2012 11:09
Postitas loonik
Tere

Küsiksin veidi jaoturvõlli kohta. Nagu foorumist uurisin omab selle võlli ja saalede kulumise suurt mõju mootori üldisele õlisurvele. Kui sõlm kulunud läheb õli ludinal võlli saalede vahelt läbi ning õlirõhk kannatab seeläbi.

Kui paljud mootori iseremontijad vahetavad ka selle saaled koos raamsaalede ja kepsusaaledega?

Saaled pidi kirjelduse järgi pärast paika sättimist reiberiga mõõtu lõikama. Kui suure läbimõõdga reiberit läheb tarvis?

Kas 80.000 km sõitnud mootoril maksaks üldse seda sõlme torkida?

Vist ikka vahevõll.

Postitatud: 11 Jaan 2012 11:24
Postitas SexSix
Sa vist mõtled vahevõlli, millelt käitatakse jagaja, õlipump ja bensiinipump.

Postitatud: 11 Jaan 2012 11:26
Postitas loonik
Vahevõlli jahh...

Postitatud: 11 Jaan 2012 12:22
Postitas olaaf
Raamatu jõrgi on asja nimi jaoturvõll mälu järgi, kuid ega vahet suurt pole.
Välja võtta tasub ikka, kui saalel sooned sees on sõlm kulunud - puhasta õlist ja kui on tuntav lõtk, peaks asja remontima.
Seda on võimalus teha kahel meetodil:
1. Hõõritsaga liuglaager vastavalt võlli läbimõõdule mõõtu ajada (lõtk võis olla kuni 0,03mm??)
2. võll treida vastavalt saale sisemõõdule paika.


Tagumise saale mõõtmiseks peaks ühe korras võlli pooleks lõikama ning siis sellega testima lõtku olemasolu.

Postitatud: 11 Jaan 2012 20:58
Postitas logman
 
olaaf kirjutas:

...Tagumise saale mõõtmiseks peaks ühe korras võlli pooleks lõikama ning siis sellega testima lõtku olemasolu.
1.*Korras võlli pole vaja rikkuda. Nutikam on treida võlliga samas mõõdus olev "proovipulk" ;).
2.*Sisemikromeeter.