1. leht 2-st

Milline diiselmootor sobiks siksile

Postitatud: 03 Mär 2011 16:43
Postitas tepka
Küsimus ongi selline ,et milline diisel mootor sobiks siksile kõigeparemini koos tagaveolise käigukastiga ja siks millele tahaks kunagi kellise asja peale leiutada on 2101 ja veel lisaks ei tea kuidas ARK selle asja peale vaataks ja mida tegema peaks ,et naad positiivselt selle peale vaataks

[Muudetud: 4-3-2011 tepka]

[Muudetud: 16-3-2011 ando]

Postitatud: 03 Mär 2011 16:52
Postitas hautz
Fiat 1,9d
http://www.ladaworld.com/index.php?cPath=1

Ise võtaks muidugi Audi/VW 1,9 TD. Ökovärk ja edasi läheb ka hästi. Toon näiteks Audi 1,6TD, mille kütusekulu maanteel alla 6l/100 ja jookseb spido järgi üle 180km/h välja. Tagaveol läheks muidugi jõudu kaduma ülekande peale rohkem.

[Muudetud: 3-3-2011 hautz]

Postitatud: 09 Mär 2011 15:07
Postitas Mahno
Ei taha olla peorikkuja, aga mis selle asja mõte on? Kui soov on ehitada oma kätega midagi omapärast, siis tee ARKi nõuded selgeks ja sellest lähtuvalt saad hakata mootorit valima. Arvesta et ilmselt pead sa peale diisli peale panemist ka heliisolatsiooni panustama, sest diisel lõugab olulisetl rohkem kui bensukas. Näiteks vabrikuseades transitil on diislil tulemüür paksu poroloonikihi all, samas kui bensukal on sama koha peal paljas plekk.

Kui soov on sõita odavalt diisliga või on sul mõni odav diisliallikas, siis võibolla on rahalises mõttes tunduvalt kasulikum osta üks odav diisel golf või audi või nissan ja seda kasutada. Selle vastu räägib muidugi see, kui lada on väga heas korras ja hingele armas.

Kõik see kehtib piisava läbisõidu korral. Kui sa vähe sõidad, siis arvuta, palju sa ümberehituseks kuluva raha eest pead diislit kulutama, et ümberehitus end üldse ära tasuks. Võib juhtuda et sa ei jõuagi nii kaugele.

Minu jutu mõte pole sind tegemisest eemale kiskuda, vaid suunata sind enne tegutsemist mõtlema, milleks sa seda kõike teed ja kas sa oma töö ja vaevaga soovitud eesmärgi saavutad. Mina olen oma kätega ühe auto bensukast diisliks teinud ja tagantjärgi võin öelda, et ainus mis ma reaalselt sain on töökogemus. Kui ma bensiinika jaoks ostetud kütte oleks kahekordistanud ja poole maha kallanud...ikka oleks veel võidus olnud :)

[Muudetud: 9-3-2011 Mahno]

Postitatud: 09 Mär 2011 15:36
Postitas Matukas
Algselt postitas: hautz
Fiat 1,9d
http://www.ladaworld.com/index.php?cPath=1

Ise võtaks muidugi Audi/VW 1,9 TD. Ökovärk ja edasi läheb ka hästi. Toon näiteks Audi 1,6TD, mille kütusekulu maanteel alla 6l/100 ja jookseb spido järgi üle 180km/h välja. Tagaveol läheks muidugi jõudu kaduma ülekande peale rohkem.

[Muudetud: 3-3-2011 hautz]
Golf III üheksakümnendate alguse 1.9 turbodiislid olid ju umbe ökod pillid, maanteel sai 4 l sajale kütusekulusid püüda, polnud probleemi ka edasiminekuga kui tarvis oli.

[Muudetud: 9-3-2011 Matukas]

Postitatud: 09 Mär 2011 23:24
Postitas hautz
Algselt postitas: iisak
Ja golf 4 pealt 1.9 tdi on veelgi ägedam pada. Vigase õhulugejaga oli keskmine nõks üle 5l/100km vist.
Jaa pumppihustitega diisel:spin Paras remondirõõm on võrreldes täismehaaniste diislitega.

Postitatud: 09 Mär 2011 23:43
Postitas motamees
Ärge nüüd siin nii väga unistage. Võtke 2101 mootori kw“id ja pange sinna otsa 30%. Üle selle ei tohi uuel mootoril olla.
Ja ekspertiisist ei pääse.

Postitatud: 10 Mär 2011 00:58
Postitas Matukas
Kui 01 järgi võtta siis ei saa sinna ametlikult väga midagi paremat vahele panna, aga kas ei anna selgeks teha komisjonile, et 01 ja 07 pm sama põhja peal autod. Siis see 1.9 tdi läheks tal ju läbi, kui mootori kaal muidugi määravaks ei saa:puzzled. Oli vist 10%, 20% ja 30% vastavalt siis kaal, kubatuur ning võimsus. Sixkulli mootor kaalus mälu järgi a“la 117kg aga palju kergemad diislid kaaluvad?

