1. leht 1-st

läheb keema

Postitatud: 28 Juul 2010 09:57
Postitas kompani
Oleks küüsimus asjatundjatele,mootor läheb keema,vahetatud radikas,veepump,termostaat läbi puuritud,plokikaane tihend vahetatud ja vent on mehaaniline,miski ei aita.Äkki oskab keegi nõu anda.Mootor o6.

Postitatud: 28 Juul 2010 10:13
Postitas olaaf
kui termostaat on läbi puuritud ja väike ring pidevalt lahti siis sellepärast lähebki keema koguaeg
veel võib olla põhjuseks katlakivi plokis ja kaanes, lootusetult vale süüde, väga korralik sportvõll, liiga madala oktaanarvuga bensiin (mootor detoneerib), riknenud plokikaane tihend või ka plokikaan kõver/praoga..

Postitatud: 28 Juul 2010 13:25
Postitas kompani
plokikaan uus,bensiin 98,tihend uus,panen uue termostaadi sis vaatan,aga mootor käib ilusti sis vast süüde vale pole,nukkvõll ka normaalne.

Postitatud: 28 Juul 2010 13:28
Postitas PuZuP
Kuidas radiaatori korgi olukord on ?
Tihend alles?
Survet peab ?

Postitatud: 28 Juul 2010 14:06
Postitas kompani
panin uue korgi ja see toimib

Postitatud: 28 Juul 2010 15:22
Postitas PuZuP
Siis pane uus ja töötav termostaat alustuseks.
Kui ikka jama, siis vaheta veepump.

Postitatud: 29 Juul 2010 00:43
Postitas kompani
sain uue termostaadi ja veepumba panin eile uue,täna proovida enam ei jõudnud,vaatab mis homme saab,aga peale termostaadi vahetust enam koha peal keema ei lää.

Postitatud: 30 Juul 2010 03:38
Postitas Arvos
Jantisime Transitiga. Pärast mootori remonti asus ka hoolega kuumaks minema. Keegi oli enne pannud vale temperatuuri anduri, mis näitas vähem. Seega ei saanudki algul aru, miks plokikaanetihendid kesta ei tahtnud. Kahe kuuga läks kolm plokikaane tihendit. Pärast anduri vahetust oli kohe selge, et läheb kuumaks. Siis sai kõike teha, uut radikat proovitud, termostaate jne;jne. Aitas lõpuks ploki läbipesemine.

Kui miski muu ei aita, proovi ploki jahutussärk läbi pesta, vbl. on selles asi.

Postitatud: 30 Juul 2010 16:01
Postitas kompani
Aga tänud kõigile,peale veepumba ja termostaadi vahetust enam keema ei lää,ei teagi kummas viga oli.TÄNUD.:)

Postitatud: 13 Sept 2010 22:13
Postitas undu
Algselt postitas: olaaf
kui termostaat on läbi puuritud ja väike ring pidevalt lahti siis sellepärast lähebki keema koguaeg
veel võib olla põhjuseks katlakivi plokis ja kaanes, lootusetult vale süüde, väga korralik sportvõll, liiga madala oktaanarvuga bensiin (mootor detoneerib), riknenud plokikaane tihend või ka plokikaan kõver/praoga..
aga miks seda siis lahti puuritakse (soovitatakse puurida), endal nimelt täpselt sama jama, kuigi kõik peaks ju töötama (veepump on terve, radikas pole umbes ja vesi liigub vabalt ringi, elektrivent töötab korralikult) ja termostaat on lahti, aga ikka läheb mootor keema, ja mõnikord päris kiiresti kuigi vee taset olen enne igat sõitu kontrollinud ja vajadusel vett lisanud, kuigi tegu on hobirallikaga, mis saab küll rohkem pöördeid aga siiski üle 5000 rpm läheb üliharva ja tavaliselt on sõidu ajal vahemikus 2500-5000 rpm, süüde peaks paigas olema, sest käib korralikult ja kütuseks on 95 euro ja mootor on 1,3

[Muudetud: 13-9-2010 undu]

Postitatud: 14 Sept 2010 07:40
Postitas maalo
puuritakse läbi just selleks, et EI LÄHEKS keema. tegemist siis miski rallimehega, kes arvas et igaks petteks võiks nii teha, et kui paugutama minna, sis on tagatud see, et termostaat kinni ei jää. Sellest ei saa ta kohe kindlasti keema minna.. pigem on veepump see süüdlane, et ei aja vett ringi.. olen näinud juba 3 Lada veepumpa, kus kõik toimib justkui nii nagu peab, kuid võlli otsas labad on lahti..

