1. leht 2-st

K: Mootori kohta

Postitatud: 14 Sept 2011 00:45
Postitas KristoKodas
Sai endale soetatud üks 05 millel on peal 03 rihmaga mootor kui ma ei eksi. kindel on see et on rihmaga. Ja küsimus oleksgi kas see on hea mootor järgi aitamiseks või on see halb mootor selle tegemiseks?

Postitatud: 14 Sept 2011 01:06
Postitas MuKi14
Kui rihmaga siis on see puhas 05 mootor ja töömahuks 1300 ehk 1.3. Sellel aparaadil samuti 1.3 kuid ketiga. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=27084 - üks võimalus järgi aidata,

Postitatud: 14 Sept 2011 10:39
Postitas KristoKodas
Jaaa see turbo variant on iseenesest ahvatlev. Aga minu esialgne plaan oleks olnud 2 weberit, plokikaan hoonida, suuremad klapid, sisselase ja väljalase, plokk üle puurida remondi peale, hooratas kergemaks ja sportnukk kindlasti. Kas keegi oskab öelda palju selline asi ültse juurde annaks või tuleks ikkagi selle turbo variandi juurde jääda?

Postitatud: 14 Sept 2011 10:59
Postitas pavlik
1300 mootorist peaks kätte saama ca 120 hobujõudu. Aga milleks sa seda mootorit ülepea tarvitada tahad? Niisama lustimiseks ok, võidu sõitmiseks sportklassides jääb lahjaks, tänavaklassidesse (rahvaralli näiteks) jälle ei lubata.

Postitatud: 14 Sept 2011 12:54
Postitas GTA
 
KristoKodas kirjutas:Jaaa see turbo variant on iseenesest ahvatlev. Aga minu esialgne plaan oleks olnud 2 weberit, plokikaan hoonida, suuremad klapid, sisselase ja väljalase, plokk üle puurida remondi peale, hooratas kergemaks ja sportnukk kindlasti. Kas keegi oskab öelda palju selline asi ültse juurde annaks või tuleks ikkagi selle turbo variandi juurde jääda?
A miks mitte juba turboga weberid? Oleks vapsee vinge.

Üldiselt minu nõu oleks selline, et võta 1.5/1.6 mootor ja remondi ära. Käib küll juba ja jõudu on kah midagi. Selle käigus saad juba ise niipalju targaks, et mida juurde teha ja mida mitte.

1300S kasuks on kergem kaal, vaiksem käik, marginaalselt ka kergem pöördesseminek ja väiksem küttekulu. Efektiivsem lihtsalt kui ketiga gaasijaotus. Miinusteks, klapikambrikaant tuleb ettevaatlikult kinni keerata ja eest simmerite vahelt võib õli lekkida. Ketiga mootoritel minumeelest suurt muud eelist pole peale selle, et neid on kubatuurilt suuremaid ja jõulisemaid.

Postitatud: 14 Sept 2011 23:18
Postitas KristoKodas
Ei taha võidu kihutada. Ega ka rallit sõita. Plaanis on tavaline tänava sõidu auto teha mis on mootori poolest natuke parem kui tavaline 1.3 , 1.5 , 1.6 mootor originaalist.

Postitatud: 15 Sept 2011 09:46
Postitas twist
Tavalisest e. keskmisest 1,5/1,6 mootorist on parem juba korralikult kap. remonditud ja seades mootor. Kollektorite sobitamine plokikaanega ka paha ei tee.

Postitatud: 15 Sept 2011 13:01
Postitas pavlik
Kui tahad tänavamootorit teha, siis unusta topeltWeberid ja suuremad klapid/kanalid ära - suhteliselt kahtlane on sihukese komplektiga gaasianalüsaatorist läbi mahtuda. Weberid ei mahu hästi ka tolle paragrahvi alla, mis keelab toitesüsteemi muutmise. Ka turbo tänavalegaalseks saamine võib õige keeruline protsess olla (sama probleem mis weberitega).
Kui tahad kindlasti 1300 mootorit aretada, siis otsi välja Olaafi kollase 05 teema - sealt näed, mis ja kuidas ja palju on võimalik tänavamasinast kätte saada.
Kui tahad lihtsalt odavalt veidi särtsakamat masinat, siis parim valik oleks remonditud ja korrastatud 1,6 (1,7 on kallimad) tõstetud surveastmega (10,0-10,3).

Postitatud: 15 Sept 2011 22:34
Postitas KristoKodas
Mul on see teema selle masinaga et see mootor mis mul peal on ( 1.3 siis ) See on ainult 500 km sõitnud originaalist ja tahaks just seda edasi aretada. Asi ei ole rahas lihtsalt mõtlesin et peaks seda mootorit sellel viisil järgi aitama nagu mainisin eelmistes postitustes. Arvan et see turbo teema jääb minujaoks natuke keeruliseks kuigi see oleks päris huvitav.

Postitatud: 15 Sept 2011 22:35
Postitas KristoKodas
Ja see ülevaatus teema tuleks siinkohal kõrvale jätta arvan et sellega mul probleemi ei tule. Kuna on võimalik auto teises riigis arvele võtta. ;)

Postitatud: 16 Sept 2011 13:17
Postitas pavlik
No ega siis muud kui jõudu. Rihmaga mootoritel pidada kõrgetel pööretel miskid õli tagasijooksu probleemid tekkima - jällegi loe Olaafi teemat.
Ja remontmõõtu hoonimise asemel võid kaaluda 1400 peale puurimist (jõudu jälle juures).