[Muudetud: 9-3-2011 Matukas]

Postitatud: 10 Mär 2011 01:25
Postitas Arvos
Selgeks teha? Need tegelased lähtuvad kõigepealt numbritest. Siis hakkavad asja edasi vaatama kui numbrid neile sobivad. Matukas sinu loogika on täiesti õige kuid kahjuks kasutu.
Mullegi tuli selline idee kunagi hetkeks pähe kuid arvestades VAZ-ile paigaldatud diisli vibratsiooni ja müra, tundus asi mõttetuna.

Postitatud: 10 Mär 2011 01:56
Postitas undu
väiksemaid diiselmootoreid on kah olemas ju nt vw passati 1,6 küll on vist ehitamine siis suurem, sest passat ju esiveoline ja ristiasetseva mootoriga kui ma ei eksi

Postitatud: 10 Mär 2011 09:41
Postitas humparts
Audidel on mootor õigetpidi peal.. ehk siis paigaldus ei ole väga hull.
Kui saaks kuskilt hea hinnaga 1,9 pd mootori 96 kw kokkiraha eest hakkaks ka ise sellele mõtlema.
Mul audil siis sama mootor peal. auto kaalub 16 või 1,8 tonni ei mäeta täpselt peast .. edasi käib kui loom.. 205 rehviga pidamist ei leia esivedu ka teise käiguga .. ja kütet võtab meeldivalt vähe.. samas selline projekt eeldab minu jaoks ka suurepärases korras kere leidmist, mis ei ole enam nii kerge ülesanne.
Ükspäev kirjutasin lada tehasesse, et uurida, mis hinnaga saaks portsu tutikaid 05 si osta.. lumeraja masinateks ehitamiseks.. vastus oli kahjuks, et ei toodeta enam alates eelmisest aastast. Ehk siis tundub, et see vanakooli lada teema hakkab tasapisi hääbuma. Esiveolist ladat ei taha ka relvaähvardusel.. ning tagaveolised hakkavad lihtsalt otsa saama.
Või siis hinnatase on selliseks juba kruvitud, et ei tasu enam soetamist ega ehitamist

Postitatud: 10 Mär 2011 10:52
Postitas juss
Vw 66 ja 81 kw mootorid on veel pumbaga diislid pole mingeid peeneid pumppihusteid.
Diisli paigaldamisel peab arvestama ka, et seda mootorit on vaja jahutada ja kast ja silla ülekanded on vaja vastavaks saada.
Vahet pole mis veoline se doonorauto on.
Kiir arvutused näitasid, et VW 1.9 TDI + korralik mootori jahutus + kast, sild + paberite ja asjaajamised = 2000+ EUR

Muidugi saab ka odavalt, ütled oma vanaemale, et tema öko golf andis otsad ja kruvid sealt mootori maha ja pistad selle siksi kasti otsa ja jätada ülejäänu ka siksi asjad.

Postitatud: 11 Mär 2011 10:26
Postitas Mahno
Ikkagi...äkki autor avalikkustab mida ta saavutada tahab? Oma kätega teha või ökotada või lennukit ehitada...siis oleks teistel ka lihtsam.

Aga 01 kere vahele oleks ehk 1.9 sdi paras? võimsus numbrite poolest sobib, töökindlust tal jätkub ja kuna turbo puudub on teda kapoti alla ka lihtsam mahutada. Öko on ka.

Postitatud: 16 Mär 2011 11:08
Postitas kapa
Mis te leiutate siin...

Pilt

http://www.auto24.ee/products/detail_pr ... ?id=512456

Kui kaudsed kulud ka sisse võtta, tuleb selle pealeviskamine lõpuks sama kallis. Aga ARK on rõõmsam, ma usun :P

Postitatud: 16 Mär 2011 23:39
Postitas Hulkur
Leiutata vaja ka siin ju. Tuleb otsida mees kes teeb karteripõja. Siis tuleb otsida hoorattas, siduri komplekt. Siis otsid veel generaatori, starteri.

Pmst ca 47k eest saad mootori. Lisavidinad kah siis ikka üle 50 k. Ma arvan, et volkari 1.9 TDi saad ca 10k+pulgad Siis ajad ta sidurikarteri otsa ja siis ülejäänud 35 k saad vb isegi kokku hoida. Aga kui teha kõik jälle lasta siis tuleb hind ikakgi sinna niva mootori poole.

Postitatud: 17 Mär 2011 02:06
Postitas hautz
Miks see niva mootor asetseb kaldu, nagu bmw mootorid ja isegi sama roolivõimupumba kinnitus on karteril:puzzled

Milline diiselmootor sobiks siksile

Postitatud: 31 Mär 2011 22:00
Postitas ruudi
Ladale ei sobigi ükski diiselmootor seepärast neid diislina ei tehtudki. Toljatti mehed teadsid mis on õige! Diislid on siiski traktoritele ja veoautodele, lada ei ole kumbki. Kust tulevad tänapäeva noortel sellised mõtted pähe, et panna naftapress normaalse bensiinimootori asemele? Kui on hirmus huvi haisva, koliseva, tossava ja külmaga mittekäivituva autoga sõita siis valik on ju suur teiste markide seast. Kui ajada ökonoomsust taga siis tuleb kõigepealt proovida kaasaegsemat Lada sissepritsega mootorit. Õnneks ei luba ark sellist diiselmootoriks vahetust enam teha ka niiet pole tarvis oma pead vaevata enam selliste mõtetega.