Postitatud: 14 Sept 2010 17:03
Postitas undu
Algselt postitas: maalo
puuritakse läbi just selleks, et EI LÄHEKS keema. tegemist siis miski rallimehega, kes arvas et igaks petteks võiks nii teha, et kui paugutama minna, sis on tagatud see, et termostaat kinni ei jää. Sellest ei saa ta kohe kindlasti keema minna.. pigem on veepump see süüdlane, et ei aja vett ringi.. olen näinud juba 3 Lada veepumpa, kus kõik toimib justkui nii nagu peab, kuid võlli otsas labad on lahti..
““võlli otsas labad lahti““ vabandust lolli küsimuse eest aga kas seda oleks paremini võimalik lahti seletada, äkki on mul midagi siiski kahe silma vahele jäänud

Postitatud: 10 Nov 2010 20:21
Postitas Siim_S
Mul sama jama Nivaga. Sõites läheb päris kiiresti keema. Pole veel termostaadi ega veepumba kallale tikkunud.
Kui süüde väheke paigast ära(loe puterdab natuke), kas on tõesti võimalik, et sellepärast läheb keema?

Postitatud: 10 Nov 2010 20:38
Postitas maalo
Algselt postitas: undu
Algselt postitas: maalo
puuritakse läbi just selleks, et EI LÄHEKS keema. tegemist siis miski rallimehega, kes arvas et igaks petteks võiks nii teha, et kui paugutama minna, sis on tagatud see, et termostaat kinni ei jää. Sellest ei saa ta kohe kindlasti keema minna.. pigem on veepump see süüdlane, et ei aja vett ringi.. olen näinud juba 3 Lada veepumpa, kus kõik toimib justkui nii nagu peab, kuid võlli otsas labad on lahti..
““võlli otsas labad lahti““ vabandust lolli küsimuse eest aga kas seda oleks paremini võimalik lahti seletada, äkki on mul midagi siiski kahe silma vahele jäänud
see ketas, mille küljes labad on, on justkui võlli otsas ja tiirleb ka, kuid pesa on suureks kulunud millegi tõttu ja nt. kui tekib koormus, siis võll käib 3x kiiremini, kui labad.. ilmselt mine vaata howstuffworks.com lehelt "Water pump" siis saad paremini ilmselt aimu :) Ma olen käes hoidnud suht uut vene noname pumpa, millel võll ilusti istuga otsas, kuid kui sõrmega rihmaratast paigal hoida, siis labadega ketas ikka annab järgi.. ja seetõttu ongi, et ajapikku erosioon (eriti kui on vett süsteemis) logistab selle lahti ja hullem mis juhtub, et see pudeneb tükkideks.. üks Kolksvaagen lõpetas pumbaga suhte sedasi - pumba küljest tuli see ketas üldse lahti ja ummistas kanalid... et jamh.. pole harvad sellised juhud.

Siim_S, süüde ei tohiks siin rolli mängida, tähtis ja ilmselt kõige odavam - pane auto käima, sõida, kuni temp. tõuseb. seejärel mootor kinni ja mine katsu lõdvikuid, milline on kuum, milline külm. ja kas üldse on. võimalik, et sul termostaat kinnises asendis või on miski jahutuskanal kinni või siis on andur vigane. proovi enne lihtsamad asjad ära, seejärel saab juba otsustama hakata, kaugele selle defekteerimisega minna. Ehk on kasulik juba terve moto maha tõsta ja ära puhastada. :)

Kirjuta siia, mis sai. :)

Postitatud: 10 Nov 2010 20:45
Postitas Siim_S
Niipalju oskan kohe öelda, et radikas jääb külmaks. Lõdvikud ise aga kuumad. Praegu peast ei oska öelda, kas mõni lõdvik leigem ka või ei. Eks peab proovima uue termostaadiga. Lada puhul ilmselt ei anna termostaati vahelt ära võtta(nagu osadel lääne masinatel)?