Postitatud: 16 Sept 2011 14:21
Postitas KristoKodas
Jaa seda puurimist soovitas tuttav ka ja selle võtan enda esimeseks eesmärgiks ;)

Postitatud: 16 Sept 2011 15:15
Postitas KristoKodas
Küsimus oleks veel ka selline. Keegi rääkis mulle seda et on olemas kohe Lada sportnukkvõll ja lihvitakse ka ise seda välja et kas nendel on mingi vahe ka sees? Palju see ploki puurimine maksma võib minna ja kus seda tehakse? Ja palju plokikaane freesimine ja hoonimine maksma võib minna ja kus seda tehakse? Küsin sellepärast et üritan siin mingit eelarvet kokku panna enne suure töö tegemist :)

Postitatud: 16 Sept 2011 15:28
Postitas olaaf
Oleneb palju seda võimsust juurde vaja saada on ja kui ebamugava masinaga omanik sõitma nõustub..

Tänavale on ilmselt kõige mõistlikum setup surveaste 11, korralikult tehtud kanalid+klapid/pesad plokikaanes, tagasihoidlik nukkvõll 270 kraadi kanti ja hea seadistuse korral saad 15-25 lisahobujõudu selliselt, et ka tänaval sõita kannatab... Võib proovida puurida mootorit 82 mõõtu, kuid siis peab pingutama, et 08 kolbidega surveastet tagasi üles saada - kolbidelt saab 2mm maha võtta ja siis plokist 2,4 - rohkem plokist võtta ei saa - veepumba ülemine tikkpolt tuleb juba välja!

Selleks et saada kätte mingisugust arvestatavat võimsust, pead kasutama agresiivset nukkvõlli (298+*), torukolle, topelt karburaatorid/pritse sisuliselt tähendab see, madalatel pööretel (kuni 3000+) jõudu pole. Tangid ainult 98 bensiini, vahel jääb sellestki väheks (kui tankla petab)
Mina olen tallinna ummikutes üsna tükk aega sõitnud kahe karpa, kerge hooratta, väntvõlli, kepsude, kõrge surveastme ja jämeda nukkvõlliga 1300 mootoril - sõita saab, kuid ega ta hea just pole.

Kütusekulust rääkida siinkohal mõtet pole - iga lisahobune tahab juua saada! Topelt karbussidega heas seades 12 l/100le, kui väga ei vajuta - iga foori tagant minema kupatades õnnestus näha numbreid 20 alla...

Kindlasti on rihmaga mootoril probleemiks kõrgetel pööretel õli kaanest tagasi toomine, tänavasõidul sellega ilmselt probleeme ei teki.

Eelarvesse plaani ka korralik summuti (sh torukollektor), niva 6 labaga veepump, niva 6 labaga el-jahutusvent ja väike rihmaratas väntvõllile...

Postitatud: 16 Sept 2011 16:45
Postitas KristoKodas
Vot selliseid õpetussõnu mul vaja oligi! Aitäh Olaaf ;) Plaan oleks ja ikka kahe karpa peale jääda kuna pritset hetkel pole plaanis aretama hakata kuigi tean et pritsega vist rohkem võimalusi ja edasi arenguid. Aga mulle meeldib see karpa teema rohkem. Torukolle on plaanis lasta teha või osta kuskilt kui keegi pakub midagi head ja korralikku. Aga miks see hea pole siis 1.3 mootoril? Kas ainult kütusekulu? ja õli tagasi toomine? Kas seda õli tagasi toomist kuidagi parandada ei anna? Või peaksin siis mõtlema algse mootori väljavahetamise peale? näiteks 1.6 vastu?

Postitatud: 16 Sept 2011 17:51
Postitas hautz
Väikese töömahuga mootor veab lihtsalt madalatel pööretel viletsamalt, kuna omab vähem väänet.

Postitatud: 16 Sept 2011 22:10
Postitas KristoKodas
Okei ei hakka kuskilt suurema kubatuuriga mootorit hetkel otsima kuna masina mootor on väga heas korras siis hetkel ehitan seda vaatan mis välja tuleb. Üritan siin lähipäevil pildid ka enda autost teha ja siia foorumisse enda auto kohta teema teha ja pilte lisada ehitus järgust.

Postitatud: 22 Sept 2011 19:53
Postitas KristoKodas
Nii teadjad mehed, oleksin huvitatud meeste kontaktidest kes hoonivad plokikaani ja freesivad klapipesasid. On kellegil selliste meeste kontakte? Ja äkki keegi oskab hinnaklassi ka kirjutada siia?

Postitatud: 24 Sept 2011 18:28
Postitas pavlik
Määnses Eesti otsas? Tartus on, Tallinnas on, veel mitmel pool on.

Postitatud: 01 Okt 2011 09:51
Postitas KristoKodas
Tartu oleks mulle kõige sobilikum! Äkki oskad hindadest ka rääkida ja kus täpsemalt asuba tartus.