1. leht 1-st
Kuidas "Tuunida" Lada 21083 1.5 mootorit.
Postitatud: 25 Sept 2011 13:35
Postitas joonaskala
Sai siis soetatud endale Lada Samara,1.5 pritsung mootoriga.Plaanis siis temaga hakata sõitma jäärada,suvel vb ka mõnel rahvarallil vms...Et tekkis küsimus,mida saaks originaal mootori juures välja vahetada,või paremaks teha,et auto paremnini edasi liiguks,äkilisem/jõudu rohkem oleks?
Vend kellekäest ma ostsin selle,rääkis ka veel et,oleks võimalik osta käigukasti rallijaoks teised hammasrattad,et pidid paremad olema,aga kallid.
Ja veel küsimus et,mis küünlad ma peaks sellele masinale panema? Praegu peal küünlad millel 3 elektroodi v seda otsa kuhu vahele säde tekib,kas sigulli mootor toidab need ära?
Muidugi võib pakkuda ka sellele mootorile paremaid juppe vms..kui väga hull hind pole,siis vb teeb diili.
Parimatega,Joonas.
Postitatud: 25 Sept 2011 19:47
Postitas tiit
joonaskala kirjutas: Praegu peal küünlad millel 3 elektroodi v seda otsa kuhu vahele säde tekib,kas sigulli mootor toidab need ära?
Muuda oma profiilis sünnikuupäev õigeks. 21 aastane mees ei saa sellist juttu suust välja ajada.
Postitatud: 25 Sept 2011 20:31
Postitas madis132
Kui tekivad sellised küsimused , et kuidas tuunida mootorit, pidureid,ülekandeid siis kasuta vana head asja mis alati annab ka vajaliku tulemuse "Otsing".
Kui otsingust väheks jääb siis loe läbi mõned lugejate/klubi liikmete teemad, sealt saad kõvasti targemaks !
Ja kui oled juba need protsetuurid läbi teinud ja tekib mõni põhjalikum küsimus mõne asja kohta siis küsi , aga enne proovi otsingut.
Postitatud: 26 Sept 2011 09:11
Postitas joonaskala
Vabandust,väiksem vend suutis minu kasutajaga siia juba teema teha,see selleks,aga mida viriseda..sõnastus oli tal küll kehv,aga arvatavasti said kõik inimesed aru mis osa ta süüteküünla juures mõtles..pigem öelge mis küünlad parimad on sellele pillile siis,mitte ei tasu kohe mölisema hakata et muuda sünnikuupäev õigeks.

Postitatud: 26 Sept 2011 12:14
Postitas olaaf
Üldiselt pole jäärajaks selle masinaga mitte midagi erilist vaja teha - vahetad õlid ja ostad korralikud rehvid.
Sõiduoskus koos heade rehvidega annab jääl 85+ % tulemusest.
Vastuseks järgnevale küsimusele korralikest rehvidest:
Rehvimõõt:
Samarale sobivad kõige paremini minuarvates 175/65 R14 rehvid - parajalt laiad, piisavalt madalad, R14 valuvelgi lihtsam leida ka. (alternatiiv oleks 175/70 R13)
Rehvid ise: Kuna soovid sõita jääl on mõistlik valida naelrehvid, sõltuvalt rahakotist siis kas sellel aastal toodetud protid (vallai), Michelin x-ice, hakkapeliita 5+ jne.. võimalusel võiks terasnaelad sisse lasta liimida - jällegi pead jälgima, kas sinupoolt valitud tulevatel võistlustel on laela pikkuse, kaalu ja arvu piirang või mitte!
Autole võiks paigaldada korralikud gaasiamortisaatorid (jääle piisab ka tavalisest bilsu b4 seeriast)
Kindlasti peab kontrollima üle sildade seaded (tagasild kipub ka vähesõitnud masinatel olema väära seadega, korrigeerida jäädavalt raske) ja korrastama pidurid, et auto pidurdamisel ei kisuks.
Kui kõik eelnev tehtud ja raha üle, võib investeerida piiratud libisemisega differentsiaali.
Peaülekande võib paigaldada aeglasema(alternatiiviks on 1100/1300 mootorilt 4 käiguline käigukast peaülekandega 4,3 või 4,1 - ps osad 4k kastid on juba ülekandega 3,9!)
Kui raha ikka veel üle on, siis võib tellida mõne juba madalalt käiva nukkvõlli (1000-6000rpm), ja tõsta veidi surveastet.. Ma ei oska öelda, kas eestis keegi saab hakkama samara ajus kaartide ringi programmeerimisega, seega saab originaal aju seade tugevaks piirajaks..
Kergest hoorattast ja pöördemootorist jääl ilma piikideta tolku pole.
Pea meeles, et jääl on edu võti see, kui rehv minimaalselt tühja käib!