Postitatud: 10 Nov 2010 21:03
Postitas lada
Jagaks enda kogemust mootori ülekuumenemise kohta.
Sai siis kõik valmis tehtud esimeseks proovisõiduks ning jahutussüsteem täidetud ja sõitma mindud, pärast lühikest sõitu läks temp. näidik punase peale ning sai tagasi sõidetud. Tuli välja, et radikas on täiesti külm ja olin päris kindel, et asi on termostaadis. Vahetasin isegi mitu korda neid kuna mul oli neid suuremas koguses võtta aga tulemus sama. Vahepeal mõtlesin isegi, et asi veepumbas aga õnneks seda maha kiskuma ei hakanud. Siis tuli meelde, et ma olin salongi radikasse minevatele voolikutele pimeda ette pannud...igatahes sai pime niikauaks eest võetud kui jahutussüsteemi uuesti täitsin ning peale seda ei ole olnud mingit probleemi mootori temperatuuriga. Ühesõnaga asi oli lihtne, kuid mässatud sai ikka omajagu enne kui selle peale tulin.

Äkki kellegile abiks kui sarnased tingimused on:)

Postitatud: 10 Nov 2010 22:24
Postitas maalo
kogemused on vaid abiks. :)

praegu meenub lugu, kui ühel kutil enam radikast midagi läbi ei käinud.. :D :D
sealt tuli ikka korralik moos välja.

Samuti tasuks meenutada, kas ja kes viimati auto kallal midagi tegi - pole harv juhus ka, kui tehakse "säästukat" ja pannakse vana tihend või mis veel hullem - silikooniga, ja nii julmalt kohe, et see silikoon sealt soojaga ära kaob - jahutuskanalid kinni. See mootor sõitis müstiliselt 2000km niiviisi ja siis oli paugupealt nii kinni, et kolvid tulid välja kuvaldaga. :)

Postitatud: 11 Nov 2010 11:16
Postitas pavlik
Algselt postitas: lada
Siis tuli meelde, et ma olin salongi radikasse minevatele voolikutele pimeda ette pannud...igatahes sai pime niikauaks eest võetud kui jahutussüsteemi uuesti täitsin ning peale seda ei ole olnud mingit probleemi mootori temperatuuriga.
See kehtib mitte ainult Lada, vaid kõigi autode kohta: jahussüsteemi täites on mõistlik kõige ülemises positsioonis olev lõdvik (tavaliselt selleks ongi salongi küte) lahti võtta, et õhumulle plokikaande ei jääks. Ei maksa loota sellele, et veepump mullid välja puhub. Kuna õhk teatavasti on halb soojusjuht, siis pole välistatud ka sihukesed olukorrad, kus termomeeter näitab normaalsest madalamat temperatuuri, aga radikas keeb mulinal. Tagajärjeks tavaliselt kõver plokikaas.

Postitatud: 11 Nov 2010 12:07
Postitas PuZuP
Esiteks: Termostaati ei puurita läbi, vaid eemaldatakse seest termoklapid ning suletakse väiksesse ringlusse minev väljund. Vastasel juhul ei teki normaalset ringlust ning jahutamist vajav vedelik lükatakse osaliselt plokki tagasi kus see kuumeneb veelgi.
Teiseks: 60% jahutussüsteemi ülekuumenemise põhjusteks on õhk jahutussüsteemis. Ülejäänud 40% moodustavad lekked ning mehaanilised vead nagu termostaat, veepump jne.
Õhk jahutussüsteemis alla käivad ka erinevad ummistused. Kui on tagant ära ühendatud salongiradiaator, siis mitte mingil juhul ei tohi panna radikasse minevat ja tulevat voolikut pimedaks vaid tuleb omavahel ühendada. Vastasel juhul plokikaanest tulev kuum vesi ei saa väljuda, ehk siis sama teed mööda tuleb ka viimane õhk plokikaanest välja. Kui vaadata jahutusskeemi, siis veepump tõmbab salongiradikast vett enda poole ning seejärel surutakse see plokki ja sealt edasi kaande.
Ehk siis korras jahutussüsteemi puhul suudab veepump täiesti edukalt kogu õhu süsteemist väljutada.