1. leht 1-st
063 õlirõhk
Postitatud: 03 Nov 2011 22:05
Postitas Veiko_
Õlirõhk ei tõuse üle u. 1 bar. Kahjuks ei mäletagi kas/ kui palju külmalt kõrgem oli. Igatahes kuumalt ei tõusnud ka 3000 rpm juures üle 1 bar ja tühikäigul hakkas vahepeal ka tuli põlema. Kui külmalt ka sama madal, siis võiks ka andurit kahtlustada, aga kas õlirõhu tule paneb põlema sama andur, mis kellale infot annab või on eraldi andur? Äkki keegi annab mingit nõu enne nädalavahetust kui maale auto juurde lähen, kas tasuks proovida viskoossema õliga juhul kui soojalt kaob rõhk ära? Paneks näit. 5W-50 sisse, külmaga käivitades ei ole paks ning kuuma mootoriga peaks hoidma kõrgemat rõhku? Ja äkki oskab ka keegi öelda, millise keermega on see koht, kust saaks manomeetriga õlirõhku mõõta, teaks millised üleminekud jms vidinad kaasa võtta?
Postitatud: 03 Nov 2011 22:41
Postitas Arvos
Eraldi. Ega seal midagi eriti mõõta pole kui mõlemad näitavad madalat rõhku. Paksem õli uuena pikendab väheke agooniat.
Postitatud: 04 Nov 2011 09:40
Postitas olaaf
Selle agoonia kohapealt on Arvosel õigus ilmselt, kuigi ise olen kulunud mootoriga 20w50 õliga sõitnud üle 30000km (mitu aastat). Kuna tegu on pisikese mootoriga (21063) ja kui omanik hullu originaali taga ei aja, on mõtekas muretseda sõidukorras uus mootor (1500 1600) ja see üle vaadata vajadusel remontida..
Postitatud: 13 Nov 2011 18:31
Postitas Veiko_
Otsustasin õlifiltri ära vahetada ja asi veidi paranes. Uus filter muidu täpselt samasugune ja eelmine oli alles 1,5 kuud küljes olnud kui toimus viimane õlivahetus. Kuigi poolsünt on sees olnud juba aastaid, võibolla mootoris ikkagi veel oli mingit saasta, mille siis uus õli lahti pesi (eelmine õli on olnud sees mitu aastat, sest ei sõitnud) ja filtri takistuse suuremaks muutis. Filtrit vahetades paistis õli ka üsna tume, arvestades et on hiljuti vahetatud ja sõidetud väga vähe. Peaks võibolla uuesti uue õli sisse panema.

Eks see rõhk veidi madalavõitu vist on ikka, aga kui enne 3000-3500 pöördega ka üle 1 ei tõusnud, siis nüüd u. 2 bar, 2500 pöördega jääb vist 1,5 bar kanti, 10W/40 õliga, kuuma (peale u. 30 min sõitu) mootoriga:

Postitatud: 13 Nov 2011 18:44
Postitas martin5110
Vahetasin ise ka täna õli ja õlifiltri ära ,kuna eelmine omanik oli pannud 5w40 õli sisse ja õlirõhk oli ikka päris madal... Uueks õliks panin 10w40 ja õlirõhk on korras. Endal on kaks õlirõhu näidikut ja see originaal näitab küll suts vähem ,kui see ise ,,installeeritud" näidik...
Postitatud: 13 Nov 2011 18:52
Postitas Veiko_
Pole Žiguli raamatut käepärast ja ei teagi kas seal mainitud on, aga huvitav kas on antud kuuma mootori kohta ka mingi miinimumrõhk mingitel pööretel? Näit. mu "väljamaa" autol on tehase poolt antud miinimum 2 bar 2000 pöörde juures (praegu reaalselt on 3,5 bar).
Postitatud: 13 Nov 2011 20:33
Postitas Arvos
Õlifilter (kahtlane toodang) on ka mingi komistuskivi tegelikult. Nüüd kui sellest juttu, meenus, et miskid odavad fiiltrid pididki rõhu ära tapma. Ei mäleta kohe, kelle toode. Aga õlifiltrit ei ole mõtet alati kõige odavamat osta. Tagajärg läheb kümnetes kordades kallimaks kui esialgne hinnavõit
Postitatud: 13 Nov 2011 20:47
Postitas Veiko_
Ei olegi uurinud kas see filter on odavamast hinnaklassist või mitte, aga vist oli SCT, musta värvi, kohalikus tanklas maksis 2.90. Aga oskab keegi nö. lubatud miinimumrõhust ka rääkida?
Postitatud: 13 Nov 2011 22:32
Postitas hautz
Veiko_ kirjutas:Ei olegi uurinud kas see filter on odavamast hinnaklassist või mitte, aga vist oli SCT, musta värvi, kohalikus tanklas maksis 2.90. Aga oskab keegi nö. lubatud miinimumrõhust ka rääkida?
SCT on väga vilets tootja. Ise hoian selle tootja toodetest kaugele. Sebi Fram, Mann vms tuntumatest tootjatest.
Postitatud: 13 Nov 2011 22:38
Postitas Zetec
hautz kirjutas: Veiko_ kirjutas:Ei olegi uurinud kas see filter on odavamast hinnaklassist või mitte, aga vist oli SCT, musta värvi, kohalikus tanklas maksis 2.90. Aga oskab keegi nö. lubatud miinimumrõhust ka rääkida?
SCT on väga vilets tootja. Ise hoian selle tootja toodetest kaugele. Sebi Fram, Mann vms tuntumatest tootjatest.
Ja mis tal siis viga on ? Räägi aga julgemalt.
Postitatud: 14 Nov 2011 20:08
Postitas hautz
SCT juppide kvaliteet enda kogemuse järgi:
Õõtsapuksid kestsid alla nädala
Kojamehed pühkisid niikaua, kui soojad ilmad tulid
Õhufilter kahtlase kvaliteediga
Ja otsingut kasutades:
Predator2005 kirjutas:SCT filtrid on halvad(See on minu arve). Uks selline filter lõhkesid sõidu ajal, õli rõhk oli norm
[Muudetud: 11-10-2008 Predator2005]
humparts kirjutas:
Samas olen näind ka tava auto all sct ja masteri sillaosi, mis on paarisaja km läbimisel laiali lendand.
Postitatud: 14 Nov 2011 21:24
Postitas Veiko_
Samas andur võib ka üsna korralikult valetada, näide Nivalt:
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/Gauge.doc Peaksin ikkagi enda rahustuseks korra rõhu ära mõõtma manomeetriga.