1. leht 1-st

Karpa vahetus. 1,3 Vs 1,6 L mootoritel

Postitatud: 10 Okt 2010 14:04
Postitas makuke
Tere,

Paigaldasin oma 21063 1600cc mootori aga sellel karpal, mis seal peal oli, tuli ujukiruumi pragu sisse. Samas mu vanal 1300cc mootoril on karpa korralik kuid seal pole karpa soojendust ja mingi lisa bensupump on küljes (kiirenduspump?) Lõõr on 1300 mootori karpal väiksem aga ei tea kas sellega masina tööle saab?

PS! Kellel on 2106 karpa ujukiruumi osa pakkuda müüa siis olen huvitatud KIIRE!!

Postitatud: 11 Okt 2010 08:57
Postitas pavlik
Kui Lada karpa on ilma jala soenduseta variant, siis on ilmselt tegu OZON tüüpi asjaga ja sel juhul peaks see jubin, mida sa lisakiirenduspumbaks pidasid hoopis teise kambri vaakumajam olema. Tööle saad masina ikka, aga kõiki hobujõude ei pruugi kätte saada. Mul on 1700 cc mootoril ka hetkel peenikese teise lõõriga karpa peal ja pole väga hullu - ainult õigete düüside valimine on omajagu mängimist. Ühes vanas "Tehnika ja Tootmises" oli suur tabel lada karpade eri modifikatsioonide kõigi parameetritega, sealt saab düüside valikul otsa kätte.

Postitatud: 11 Okt 2010 14:07
Postitas olaaf
Algselt postitas: pavlik
Mul on 1700 cc mootoril ka hetkel peenikese teise lõõriga karpa peal ja pole väga hullu - ainult õigete düüside valimine on omajagu mängimist. Ühes vanas "Tehnika ja Tootmises" oli suur tabel lada karpade eri modifikatsioonide kõigi parameetritega, sealt saab düüside valikul otsa kätte.

ozoon tüüpi karburaatoreid on laiemas levikus meil kahte tüüpi 2105 ja 2107 koodiga
lõõrid vastavalt 21x25 ja 22x25
2106 karpal on lõõrid 23x24

on olemas veel ka osoon koodiga 2140 millel olid lõõrid suuremad äkki 23x26.

osooni suureks eeliseks on eraldi tühikäigu kanal, mis õhutihedal karpal vähendab küttekulu ja heitgaase..

osooni suurimaks vaenlaseks on õhulekked (solexil parandati see häda ära alumine blokk drosselitega on ühes tükis karburaatori keskosaga.)

kiirenduse kohapealt olen saanud häid tulemusi nii osooni kui weber tüüpi karburaatoritega, kuid siiani parimad tulemused on ikkagi võrdsete kanalitega 21073 koodiga solex (24x24) võrdsemad kanalid tagavad ka veidike ühtlasema segu 1-4 ja 2-3 silindrigruppidele.

Postitatud: 15 Okt 2010 10:04
Postitas makuke
Aga mis andmetega võiks olla 21063-lt pärit ozoon karpa? sellel ju 1300 mootor?

Postitatud: 15 Okt 2010 10:32
Postitas olaaf
kõik 1200-1300 mootorid on tehasest peale 198x aastat saanud 2105 - koodiga ozooni või 21053 koodiga solexi

kõik 1500-1700 mootorid on 80ndatest saanud omale 2107 koodiga osooni või 21073 koodiga solexi

Postitatud: 23 Okt 2010 04:20
Postitas makuke
Nonni tegin kindlaks, et minul oli 2105 karpa, lõõridega 28 ja 32mm Jama selles, et ainult väiksem läär töötab ja teine ei avanegi üldse..Seal mingi vaakumisüsteem..see äkki kutu?

Postitatud: 25 Okt 2010 10:40
Postitas Mel
Kuidas seda vaakumi toimimist kontrollisid?

Postitatud: 25 Okt 2010 11:53
Postitas Patrioot
Teine lõõr avaneb vaakumiga, proovi auto tööle ja siis anna gaasi, mingite pöörete peal peaks teine siiber ka avanema.

Postitatud: 25 Okt 2010 12:48
Postitas olaaf
Algselt postitas: Patrioot
Teine lõõr avaneb vaakumiga, proovi auto tööle ja siis anna gaasi, mingite pöörete peal peaks teine siiber ka avanema.
kohapeal avaneb enne mootoriblokk ja keps ulatab terekäe kui abikamber avaneb, koormuse all suure hõrendusega abikambri segusiibri all tuleb piiraja maha ning segusiiber avatakse vedruga.
NB! kui karburaatori segusiibrite blokk on kõver=ebatihe siis sealt lekkiva õhuvoolu toimel avaneb 2k kas liiga hilja või ei avane üldse. Ozoon on väga kapriisne õhuleketele ja korralikult käima mootorit ei saagi enne kui sisselasketrakt õhutihe.

Postitatud: 25 Okt 2010 14:44
Postitas makuke
Karpa toimimist jälgisin kohapeal töötades. Andsin gaasi põhja ja vaatasin ,et teine siiber ei avane. Selle karpaga mul töötas 1,6 mootor palju ühtlasemalt ja paremini võrreldes sellega, mis mul seal praegu peal on. Hetkel on peal karpa, millel teine lõõr avaneb mehaaniliselt ja mõlemad lõõrid on 32mm.