1. leht 1-st

K: Torukollektori valmistamise kohta?

Postitatud: 28 Veebr 2011 21:24
Postitas -lada-
Tervist!
Sirvisn küll foorumit, aga mõned asjad jäid arusaamatuks.
Tahaksin teada kas on võimalik ise koduste vahenditega torukollet valmistada- tean, et lihtsam on osta, aga teine kord on mõnus gaarasis nokitseda(meeldivad lihtsalt sellised keevitus tööd).
Jäi veel arusaamatuks mida tähendavad tähised 4-2-1 ja 4-1.

Postitatud: 28 Veebr 2011 21:43
Postitas pedrox
Muidugi on võimalik kõike teha kui hakkaja mees oled. 4-2-1 puhul jooksevad 4 toru kõigepealt kaheks ja siis üheks kokku. 4-1 puhul jooksevad kohe üheks kokku.

Postitatud: 28 Veebr 2011 21:58
Postitas -lada-
Tänan sind!
Kui jäme toru peaks umbes olema?

Postitatud: 28 Veebr 2011 22:50
Postitas Marek504
Võta ühendust kasutaja tuhajuhe, Dr.Tuha 56506878
Jalgratas on juba valmis ehitatud!

Postitatud: 28 Veebr 2011 22:50
Postitas zajetz
soovitan tuhnida foorumi avaustes, siin kuskil on kunagi juttu olnud torukolle torude läbimõõtudest ja pikkustest..

Postitatud: 28 Veebr 2011 23:00
Postitas -lada-
Algselt postitas: karel
Primaartoru pikkus tollides P=850xED/rpm-3

kus ED=VL klapi avanemisnurk enne ASS-u pluss 180 kraadi
rpm - torustiku häälestuspöörded

Primaartoru sisediameeter (ID) tollides.
ID=ruutjuur[cc/(P+3)*25] * 2,1

Kahjuks ei saa siin juuremärki panna, aga ruutjuur tuleb võtta ainult selles nurksulgudega avaldisest.

P on seal primaartoru pikkus tollides
cc - ühe silindri töömaht kuupsentimeetrites.

Täpsusaste on piisav kollektori valmistamiseks vabamüügis olevatest torudest. Töötab nii 4-1 kui ka 4-2-1 tüüpi headeritega, viimasel juhul panna valemisse primaari ja sekundaari summa.

Niiet ka targemad ei tee neid kollesid niisama lambist, vaid ikka valemi abil.
Selle valemi järgi tuleks minu auto mootorile 5-6000rpm parimat efekti andva 4-1 kolle primaari pikkuseks 50 tolli.
PS! primaari mõõdetakse alates väljalaskeklapist, mitte pordi servast, niiet pleki painutamisel tuleb see paar tolli, mis plokikaanes on torust maha arvestada.
Leidsin sellised valemid- minu jaoks asi liiga keeruline, äkki keegi seletaks asja lihtsamaks:rolleyes

Postitatud: 27 Dets 2013 11:40
Postitas Peep7
Valem valemiks, sellest saab aru, eksimused tulevad sisse ilmselt oma möötmis vigadest. Aga kui palju reaalselt kasu sellest koldest saab? Eks midagi ikka, muidu seda ei kasutataks ilmselt. Mötlen just tehase mootorit ja kui siis sinna, tagumiku tunnetus ei määra suurt midagi, kas mingid oletatavad numbrid on? Mida keegi julgeb ka oletada.