1. leht 1-st

Sportnukk ja Tavanukk

Postitatud: 08 Dets 2003 20:14
Postitas olaaf
Pilt

NB! sportnukal värvitäpid..

Postitatud: 30 Dets 2003 08:39
Postitas mess
Silmaga on näha, et sportvõllil on nukid pealt märksa lamedamad, kui tavalisel, seega seisavad klapid kauem lahti.

Kas tal ka tõus surem on ning kas nukkide vahelised kraadid ka teistsugused on, seda on pilldilt keeruline ütelda, aga see ongi pisut täpsem teadus, kui et vaatad korraks udust pilti ja laod täpsed andmed kohe välja.

Postitatud: 31 Juul 2004 17:37
Postitas revolutsionäär
seda ei saa keegi ni täpselt ilma dünota öelda. igal autol on see erinev. see sõltub ka ülejäänud mootori korrasolekust.

a tegelt ma arvan et ca/täpselt 15,6 hp :D

Postitatud: 31 Juul 2004 21:08
Postitas Allar21
Palju selline sportnukk võib maksta? Kust kohast seda saada? Kas kellegil saaremaal ka sellist on?

Postitatud: 31 Juul 2004 21:47
Postitas kamikaze
Algselt postitas: Allar21
Palju selline sportnukk võib maksta? Kust kohast seda saada? Kas kellegil saaremaal ka sellist on?
Mõned kuukesed tagasi kysis Hr.Ligur sellise vidina eest 2kilo!

Postitatud: 01 Aug 2004 01:42
Postitas k2ba
Palju selle sportnukiga kytusekulu ka suureneb ???

Postitatud: 01 Aug 2004 20:30
Postitas kuvalda
tahaks ka teada,et kas kütusekulu suureneb,ja umbes kui palju?

Postitatud: 02 Aug 2004 00:25
Postitas Moss
Võtame siis näiteks lambist mingid arvud....

Ütleme jämedam nukk, töötab ilusti kõrgete pööretega. Sina näiteks lased nii... 6000 pööret/min. Seega minutijooksul 3000*töömaht, milleks võtame 1.6L. Minutis 4800liitrit, tunnis hingab su rallikas 288m3 (kuupmeetrit) õhku. See kaalub siis, ütleme toatemperatuuril mingid närused :P 371,5 kg. Sul pill pöördes - segu peab rikas olema. Selleks võiks nii 13,5:1 võtta. Seega 1 tunniga põletad sa 27,5kg kütet. Liiter kütust kuskil 750 grammi kanti kaalub. Järelikult: 1 tunniga kulutad sa kütet 36,7 liitrit.olenevalt siis mis käiguga sõidad, on ka kütusekulu läbitud maa suhtes erinev. 1. käiguga on see mingid närused 45 km (põllurallitades näiteks), 4nda käiguga oleks see 158km seega tuleks mingi 23 liitrit 100 km kohta.

See oli nüüd väga lambist iseenesest aga kuhugi sinna kanti ta jääb, aga pea meeles et madalate pööretega ökosõit unusta ära kui jämedama nuki paned.

Postitatud: 02 Aug 2004 01:30
Postitas GTA
sletage pisut sportnukkide tööpõhimõtet, kas on ka erinevaid nukke ntx kui ma tahan paremat tõmmet madalamatel pööretel, mitte pidevalt selle 6000 rpm-iga kräunutades:puzzled

Postitatud: 02 Aug 2004 09:50
Postitas mess
Soovitaks läbi töötada selle materjali http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32 saad palju targemaks. Nii nukkvõllide, sisselaske, kui väljalaske kohapealt jpm.

Postitatud: 02 Aug 2004 10:19
Postitas Valdz
Väga head artikklid, sai ka kunagi need läbi loetud. Soovitan.



Siin vähe parem pilt sport nukast. Klapp suletakse ikka väga kähku. :o
Pilt

Postitatud: 02 Aug 2004 11:26
Postitas driver1
Mitte kiiremini kui originaal nukkvõll seda teeb.

Postitatud: 02 Aug 2004 18:32
Postitas Moss
Valdzi pandud pildil on tegu turbomootori nukkvõlliga (lugend/vaadand neid pilte varem). Asja point on selles, et ülelaadimisega mootorites on klappide ülekate ehk koos lahtioleku aeg minimaalne...või ekstreemsematel juhtudel puudub üldse. Vabalthingaval on klappide ülekate hea ja vajalik, ülelaadimise korral on see oluliselt väiksem(tänavamootoreid pean silmas).