1. leht 2-st
P: Mootor jääb käima pärast süüte väljakeeramist
Postitatud: 08 Jaan 2012 20:17
Postitas -Imelyk-
Juhtub vahest siis nii, et kui süüte välja keeran siis mootor töötab edasi sekund-paar. Seda juhtub ainult vahest.
Eile kadus paar pütti ka ära, podises hirmsasti, kuni suretasin välja ja peale seda kõik jälle korras. Vahetatud on küünlad ja uued küünla juhtmed.
Postitatud: 08 Jaan 2012 20:32
Postitas Risto14
Detoneerib, ehk siis küttesegu süttib ilma küünla sädemeta.
Postitatud: 08 Jaan 2012 20:33
Postitas MuKi14
Nüüd on küsimus kas ta töötab edasi või lihtsalt detoneerib?
Postitatud: 08 Jaan 2012 20:54
Postitas Veiko_
Risto14 kirjutas:Detoneerib, ehk siis küttesegu süttib ilma küünla sädemeta.
Tegemist on hoopis hõõgsüütega. Hõõgsüüde ja detonatsioon ei ole samad asjad.
Hõõgsüüde on kütusesegu iseeneslik süttimine sisepõlemismootori silindris, hõõguvatest (tahma)osadest
Detonatsioon on kütusesegu plahvatuslik süttimine temperatuuri ja rõhu mõjul (ehk siis ennem süüteküünla poolt tekitatud sädet). Normaalne kütusesegu põlemiskiirus mootoris on 10...30 m/s, detoneeriv põlemine toimub kiirusel 1500...2000 m/s (ehk siis 100x kiiremini).
Detonatsiooni korral on kuulda mootorist tugevat metalse kõlaga kloppimist. Hõõgsüüte korral mingeid väga ebaharilikke helisid ei pruugi olla, mootor võib töötada praktiliselt nii, nagu tavaliselt.
Mul endal mõlemad asjad läbi elatud mootorrattaga. Detonatsioon kõlas umbes nagu keegi toksiks haamriga vastu kolbi/silindrit. Hõõgsüüte korral muid tundenärke polnud, lihtsalt ei saanud mootorit seisma jätta.
Kui küünlad vahetatud ja on ka õiged küünlad (ei ole liiga "kuumad", vene tähistuses mida väiksem nuber, seda "kuumem", näit. A11, A17, A23...), siis võibolla põlemiskamber tahmane ning tahm hakkab hõõguma. Tahmaseks võib ta saada kui õli satub palju silindrisse kulunud/kinni kiilunud kolvirõngaste tõttu või küttesegu niivõrd rikas, et põhjustab tahmamist.
Millised küünlad peal on?
Postitatud: 08 Jaan 2012 21:15
Postitas ando
Postitatud: 08 Jaan 2012 21:33
Postitas -Imelyk-
Küünaldeks on Küünlad NGK BP6ES (2101 - 2109, 2121) 4 tk - 7,29 EUR
See edasitöötamine on väga harva, aga ikka vahest. Korra või kaks kuus. Ebaharilikke helisi küll ei kostu.
Postitatud: 08 Jaan 2012 21:35
Postitas -Imelyk-
Mootor iseenesest on suht heas korras, surved sai suve algul mõõdetud ja olid üle 10.
Karpa on tavaline st. ilma maknetklapita ja teine siiber toimib vaakumiga.
Postitatud: 08 Jaan 2012 21:36
Postitas Arvos
Kogemused puuduvad aga detonatsioon pidi ohtlik asi olema ja võivat mootori lõhkuda. Otstarbekam sel juhul koheselt käiguga seisma jätta.
Postitatud: 08 Jaan 2012 21:44
Postitas Veiko_
Arvos kirjutas:Kogemused puuduvad aga detonatsioon pidi ohtlik asi olema ja võivat mootori lõhkuda. Otstarbekam sel juhul koheselt käiguga seisma jätta.
Nii see on, õnneks teemaalgataja autol tegemist kõigest hõõgsüütega.
Mul mootorratas sai detonatsiooni tunda mitmeid kordi, kokku võibolla umbes minuti või üle sellegi. Õnneks midagi ei juhtunud. See oli 2-taktiline mootor, millegipärast arvan, et 4-taktilisele võib rängemalt mõjuda.

Postitatud: 08 Jaan 2012 22:53
Postitas -Imelyk-
kuidas sellest hõõgsüütest lahti saada?
Postitatud: 08 Jaan 2012 23:11
Postitas Veiko_
Kui on õiged küünlad, siis võibolla põlemiskambrid tahma täis ja peaks ära puhastama. See muidugi pole just väga lihtne, sest peab plokikaane maha võtma. Samas tundub imelik, et tahma palju saaks olla kui nii harva niimoodi teeb. Äkki ikkagi küünlad jäävad hõõguma millegipärast, võiks proovida teise firma küünlaid ja võibolla nõks külmemaid.
