1. leht 1-st

K: Rallikate karteri tuulutus?

Postitatud: 01 Sept 2011 15:20
Postitas -lada-
Tervist!
Tekkis küsimus, et kuhu rallikatel see karteri tuulutus läheb?
Osadel olen näinud mingit paaki(nt: lada paisupaak), teistel on jälle see cathc tank.
Samahästi võiks ju lihtsalt vooliku kuskile toppida.
Mis põhimõte sellel paagil ja catch tank-il on?

Postitatud: 01 Sept 2011 15:49
Postitas Photographer
Kui on eemaldatud originaal tuulutus siis nõuetele vastaval autol peab karterituulutus minema anumasse, millest auto kummuli minemisel ei tohi sees olev vedelik välja joosta. Sellepärast tehakse nn. haisuluku süsteem, juhul kui paagi tagurpidi keerad koos autoga jääb vabasse õhku minev ots taevapoole!
Selleks et mitte osta AL-tuuning valmis toodet (loe: väga kallis) tehakse see tõesti mingist paagist ja ilmselgelt kui ehitad ladat on sul käepärst mõni lada paak - lihne ja loogiline kas pole :)!

Postitatud: 01 Sept 2011 16:06
Postitas -lada-
On tõesti, ei midagi keerulist:)

Postitatud: 27 Sept 2011 17:54
Postitas masuurik
Kuhu tagasivoolu kõige kergem teha oleks,ilma,et peaks karterit ära kiskuma või õli välja laskma.Plokki väga auku ei taha puurida.Kas õlirõhu andurile kolmiku vahelepanemine poleks lahendus või hakkab sealt survet catch tanki tagasi suruma?Äki on mõni lihtne koht kust võtta hea.Tahaks hooldamist mittevajavat süsteemi(ei pea paaki tühjendama ).
Ehk rääkigu need ,kellel tehtud.

Postitatud: 27 Sept 2011 18:38
Postitas PuZuP
 
masuurik kirjutas:Kuhu tagasivoolu Kas õlirõhu andurile kolmiku vahelepanemine poleks lahendus või hakkab sealt survet catch tanki tagasi suruma?

Et pumpad õli karterist paaki ? :puzzled

Üldjuhul on reegel see, et sealt kus võtad, sinna pane tagasi.
Ladal saab ju näiteks karteri tuulutus kopsikut (õli filtri kohal) modifitseerida nii, et sinna jookseb üleliigne tagasi.
Võtab tuulutuse näiteks klapikambri kaanest ning juhib originaalõhutusest tagasi. Mina paneks sinna kergsulguva klapi vahele, et ei hakkaks sealt karterituulutuse rõhk paaki jooksma, vaid kui õli on paagis piisavalt siis oma raskusega valgub läbi klapi tagasi karterisse. See süsteem nõuab ka eeldust, et paak peab asetsema kõrgemal kui tagasivoolu sisend plokki.

Postitatud: 27 Sept 2011 19:22
Postitas masuurik
Seda arvasin isegi,et hakkab paaki tagasi suruma,aga mõtlesin korra ,et mingi ühepoolse klapiga stuts ehk aitaks,aga tõenäoliselt surub rõhk selle klapi kinni töötava mootoriga.Klapikambrikaane varianti kaalusin juba,Aga klapikambrikaan on roostevabast terasest ja poleeritud peegliks.Seda rikkuda ei taha.Ise mõtlesin nii,et kui tuua org karterituulutusest paaki,paaki vahesein ning filter peale.Äravool paagi alt ....aga kuhu,sellejaoks võiks hea koha leida.karteripõhi oleks muidugi hea,aga ehk mõni kergem variant,kuhu sellele koht leiduks.

Postitatud: 27 Sept 2011 19:34
Postitas twist
Kui peaksid seda paaki tühjendama tihemini, kui autol õli vahetad, siis on aeg mootorile remont teha. Vabalthingavale piisab lihtsalt filtrist tuulutuse paagi otsas. Ei ole vaja mingeid tagastusvoolikuid ega muid ülelliigsaid jullasid oma elu raskemaks tegemiseks.
http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle

Postitatud: 28 Sept 2011 08:30
Postitas m6mm
Piilusin enda krossika õli kogumispaaki ja u.130km rallitamise tagajärjel ei olnud seal mitte tilkagi õli. Seinad olid õlist natuke läikivad, aga ei muud! Olen minagi kuulnud lugusid, et valatakse peale rallikatse lõppu 0,5-1l õli mootorisse tagasi?!

Postitatud: 28 Sept 2011 11:46
Postitas PuZuP
No mootoreid tehakse vastavalt äranägemise järgi.
Ja paisumispilu tehakse millegipärast ikkagi varuga. Ja sellest tulenevalt hakkab ka õli igale poole sattuma. Tehase Sp oli minu mäletamist järgi 0,04. Sõiduvõidumootoril mis töötab ainult kõrges pöördes ja põlemistemperatuur on tükk maad suurem, tänu suuremale surveastmele ning gaasijatusfaasidele, originaalist tuleb alati teha suurem. Kui stendimas katsetamas ei käi ning teadustööd tegemas, siis tuleb lihtsalt usaldada praktikat. Aga kuna ka praktika ei ole alati kõige kindlam, siis millegipärast teevad mõned inimesed Sp veel suurema kui oleks sõiduvõidu mootorile piisav.
Tegelikult unustavad suured mootoriehitajad ära selle, et iga uus mootor vajab ka sissesõitu. Selle tegemata jätmisel või ebapiisaval sissesõidul on esinenud väga palju juhtumeid, et mootor kestabki ainult pooltuhat kilomeetrit. Väidetakse küll, et konest oli viimane välja võetud, et seepärast läks, aga see on igaühe enda asi uskuda :)

Postitatud: 29 Sept 2011 10:52
Postitas pavlik
Esimestel null-ühtedel oli ju lisatuulutuse toru plokikaane ketikambri küljes. Koht on ka praegustel plokikaantel olemas, lihtsalt auk ei ole enam läbiv. Sealt seda auku läbi puurida, nii et puru karterisse ei satu, pole muidugi mugav ülesanne (radikas jääb ju kah segama).