1. leht 1-st
2101 mootorivahetus
Postitatud: 03 Jaan 2012 02:48
Postitas Sander
Sooviks teada kas legaalselt saab 2101'le aiste vahele panna BMW 1.8 - 2.0 mootori?
Samuti sooviks teada kas Lada enda 1.6 mootori turbo peale ehitamine on väga kulukas ning samuti, kas siis arvele saab asja? Mis mootori üldse saaks vahele istutada, et ei peaks asja projektina arvele võtma. Kas 2101'le 1.6 mootori peale panemisest üldse aru saadakse ARK'is?
Postitatud: 03 Jaan 2012 10:42
Postitas pavlik
Jap, kasuta otsingut, aga kogu asja lühidalt kokku võttes peaks lugu olema järgmine:
Teoorias peaks 2101 mistahes tagaveolise (või Niva) mootoriga vabalt ümber registreerida saama, sest tehniliselt tegu on ühe ja sama masina modifikatsioonidega. Praktikas mõistab iga ARKi ametnik seda isemoodi ja valdav suhtumine mistahes ümberehituste suhtes on pigem eitav. Aga kuna treenimata silma jaoks on Lada mootorid kubatuurist olenemata äravahetamiseni sarnased (loe: ükski tehnoülevaatuse tegelane ei märka seda, või kui märkab, siis lööb käega), siis kopikale 1600 (või 1700) mootori pealepaneku registreerimine on suht mõttetu - maksad röögatuid riigilõive ja jooksed ametnike vahet, samuti tõuseb kindlustusmakse märkimisväärselt.
Muude markide mootoritega on nii, et ametlikult tohib lisada 20% kubatuuri ja 30% hobujõude (targemad parandavad kui eksin). Seega võttes võimsaimaks Lada modifikatsiooniks 21074 oma 1700 cm3 ja umbes 60 kW-ga, siis tohib aiste vahele sokutada kuni 2000 cm3 ja 80 kW (u 110 Hj). Tõsi küll, räägitakse ka miskitest ametlikult toodetud Opeli 100 kW mootoriga Ladadest, aga mina ei tea, mis kere ja mootori kooslusega seal tegu oli - kasuta otsingut.
Postitatud: 03 Jaan 2012 13:16
Postitas ToM
See kahene opeli mootor on nimega C20XE ja toodab 110 kw, paigaldati esivedustele (GM ja autovaz vanad sõbrad).
Ilmselt täiesti ametlik mudel, netivaruosa poodides kenasti olemas igatahes
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/11641
http://www.omega-inter.ru/models/7/
Postitatud: 08 Jaan 2012 18:52
Postitas ando
Leidsin mootori paigaldajate jaoks ühe kasuliku lingi VWklubi foorumist, päris hästi lahti seletatud protsess.
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=52&t=75641
Minu jaoks jäi segaseks vaid punkt, milles käsitleb mudelile pandud mootorit. Päris margipõhiselt ei saa lähtuda, muidu võiks VW Polole laduda peale VW Phaetoni tehnika ning teha juurde nägu, et kõik on ju õige-mootori tuli samast kontsernist.
Lada puhul ma kardan, et norija otsa sattudes võib tulla mängu mudelitähis. Lada mudel on ju otseselt seotud kapoti all oleva jõuallikaga. Ehk kui mina tahan oma 061-le panna peale võimsamat mootorit, pean lähtuma sellest, et tehases pandi maksimaalselt peale 1,5l mootor 52kw(vist oli nii). Kui 02-le uut mootorit valin, peaksin lähtuma 44kw 1,2 liitrisest mootorist. Selle loogika järgi ei tohiks ma panna peale ka 1,7l Niva mootorit, mis peaks andma 60 kw.
Ladamehed muidugi teavad, et hoolimata suurematest mootoritest on Lada kered ühe konstruktsiooniga, pole vahet, mis number tuleb 2107x korral x-i asemele. Igatahes on see punkt, mida minu arvates tasuks enne eksperdilt üle küsida, et osta auto, millel passis on õiged numbrid. Pärast ümberehituse lõpus võib olla(ei pruugi, minu mõttekäik on puhtteoreetiline) ebameeldiv üllatus, kui üllitist ei saagi arvele.
