1. leht 1-st
Lada ei tööta ilma akuta korralikult
Postitatud: 09 Aug 2011 22:00
Postitas masuurik
Noh...auto jah töötab akuga ikka vähe paremini.Soovitan sul sõiduauto akut kasutada.

:rolleyes:rolleyes:D:D:D:D
Postitatud: 09 Aug 2011 22:28
Postitas nymmik
Pane Belarussi diiselmootor siis saad mäest alla käima lasta ja pole akut ka vaja. Kuid ilma kütteta ei taha siis hästi töödata, lööb ka tahma välja ja jääb vakka.
Postitatud: 09 Aug 2011 22:54
Postitas Arvos
Sa võta rattad ka alt ära ja proovi sõita. Saame pärast koos imestada, miks auto ei sõida.
Mis aga ilma akuta auto ekspluateerimisse puutub, siis oleks sul hea investeering teha ja korralik sound koos viimase peal võimudega peale integreerida. Kui gaasi ilma akuta põhja vajutad ja ka soundi põhja lajatad, hakkab sound imehästi mürtsuma. Kui seadmetest väheke suitsu tuleb, siis see käib asja juurde.
Nii arukale küsimusel ei oskagi midagi arukat vastata.
Postitatud: 09 Aug 2011 23:02
Postitas Arvos
Esita tehasele reklamatsioon.
Postitatud: 09 Aug 2011 23:02
Postitas masuurik
ILMA AKUTA? MIs lollu juttu sa ajad ja vana sa oled??? Nalja oled sina siia tegema tulnud.Seleta oma probleemi teistmoodi.Kuidas sa sõidad ilma akuta-vooluallikata? TOLA.
Postitatud: 10 Aug 2011 08:25
Postitas Zetec
iisak kirjutas:Olen minagi näinud ladat mis ilma akuta toimis. Ühe auto pealt tõsteti käivitamiseks aku peale, masin käima, aku maha... Genekas peaks ju töötamise ajal põhitöö tegema? Või olen millestki väga valesti arusaanud?
Ju olen mina ka asjadest valesti arusaanud. Aga ma pole õnneks ainuke.
Päris mitmeid kordi nii tehtud. Viimati sai üks automaatkastiga masin nii käima pandud. Seisis parklanurgas. Täkku anda eisaand kuna krokodillid puudusid. Võtsin enda autopealt aku ja panin antud masinale, panime selle galaxy käima. Siis käis mõni hetk võtsin enda aku maha panin vana aku asemele. Midagi halba ei juhtunud ja töötab probleemivabalt see galaxy edasi...
Postitatud: 10 Aug 2011 09:24
Postitas nymmik
Ilma akuta saab sõita küll, aga seda mitte nii nagu ette nähtud.
Paremini töötavad need masinad millel tabletiga genekas. Vibropingeregulaatoriga aga mitte nii hästi. Vene autodel on generaator just mitte kõige võimsam ja sealt tulenebki miks ei tööta, kas pinge lang või just ülepinge.
Autot tuleks kasutada ikka nii nagu ette nähtud, mitte jama ajada, et olen pooled asjad maha keeranud ja nüüd ei tööta nagu peab.
M.O.T.T.
Postitatud: 10 Aug 2011 18:06
Postitas masuurik
Probleem polegi jah selles,et asi pole võimalik.Probleem selles ,et mingit lolli möla jahutakse ja samaväärse tegevusega tegeletakse.Siis imestatakse,et oi miks ei tööta.Misjaoks üldse peaks vaja olema niisama sõita autoga millel pole akut???:rolleyes
Usun,et see on küll teema,mis meie foorumis ruumi võtma ei peaks.Targemaks siin keegi ei saa ja mingit otsest küsimust või arutelu püstitatud pole.
Postitatud: 10 Aug 2011 18:55
Postitas kristjan666
Jah,ilma akuta saab tõesti sõita,kuid see pole eriti mõistlik tegevus,eriti Ladaga,kuna sellel generaator üsna nõrk koht.Moskvichiga võid tõesti ilma akuta sõita tükkaega ,kui korralikult laeb.Minu soovitus on see ,et sõida ikka akuga.Juhtub veel õnnetus,et lahtised juhtmed lähevad kokku ja siis jälle jama majas,Lada ei tööta;)
Postitatud: 10 Aug 2011 22:26
Postitas Edel
Töötava mootori korral ei tohi kunagi akult klemme lahutada, ammugi siis veel ilma akuta sõita.
Postitatud: 10 Aug 2011 23:05
Postitas Arvos
Juhtub see, et kuna geneka vool on ebaühtlane, ehk "lainetab", siis lööb elektriseadmed rivist välja. Kui graafikuna joonistada geneka laadimine, siis joon viskleb üles-alla. Kuna ülemine ots on tublisti rohkem hetketi kui 14 volti, hakkavad asjad läbi põlema. Aku ongi selle visklemise stabilisaator. Aku võtab selle ebaühtlase voolu kõik vastu ja ühtlustab pinge. Kui vaja, annab juurde ja mis üle jääb, maandab endasse. Õigus oli ülal tabletist rääkimisel. Tablett reguleerib kiiremeni pinge kõikumist kui pingeregulaator.
Ma olen sõitnud 05-ga, millel akuots ei andnud ühendust. Läksid järjest ja mitmekaupa korraga veerand tunni jooksul kõik pirnid läbi. Mitte ühte tervet pirni ei jäänud alles. Isegi Jawa-ga ei saanud sõita ilma akuta. Geneka voolu kõikumine oli niivõrd suur. Kuna akut võimalik tol ajal nii kähku saada polnud, kasutasin lapikuid 4,5-voldiseid patareisid. Neid 3 tükki jada ühendades sai 12 (ehk 13,5 kirjade järgi) volti kätte ja kasutusel oli neid paraleelselt 2 komplekti. Vändaga käima lüüa ei saanud kuna süüde tappis patareid paari sekundiga. Lükates sai käima sel juhul kui juba käik oli sees ja vedas mootorit ringi, siis tuli süüde sisse lülitada ja käima ta läks. Tõsi küll, korraks võttis ikkagi patareid nulli ja süüte tuled hõõguma kuid käima sai ja sõitis ka. Patareid töötava mootoriga lahti ühendades jäi seisma.
Postitatud: 10 Aug 2011 23:08
Postitas logman
Kommutaatori ja elektronsüütega varustatud samara "remondiõpikus" hoiatatakse mootori töötades aku ahelast lahutamise eest.
Ma ise proovinud pole, aga kommutaator pidavat läbi minema.
Asi, mida olen lolli peaga kunagi proovinud:
Forwarderil (metsa väljaveomasin), vanal Kockumsi-raipel minestas genekas ära. Tegelikult ei minestanud, viga oli üldse kuskil mujal, aga meie arvasime, et ju siis geneka viga, kui akud pidevalt tühjad.
Kuidas kontrollida?
Tehtud - mõeldud, said töötuled järele lülitatud ja siis massilüliti välja keeratud.
Sa jeerum, kui heledaks need tuled korraks läksid!
Järgnes pimedus

Massi keerad välja, pingeregulaator kaob järelt ära ja samas toimub elektriline läbilöök.
Lisaks töös olnud tulede lampidele läksid läbi kõik näidikud, mis armatuuris olid, pluss tahhomeeter.
Lahe, eks?
Odav lõbu...
Testrit tol ajal veel metsameestele ei usaldatud. Tegelikult polnud toda riista poest saadagi, polnud säherdust poodi olemaski nigu nüüd, et muudkui mine ja võta

.
Postitatud: 10 Aug 2011 23:25
Postitas hautz
Siksil pole ju midagi läbi minna. Kui paar- kolm volti rohkem pinget siis ei juhtu midagi veel.
Mul kunagi siksil viskas sõidu ajal akujuhtme maha. Midagi ei juhtunud kui ma õiget asja mäletan.
Aga tõesti, mul ka küsimus, et milleks eemaldaga sõidu ajal akut?
Ega auto pole tsikkel, mis ilma akuta pikapeale tööle läheb(ergutuseks vajalik laeng jääb genekasse).
Ma kujutan ette, et tegu mingi täieliku rondiga, millest võetakse põllul viimast ja kardetakse akust lahti saada. Kui muust on kahju, siis pane kasvõi mingi vana aku peale, ajab ka sõidu ajal asja ära.
Postitatud: 11 Aug 2011 00:38
Postitas zajetz
Kui lugeda teisi teemasi, mida see teema algataja on teinud siis usun, et hautsil on õigus. Äge lahe põlluralli projekt nagunii.
Aga ehk saaks kuidagi sõita nii, et bensiini mootorile ei anna.