1. leht 2-st

011 mootoril õlisurve 0

Postitatud: 04 Apr 2011 21:05
Postitas -Imelyk-
Ei hakanud uut teemat tegema niiet selline mure et panin oma ladale 06 armatuuri koos 06 mootoriga, vedasin õlisurve juhtmed ära ja panin auto käima, tühikäigul oli surve null ja gaasiga mängides tõusis... kas se tühikäigul nullis olev surve on norm?

[Muudetud: 5-4-2011 -Imelyk-]

Postitatud: 06 Apr 2011 17:36
Postitas Matukas
Ei ole normaalne. Mõõda ära õlisurve mehaanilise õlirõhu manomeetriga, seejärel vaata edasi.

[Muudetud: 6-4-2011 Matukas]

Postitatud: 06 Apr 2011 17:49
Postitas Matukas
Kui mehaanilisega näitab, et õlisurve on ja elektroonilisega, et ei ole, siis on andur peetis, ühenduse viga või näidik pillub segast. Kõige parem on jättagi mehaaniline peale, siis on koguaeg reaalajas info olemas.



[Muudetud: 6-4-2011 Matukas]

Postitatud: 06 Apr 2011 19:29
Postitas -Imelyk-
Ok, kust leian meh. anduri ja kuidas selle ühendamine käib? Pean ju õlirõhu mõõtja mootori küljest ära vahetama?

mis on normaalne õlirõhk sooja mootoriga?

Postitatud: 06 Apr 2011 21:54
Postitas Matukas
Sinna kus sul see andur praegust on, sinna läheb stuts sisse, voolik selle otsa ja teine vooliku ots manomeetri külge. Selle stutsi saad lasta nt treialil teha.

Postitatud: 06 Apr 2011 22:04
Postitas Arvos
Algatuseks võta pistik anduri küljest ja suuna massi. Kui seepeale seier lõppu ei lähe, on juhtmes või näidikus probleem. Enne pole mõtet hakata midagi tegema.

Postitatud: 07 Apr 2011 10:13
Postitas -Imelyk-
Algselt postitas: Arvos
Algatuseks võta pistik anduri küljest ja suuna massi. Kui seepeale seier lõppu ei lähe, on juhtmes või näidikus probleem. Enne pole mõtet hakata midagi tegema.
Ei saa aru mis selle all mõtled, Võtan pistiku anduri küljest ja panen massi...:puzzled

Postitatud: 07 Apr 2011 12:11
Postitas Matukas
Seda mõeldaksegi, süsteem on massjuhtimisega, näidik saab plussi aku pealt ja massi andurist mootori küljes, kui anduri külge mineva juhtme massi lükkad siis peab näidik põhja tõusma(mootor, kere, aku -klemm).

Postitatud: 07 Apr 2011 13:38
Postitas -Imelyk-
Algselt postitas: Matukas
Seda mõeldaksegi, süsteem on massjuhtimisega, näidik saab plussi aku pealt ja massi andurist mootori küljes, kui anduri külge mineva juhtme massi lükkad siis peab näidik põhja tõusma(mootor, kere, aku -klemm).
ok nüüd sain aru, õhtus vaatan.

Postitatud: 08 Apr 2011 18:46
Postitas -Imelyk-
Nii proovisin siis massiga ja andur läheb ilusti põhja. Täna töölt tulles hakkas põlema mootori rõhu tuli mis on 05 orginaal. Tanklast ostsin 1 liitri õli kuna õli oli natukene alla keskmise, panin tööle ja tuli kustus ära...Aga ma arvan et midagi on kindlasti mäda:sein
Õli vahetus mootorile tehtud paar kuud tagasi.
õlikorgi all oli imelik ollus, tegin paar pilti:

Pilt

Pilt

Mida teha???:puzzled

Postitatud: 08 Apr 2011 18:52
Postitas Arvos
Õlid/veed segameni. Ees seisab mootori remont.

Postitatud: 08 Apr 2011 18:56
Postitas Viin
Plokikaane tihendi leke? Kui ma ei eksi:puzzled.