Postitatud: 08 Jaan 2012 23:24
Postitas Arvos
Aga mingit jama kütuse sisse valada mis puhastab? Sellega muidugi on kohe oht, et peseb kõik paagi ja torustiku seintele kogunenud kõntsa ka lahti ja siis on karbuss pidevalt umbes. Nii on mõnel juba juhtunud ja häda pärast palju.
Mina paneks teised küünlad esialgu. Kui nimetatud probleem harva ilmub ja ka pärast küünalde vahetust jätkub, no las ta siis olla.
Postitatud: 08 Jaan 2012 23:37
Postitas madis1080
Kuskilt olen midagi lugenud, et 3000 pöörde juures vett karbussist sisse lasta hästi vähe haaval. Ise pole proovinud, las targemad komenteerivad.
Postitatud: 08 Jaan 2012 23:43
Postitas Arvos
madis1080 kirjutas:Kuskilt olen midagi lugenud, et 3000 pöörde juures vett karbussist sisse lasta hästi vähe haaval. Ise pole proovinud, las targemad komenteerivad.
Seda oled ehk ka lugenud, milleks seda kunagi tehti ja mida sellega üritati? Kui pole, siis - rõngaste lahti ehmatamiseks kui oli kahtlus, et need kinni on.
Postitatud: 08 Jaan 2012 23:52
Postitas hautz
Arvos kirjutas:
Seda oled ehk ka lugenud, milleks seda kunagi tehti ja mida sellega üritati? Kui pole, siis - rõngaste lahti ehmatamiseks kui oli kahtlus, et need kinni on.
Vesi teeb mootori nii puhtaks seest, nagu oleks uued kolvid sisse pandud hiljuti. Kui mul Fiati mootoril plokikaas kõver oli ja mootori lahti võtsin, siis üks kolb läikis ilusti, teised tahmased.
Postitatud: 09 Jaan 2012 07:55
Postitas -Imelyk-
Vahest tekib ka selline probleem et mootor soojalt ei käivitu, tahab pikka käiamist. Vahest jälle süüde ja kohe töötab.
Sumpast musta ei tule, küllmalt tuleb halli auru ja soojalt ei tule pm midagi.
Eks ma proovin siis uued küünlad muretseda.
Postitatud: 09 Jaan 2012 09:49
Postitas reiner
Mul on olnud hõõgsüüdet 3 erineva Lada mootoriga. Alati on abiks olnud korralik kütus. Iga mootoriga proovisin mingi hetk 95 sõita. Nii kui seda kasutasin tekkis hõõgsüüde. 98 on selle probleemi igakord lahendanud.
Postitatud: 09 Jaan 2012 11:41
Postitas olaaf
Mootor iseenesest on suht heas korras, surved sai suve algul mõõdetud ja olid üle 10.
Kompresioon peaks ikkagi olema 11,5 ja 12 vahel.
Hõõgsüüde on väga keeruline probleem ning enamasti on probleemiks vale küttesegu koostis (tahmane silinder) õli põlemine silindris (kulunud klapisääred/tihendid ja või kolvigrupp), madala kvaliteediga kütus, vale süüte ajastus, tänu millele töötab mootor ebaefektiivselt. Samuti võib mõni klapitaldriku serv hõõguma jääda näiteks, hilise süüte korral..
Hõõgsüüte probleemi leevendamiseks tekitati 2103/2106/2107 karburaatoritele magnetklapp..
Postitatud: 09 Jaan 2012 11:52
Postitas -Imelyk-
Mul on olemas 07 karburaator, millel see magnetklapp olemas, kas peaks siis karpa ära vahetama?
Postitatud: 09 Jaan 2012 16:33
Postitas logman
olaaf kirjutas: Samuti võib mõni klapitaldriku serv hõõguma jääda näiteks, hilise süüte korral..
Täpselt nii toimus, kui vahetasin 1,6 sierral originaalkaane (vigane, surve veesärgis) remonditu vastu.
Taat, kellelt ostsin oli lihvinud ja soveldanud klapid, vahetanud klapisääretihendid. Vaatasin kohe alguses, et klappide servad on üsna õhukeseks jäänud, aga tol korral oli sellise kaane soetamine hinna poolest ainuõige variant.
Kõik töötas suurepäraselt, surved korralikud, klapid pidasid väga hästi, üleliigsest rõhust veesärgis sain kah lahti. Kokkuvõttes oli oma 6,5l sajale üsnagi öko pill. Super!
Aga jahh, see seismajätmine oli probleemne. Jahuta, kuidas tahad, aga hõõgsüüde toimetas täie raha eest. Igal korral.
Lihtsalt pidingi sedamoodi tegutsema, et koos süüte katkestamisega vabastasin ka esimese käigu sees olles siduri ja teise jalaga muljusin samal ajal piduripedaali.