Postitatud: 31 Mär 2011 22:08
Postitas martti
Toljatti mehed vaevalt teadsid, mis on õige, arvestades lada arengut teiste autode arengutega samal ajal. Ja kuidas sa seletad siis ülejäänud diisel sõiduautosid?

Postitatud: 31 Mär 2011 22:52
Postitas ruudi
Algselt postitas: martti
Toljatti mehed vaevalt teadsid, mis on õige, arvestades lada arengut teiste autode arengutega samal ajal. Ja kuidas sa seletad siis ülejäänud diisel sõiduautosid?
No aga tegelikult miks peaks nii väiksel ja kergel autol olema diisel? Natukene uuema bensiinimootoriga oleks võimalik ka meie vanad tagaveolised ladad sõitma panna küttekuluga 5l/100km. Ülejäänud autod on diislid seepärast, et autotootjad on teinud kõva müügitööd tuuakse välja tugevalt neid diisli häid külgi mis ongi suur müügiargument. Aga vähesed mõtlevad sellepeale mis edasi saab mis saab kui auto saab vanemaks kui raskes re?iimis tegelikult 1 diisel töötab võrreldes samaväärse bensukaga. Sellesmõttes, et kui kõrged on kütusesurved kui suured silindrisurved lisaks veel ülelaadimise vajadus. Muidugi kui tehnika ekstreemse piiri peale ajada siis saab sealt head parameetrid kätte aga kui töökindel see enam on ja kui kallis seda tehasel toota ja autoomanikul pidada on? Võrreldes bensiinimootoriga on neil pööretevahemik liiga väike. Samas saan aru, et tõesti on suur vahe näiteks 3liitrise bensuka ja disla küttekulul. Ja võibolla tõesti inimestele meeldib kui autot tankides käed õliseks saab tuleb selline masinisti tunne. Veel väidetakse, et diiselmootorite heitgaasid põhjustavad kopsuvähki, sealt tuleb ikkagi ju tahma välja - pole ime.

Postitatud: 31 Mär 2011 23:19
Postitas Arvos
Ei ütleks küll diiselmootori kohta midagi halba. Transit meil 15 aastat olnud, igavene kasulik aparaat. Käib ühtlaselt, tühikäigul ei saa aru kas mootor käib või mitte. Jõudu on ka seamoodi. Samuti bemari, kütet õgib vähe, vaikne, edasi läheb heasti ja igati mõnus sõiduauto. Viimasel ajal ainult sõitnud, küsib ainult kütet vahel.
Kunagi olin minagi diislist negatiivses arvamises. See oli sel ajal kui kohutavalt lõrisevad Opel rekordid ringi uimerdasid. Ega Mersu diiselgi meeldivalt ei käi. Kogemuste põhjal aga tundub, et diiselmootor on töökindlam kui bensukas. Tõsi ta on, et diisli remont on tunduvalt kallim.
VAZ-ile aga ei kõlba diisel kindlasti mitte. Kujutan ette, milline kohutav vibra keresse kargab ja kuidas diisli lõgin kõrvakuulmist hakkab häirima. Mõte sellest aga on sellegipoolest peast ka minul läbi käinud. Kui diislit niisama ei saa kusagilt, siis pole diisli peale aretamisel mõtet. Kui aga niisama saab, siis pole ikkagi mõtet, lihtsam ja arukam on mõni hea diiselauto soetada.

Postitatud: 31 Mär 2011 23:33
Postitas hautz
Turbodiislil oleks tore väljalaset parandada ja vähe suurem föön vahele panna. Pole kartust, et segu jääb lahjaks. Diislil ju mida vähem kütet, seda väiksemal temperatuuril mootor töötab:P Kui suurem turbo vahel, siis saab ainult ühe väiksese kruvi liigutamisega võimsust muuta. Muidugi saab orig. turbol ka rõhku tõsta.

Diisel tore küll, kuid kui külmad ilmad olid, siis mul läks majas auto ainukesena ilusti käia. Ühel diislil pump jälle kulunud(3a tagasi käis remondis) ja käivitus alles pika käivitamise peale. Teisel diislil mingi elektrijama kallal, mis aku tühjaks tõmbas, kui käivitada ja käivitus eetri abil krokodillidega minu autolt voolu saades. Selline lühis, või voolutarbimine kuskil, et isegi minu autol tõmbas pöörded alla, kui krokodillidega voolu andsin. Nv-l hakkab voolutarbimise otsing pihta mitsul:sein