1. leht 1-st

mootori õlirõhk

Postitatud: 08 Okt 2011 12:50
Postitas redko
Tere! Selline küsimus:
Ostsin auto, millel on mootor maas ja väidetavalt võeti maha väikse õlisurve pärast.
Saaled tundusid ok olevat. Milles veel viga saab olla?
Omanik rääkis mingist vasest puksist veel mis olla kulunud. (?)
Kas keegi oskab nõu anda? Mootor praegu maas.
Kas panna peale tagasi või midagi ära vahetada?

Lappisin teksti sõnastust, lisasin lausetesse kuuluvad komad ja muud kirjavahemärgid.
Redko, ära ürita järgmises postituses taas kõike ühe hingetõmbega seletada! Pea hoogu ja enne postitamist kontrolli, kas kõik sai õigesti.

Log.

Postitatud: 08 Okt 2011 18:40
Postitas hautz
Jaoturvõll ja selle saaled.

Postitatud: 09 Okt 2011 22:46
Postitas redko
Äkki täpsustad seda.Või mingeid pilte sellest võllist?:)

Postitatud: 10 Okt 2011 10:23
Postitas olaaf
Otsakaane taga on teine ketiratas - täpselt samasugune kui nukkvõllil.
Eemaldad selle ning selle ratta taga on täpselt samasugune pikilõtku piiraja-kinniti, kui nukkvõlli otsas - selle eemaldad samuti. Bensiinipumba ja jagaja võtad ka ilusti küljest ära, samuti võtad (puupulgaga näiteks) välja pisikese hammasratta blokis asuvast jagaja august - tuleb välja veidi keerates ja samal ajal tõstes.
Siis võtad välja eest jaoturvõlli.

Jaoturvõlli majanduse juures on mitu asja mida peaks jälgima:
Esiteks võll ise - peab olema ilus sile, ilma soonteta - tavaliselt kui seda organit isegi kontrollitakse/remonditakse siis vahetatakse ainult esimene liuglaager - tagumine jäetakse aga tähelepanuta - on teist ilma spets riistadeta raske korralikult mõõdistada.. kõige lihtsam on võtta miski vana korralik jaoturvõll ja lõigata pooleks - siis saad proovida, kas ja kuidas lõtkub.

Teine asi mida peab kindlasti kontrollima on bensiinipumba ekstsentrik - mis peab olema sile ja korraliku tõusuga - vahel on selle keskele korralik vagu kulunud - siis on kindlasti vaja antud detail vahetada..

Kolmas asi mida antud ajami juures kontrollida on pisike hammasratas, mille sa puupulgaga välja võtsid jagaja alt:
Esiteks kontrollida õlipumba poolseid nuute - kui on tuvastatav kulumine (nuudi ots viltu kulunud ja õhuke siis tuleb hammasratas asendada uuega - või teha nuut ringi näiteks nelikandi, tifti vms peale.. Kulunud hammasratta korral ei pääse sa ilmselt ka õlipumba eemaldamisest ja tolle võlli kontrollist..


Jaoturvõlli liuglaagrite vahetuseks on vajalik spetsiaalne reibel, millega uus "saale" töödeldakse mõõtu..
Tagumine saale on pronksist, ja väiksema läbimõõduga= lihtsam ühtlaselt töödelda..
Kindlasti peab "saaled" enne paigaldama ning seejärel töötlema mõõtu!
Antud töö peab olema tehtud täpselt ja korralikult - kuna jaoturvõllile jookseb üsna korralik kanal otse õlipumbast, siis ülemäärase lõtku korral õli plokikaande jõuda ei taha - veelvähem on tal huvi läbi raamsaalede jõuda kepsusaaledeni läbi väntvõlli sisemuse...

Antud juhul peaks kindlasti kontrollima ka õlipumba sisemuse üle, ja juhul kui selle nuut on samuti kulunud, peaks paigaldama uue õlipumba..
Uue õlipumba soetamisel võiks kindlasti jälgida, et selle võll ei loksuks - öelgu müüja leti taga mida tahab - õlipumba võllil nähtavat lõtku külgsuunas olla ei tohi!

Postitatud: 10 Okt 2011 13:08
Postitas redko
Suured tänud sain kohe jupp maad targemaks.;)
Ja äkki seletaks kuidas seda õlipumppa täpsemalt testida???

Postitatud: 11 Okt 2011 06:47
Postitas Sm.Molotov
Headel aegadel sai see väike võll laagritele pandud ja õlikanalid üldse kinni plommitud.

Postitatud: 11 Okt 2011 11:59
Postitas olaaf
Äkki räägib kodanik Molotov sellest modifikatsioonist täpsemalt.
Näiteks kas kasutati kuul või rull laagreid, ja ehk ka vihje mille laagreid kasutati?? Kas tehti blokis avasid suuremaks või treiti võll peenemaks?

Postitatud: 11 Okt 2011 15:51
Postitas redko
Oleks tore tead jah jään huviga ootama!!!!:cool: