1. leht 1-st
Kuidas mootor maha võtta?
Postitatud: 19 Dets 2003 20:32
Postitas skill125
Kas käigukasti peab ka alt võtma? Kuidas see mootor maha tõstetakse. Kas mingi keti seod ümber mootori ja siis tõstad vintsiga üles? Kas mootorit allapoole lasta ei saa, mõtlen, et kui kanali kohal hoopis kanalisse lasta(siis ei peaks vist kasti maha võtma?) Selle koha pealt täiesti tume maa mul!:puzzled
Postitatud: 19 Dets 2003 20:46
Postitas marks
Mootor on esisilla peal, nii et allapoole küll lasta ei saa. Käimarit ära võtma ei pea, lihtsalt mootor lahti ja siis üles.

Postitatud: 19 Dets 2003 21:23
Postitas motamees
Käigukast tuleb ära võtta. Muidu mootorit kätte ei saa. Mootoril on paremal ees ja vasakul taga tõstmise kõrvad. Kui need on ära visatud siis pane rihm ümber (ees paremal) tosooli toru ja tagant üks käigukasti polt uuestu sisse ja selle taha.
NB käigusti maha võttes ära unusta siduri kaitsepleki küljest nelja kuuest polti ära võtmast.
Postitatud: 19 Dets 2003 23:12
Postitas põletaja
saab võtta küll ilma käimari maha võtmiseta mootor annab ilusti liikuma piisavalt ette poole 01 tuleb nibin nabin maha aga 06 ja 05 kered need sutsu pikema ninaga ja tuleb ilusti vahelt välja muidugi siis kui kast alla jätta olex mõtekas paralleel varras lahti lasta
Postitatud: 19 Dets 2003 23:53
Postitas Raxo
Käigukasti ei pea ära võtma jah.
Kui kap.remonti tegin (koos vanamehega), siis mootorit maha võttes võtsime käigukasti küll ära, aga peale panime koos käigukastiga...kraana oli omast käest

Postitatud: 20 Dets 2003 21:43
Postitas skill125
Tänud kõigile! Keevitusest tulles lammutan siis kapotialuse täielikult lahti ja võtan mootori õpetuste järgi maha, et ka mootoriruumi värvida saaks.

Postitatud: 21 Dets 2003 13:31
Postitas Laurix
mootori maha võtmine: kõik mootori küljes olevad juhtmed/voolikud lahti, käigukasti poldid lahti, mootori patjade kõljest lahti...lõdvikud eemaldada, gaasihoob jms asjad mis on mootori küljes...ning peale radika maha võtmist, pane eebel vms asi kasti ja mootori vahele, ning kanguta nad laiali...seejärel jah, mingi köis vms ümber ja hopp...tuleb...geneka soovitan ka enne maha võtta...starteri pead ka ära võtma, ja püksid lahti. kasti ei ole vaja maha võtta...aga kui soovidkorralikult kõik ära teha ja kasti koja ka üle võõbata, siis muidugi!;)
Postitatud: 21 Dets 2003 17:09
Postitas robi
minu teada pole siduri (kasti)koda küll mõtet värvida ta ju ise kenasti läigib kui sopp maha pesta. Pealegi ei püsi värv vist sellise aluse peal hästi (tuleb tükkis maha). Kui midagi väga värvida soov siis plokk on see mis norm jää.
Postitatud: 21 Dets 2003 20:30
Postitas Laurix
ma pidasin silmas keret, seda kanalit, kus kast pesitseb:rolleyes sry et väljendasin end veits valesti;)
Postitatud: 22 Dets 2003 00:55
Postitas Ardi Soovik
Mootor koos käigukastiga tuleb välja kõige kergemini 05/07-l ja kõige raskemini 03/06-l raskemini tulevad ka 1,5-1,6 mootorid kuna plokk on 14mm kõrgem(läheb esipaneeli väänamiseks).
Postitatud: 23 Dets 2003 17:57
Postitas Tan
Ma aru ei saa miks mootorit koos kastiga maha tõstetakse:rolleyes See julm jamamine, palju lihtsam ikka enne kast ära võtta ja siis mootor maha tõsta.
Postitatud: 23 Dets 2003 20:02
Postitas --sven--
äkki sellepärast et siis ei pea sa auto all seda mootori kylge sobitama ja ebameeldivaid polte kinnitama?..erilist vaeva see ju ära ei võta...juramine on ju ikka:)
Postitatud: 27 Dets 2003 23:13
Postitas eintz
Esialgne postitaja --sven--
äkki sellepärast et siis ei pea sa auto all seda mootori kylge sobitama ja ebameeldivaid polte kinnitama?..erilist vaeva see ju ära ei võta...juramine on ju ikka:)
hmm... aga kas käimakast siis ei olegi põhja küljes kinni? või on see juba lahti logisenud

Postitatud: 27 Dets 2003 23:18
Postitas eintz
mjah, on olukordi kus tuleb kiiresti tegutseda, seega:
käigukasti vahetus 15 minutit iga ilmaga
mootori vahetus ca. 45 minutit, paari abilisega ja ilma kraana abita
PS! Lihtsam on ikka kui käimakast mootori küljest lahti kruvida.
Postitatud: 28 Dets 2003 23:55
Postitas Ardi Soovik
Ajaliselt võtab pea ühepalju aega kas võtta mootor koos või ilma k.kastita.Aga k.kasti eemaldamisel enne mootorit pole küll mõtet,kui on tali vms.tõstevahend olemas.
vastus
Postitatud: 05 Jaan 2004 09:06
Postitas madiskos
keera kõik käigukasti ja mootorit üjendavad poldid välja ,starter,genekas ja jagaja võta küljest ära,et nad ei puruneks või jalgu ei jääks.Eest tuleb ka radikas ära võtta ja lase mootoripadjad lahti.Tõstke mootor patjade otsast ära ja tõmmake mootorit niipalju ettepoole et ta käigukasti otsast ära tuleks ja tõstke mootor ülespoole välja.
Postitatud: 09 Mär 2004 20:06
Postitas marks
Endal just mootori maha võtmine käsil ja tekkis paar küsimust. 1) Mitme pika poldiga mootor ja käigukast koos on? Mina sain kätte neid kolm. 2) Kas siduripump seal sidurikoja küljes tuleb ka ära võtta?
Postitatud: 10 Mär 2004 00:21
Postitas motamees
1) Nelja jämeda poldiga
2)Tuleb küll kui vooliku külge tahad jätta