Ja ARK-i(tänaseks Maanteeameti) arusaamadest pole Lada mootorite korral üldse mõtet rääkida, tavaliselt autoomanik sinna neljarattalisega ei lähe. Valdavalt käid ikka ülevaatuspunktis, kus äratundmine on puhtalt kinni ülevaataja suvas ja pädevuses.
Postitatud: 08 Jaan 2012 19:23
Postitas GTA
pavlik kirjutas:Jap, kasuta kopikale 1600 (või 1700) mootori pealepaneku registreerimine on suht mõttetu - maksad röögatuid riigilõive ja jooksed ametnike vahet, samuti tõuseb kindlustusmakse märkimisväärselt.
Midagi märkimisväärset küll seal pole, andmete muudatuse vormistamine passis maksab 19.17 eurot riigilõivuna ja kaasas peab olema TÜV punktist saadud gaasianalüsaatori vastuste väljatrükk sellele paigaldatud mootorile.
Kindlustusel on õiguslik alus kindlustusjuhtumi väljamaksmisel näkku panna kui talle esitatud andmed pole tõesed olnud, nii et see on ka omamoodi risk.
Muidugi, see on lihtsalt teooria, endalgi 05-l mootorivahetus vormistamata:rolleyes
Postitatud: 08 Jaan 2012 22:47
Postitas Sander
Tänan kasulike vastuste eest, aga kõik vaatasid kuidagi mööda sõnast TURBO.
Ostsin ära siis ühe 1.5 mootori ja mõtlen sinna ka tulevikus turbot peale aretada.Eriti ma turbo asja küll ei jaga ega midagi aga mitu bari 1.5 moto ära kannatab, oskab keegi öelda?
Ja siis kuidas siduriga oleks? Väidetavalt ei pidanud šigulli sidurid mitte kuhugi kõlbama ja iga kord kui turboga gaasi anda, pean hakkama sidurit vahetama.On see tõene või väär?
Postitatud: 08 Jaan 2012 22:54
Postitas -Imelyk-
Pigem muretse omale jah niva sidur ja korv, see hinnapoolest kõige soodsam.
Postitatud: 08 Jaan 2012 23:37
Postitas Sander
Kas 1.5 mootorile üldse lähevad Niva sidurikorv ja sidur?
Ja äkki oskate öelda, kust saada ladale sportnukka ja torukollet? On kusagil selline šigulli 'tuning shop' olemas eestis?
Postitatud: 08 Jaan 2012 23:47
Postitas hautz
Sander kirjutas:Tänan kasulike vastuste eest, aga kõik vaatasid kuidagi mööda sõnast TURBO.
Ostsin ära siis ühe 1.5 mootori ja mõtlen sinna ka tulevikus turbot peale aretada.Eriti ma turbo asja küll ei jaga ega midagi aga mitu bari 1.5 moto ära kannatab, oskab keegi öelda?
Ja siis kuidas siduriga oleks? Väidetavalt ei pidanud šigulli sidurid mitte kuhugi kõlbama ja iga kord kui turboga gaasi anda, pean hakkama sidurit vahetama.On see tõene või väär?
Turbo jutuks, siis mõned märksõnad: digitaalne sissepritse, programmeritav aju ja veel palju asju, mis ei maksa üldse vähe ja milleta ei saa head tulemust.
Kui head tulemust tahta, siis ma pakun, et maksumus on üks aasta keskmine palk enamvähem.
Postitatud: 09 Jaan 2012 07:56
Postitas -Imelyk-
Sander kirjutas:Kas 1.5 mootorile üldse lähevad Niva sidurikorv ja sidur?
Ja äkki oskate öelda, kust saada ladale sportnukka ja torukollet? On kusagil selline šigulli 'tuning shop' olemas eestis?
Ja peaks ikka minema.