1. leht 1-st

Tiksumine külma mootoriga koormuse all

Postitatud: 30 Dets 2011 10:37
Postitas MuKi14
Probleem siis järgmine kui auto külmalt käima panna on alguses vaikus, korra pööret tõstes hakkab tiksuma siis jääb vait. Kui koha peal töötab on õrnalt kuulda, kui sõitma hakkata siis madalal pöördel koorumse all tiksub üpris kõvasti ja umbes peale 2800 kaob ära. Kui mootor soe, pole mingil pöördel mitte mingit tikusmist. Klapitiksumine see ei tundu olevat, süütest tulenev tiksumine ka mitte ja kett samuti mitte. Lähiajal võtan klapikambri kaane maha kontrollin klapivahed igaksjuhuks üle äkki paisub sooja mootoriga klapi vahe kinni ja tisumine kaob sp ära. Mis teie arvate?:puzzled

Postitatud: 30 Dets 2011 10:45
Postitas olaaf
soojalt lähevad ladal klapivahed suuremaks, seega klapp sul ei tiksu.

Ma pakun, et tiksub kolvisõrm, mis kolvi paisumise tõttu lõpuks ära kaob. Süüdlase leiad üles silindreid ühekaupa välja lülitades.
Vea saab kõrvaldada kolvi vahetusega.. (parem oleks loomulikult terve kolvigrupp vahetada ja vajadusel silindrid remontmõõtu puurida.)

Postitatud: 30 Dets 2011 11:21
Postitas MuKi14
Seda ei tahaks väga uskuda kuna ennem väntvõlli vahetust ei olnud mingeid hääli ja ükski keps ei loksunud kolvi sees. Liikus ainult külgedele ja nii see ju peabki liikuma.

Postitatud: 02 Jaan 2012 10:06
Postitas olaaf
õlirõhk on normaalne?

Postitatud: 02 Jaan 2012 12:21
Postitas MuKi14
Õlirõhk on normaalne, nimelt panin õlipumba reduktsiooniklapi vedrule 1 seibi veel alla ja avastasin, et mul jaoturvõlisaale õlitus auk oli ploki omast möödas siis puurisin toda natuke suuremaks. Sooja mootoriga maanteel ~2,5 ühikut(ennem oli alati seier ~0 juures,seieri jagu peale) mida see lada näidik näitab... Kümalt käivitades on ~3 ühikut kui kohapeal töötab.

Postitatud: 02 Jaan 2012 12:36
Postitas olaaf
Kui peale vänvõlli vahetust tekkis tiks siis peab olema mingi mehhaaniline probleem mootoris.
Juhul kui õlitus on normaalne ei saa peale kolvisõrme suurt midagi tiksuda nii, et soojalt ära kaob...
Kas kolvid võtsid blokist välja kui kontrollisid - ainult alt piiludes suht raske aru saada..
Mis viskoossusega õli mootoris on? Ehk uuel (kas poeuus või lihvitud) vändal on mõni õlikanal kinni ja külmalt liuglaagri vahel kehva õlitus??? Jällegi saad murelapse kindlaks teha silindrite ühekaupa välja lülitamise teel...

Postitatud: 02 Jaan 2012 12:52
Postitas MuKi14
Kolbe välja võtma ei hakanud, polnud midagi millega need sinna sisse pärast tagasi panna. Mootoris Adinol 10w-40 mineraalne. Väntvõll oli teise mootori seest võetud, üsna hiljuti lihvitud variant. mis oli lihvitud II remontmõõtu. 0.5
Kui juhtub kui see kolvisõrm olema ei hakka kolbe küll kohe vahetama, viskan kõik pulgad teise plokki ümber. 1.7 plokk seisab garaazinurgas... kummaline on see et tolle mootoriga sõitsin ~18000km mingit probla ainult kett oli väljaveninud, karteritihendit vahetades uurisin korra saalesi, need olid väga soonelised siis mõtlesin, et vahetan väntvõlli ja saaled ära, isegi plokikaant ei võtnud maha. Eks selle pärast tundubki, et see tiksumine sellest võib tulla veidi veider...

Postitatud: 02 Jaan 2012 13:29
Postitas olaaf
Siis on ehk ikkagi mõnel kepsusaalel õli külmalt vähe..
Kui asi läheb ainult hullemaks ja tuleb sisse ka iseloomulik lagin ongi asi ilmselt selles...
Tavaliselt vanadel väntvõllidel kanalid paksu muda täis! Need tuleb alati peale lihvimist avada ja väntvõll seest puhastada..

Postitatud: 24 Jaan 2012 14:30
Postitas MuKi14
Avastasin sellise huvitava asja veel, et mootor hakkab kõvemini tiksuma kui süüdet varasemaks keerata.:puzzled

Postitatud: 24 Jaan 2012 15:44
Postitas olaaf
Siis detoneerib tühikäigul?
Kas tiksuva silindri leidsid üles? Ükshaaval silindreid välja lülitades jääb millalgi vait ka?

Postitatud: 24 Jaan 2012 16:59
Postitas MuKi14
Ei detoneeri, lihtsalt hakkaks nagu tihedamalt tiksuma. Ei ole veel jõudnud avastanud millises silindris see olla võiks, pole aega olnud ainult kalla ja talla. Kohapeal lasen soojaks käia siis ei tee mingit häält kui sõitma hakkan. Selle tiksumisega on nii nagu on, mootor töötab ühtlaselt vahepeal tiksub paar korda siis vait...

Postitatud: 24 Jaan 2012 19:22
Postitas MargusR
Kepsusaale see küll ei ole kuna endal kogemus olemas.Kepsusaale lagiseb igal temperatuuril ja just pööretega,raamsaale aga koormuse all.Peale sõrme võib tiksuda ka purunenud klapivedru.Aga see on oletus kõigest.Teema on huvitav-nii,et anna teada kui korda saad.Edu!

Postitatud: 25 Jaan 2012 10:24
Postitas olaaf
Kui ühegi silindri väljalülitamise järel tiks ei lakka siis on suure tõenäosusega klapiajamis kuskil viga jah..
Kas tiksub nii pöördele minnes, kui pöördelt tulles?

Postitatud: 26 Jaan 2012 22:22
Postitas MuKi14
Tiksumine kadus ära kui 1. silindri järelt ära võtsin. Selle tiksumisega on selline lugu kui mootor töötab külmalt õhuklapiga 1500rpm peal siis tiksub korra kõvemini siis jääb vaikselt vait siis paneb veel paar korda kõvasti. Pööretega ütleks, et nii minnes kui tulles aga üle 2500 on vaikus.

Postitatud: 29 Jaan 2012 22:57
Postitas MuKi14
Niisiis pingitasin keti ära ja regullisin 1. sinlindri klapivahed ära(1. klapil vahet ei olnudki 2. vahe paigas) enam nagu ei tiksugi. Homme saab teada kas nii ongi või lihtsalt oli nüüd vait.