Postitatud: 08 Apr 2011 18:58
Postitas Arvos
Algselt postitas: ladasaeabz
Plokikaane tihendi leke? Kui ma ei eksi:puzzled.
Ei. Sa ei eksi :)

Postitatud: 08 Apr 2011 19:05
Postitas madis1080
See kondents tekib sinnna niisama ka. Vaata kui õlivarda peal ka selline mögin siis on vaja jah remontida.

Postitatud: 08 Apr 2011 19:28
Postitas Arvos
Algselt postitas: madis1080
See kondents tekib sinnna niisama ka. Vaata kui õlivarda peal ka selline mögin siis on vaja jah remontida.
Ning kuidas on kadunud õlisurve seotud niisama tekkinud kondensiga?

Postitatud: 08 Apr 2011 19:35
Postitas -Imelyk-
Algselt postitas: madis1080
See kondents tekib sinnna niisama ka. Vaata kui õlivarda peal ka selline mögin siis on vaja jah remontida.
Õlivarda küljes seda möga ei ole,
Panin mootori tööle ja võtsin õlivarda välja ja sealt hakkas õli pritsima:puzzled

Õli normaalse värviga mitte hall.

Ei saanud rahu ja olin veidi veel väljas auto kallal. Kunagi kuulsin kui auto on seisnud kaua siis rõngad kinni(see mootor mis minu autol peal on seisnud 3aastat kapotiall ja õues) ja neid nagu ehmatatakse veega lahti. ei tea kui tõsi se jutt on, aga tegin proovi, midagi nagu ei muutunud. Tosool on ka normaalset värvi.
Peale neid protsetuure mis tegin on nii ,et kui auto töötab tühipööretel siis surve on ca 1, kui pöörded on 4000 siis surve ca 3-3.5
[Muudetud: 8-4-2011 -Imelyk-]


[Muudetud: 8-4-2011 -Imelyk-]

Postitatud: 08 Apr 2011 21:05
Postitas madis1080
Siis pole midagi häda. Eriti tekib see kondets sinna siis kui koguaeg külm auto soojaks sõita jne. Peale pikka sõitu aurab lihtsalt ära kõik see väike vesi mis sinna tekib.
Kui õlisurve tuli ära kustub siis suht suva mis see näidik näitab:D
Edit: muidugi ei tea mis see siksil peab olema tühikäigul surve. Las targemad mehed räägivad ise.

[Muudetud: 8-4-2011 madis1080]

Postitatud: 09 Apr 2011 13:05
Postitas olaaf
Tühikäigul 750-800 pöörde juures on lubatud raamatu järgi töösoojal mootoril õlitule vilkumine, tuluke peaks põlema minema kui on alla 0,5-0,6 baari.

Kuldne reege ütleb iga tuhande pöörde kohta 1 bar kuni 4000 pöördeni, mille juures võiks olla 3,5-4 bar. Palju kõrgemaks õlirõhk tõusta ei tohiks, reduktsioonklapp õlipumbas piirab ära.

[Muudetud: 9-4-2011 olaaf]

Postitatud: 09 Apr 2011 17:33
Postitas -Imelyk-
Algselt postitas: olaaf
Tühikäigul 750-800 pöörde juures on lubatud raamatu järgi töösoojal mootoril õlitule vilkumine, tuluke peaks põlema minema kui on alla 0,5-0,6 baari.

Kuldne reege ütleb iga tuhande pöörde kohta 1 bar kuni 4000 pöördeni, mille juures võiks olla 3,5-4 bar. Palju kõrgemaks õlirõhk tõusta ei tohiks, reduktsioonklapp õlipumbas piirab ära.

[Muudetud: 9-4-2011 olaaf]
Täna sai siis sõidetud ca 200 km maha ja niipalju panin tähele et külma mootoriga on õlisurve tühikäigul ca 1 bar ja 3000 ca 3 bar. Kui mootor soe siis 3000 pöörde juures õlisurve 1bar, seda muidugi ei ole täpselt mõõtnud.

Kas läbi ei võiks olla saaled? Või jagaja ja õlipumba vaheline hammakas? või pump ise?

[Muudetud: 9-4-2011 -Imelyk-]

Postitatud: 09 Apr 2011 17:49
Postitas hautz
Kui mootor ei kolise ja klõbise, siis vaheta alustuseks õli ja filter ära.