1. leht 2-st
Elektriline kütusepump.
Postitatud: 08 Juul 2010 14:19
Postitas atzkarik
Küsimus selline et kas keegi on pannud klassikale elektrilise kütuse pumba? (Mootor on originaal karpaga.)
Millist pumpa on kasutanud?
Kust saada?
Endal oli mõttes ,et paigaldada madala rõhu kütusepump siis ei peaks ``vist`` tagasi voolu vedama! (kas mu tõtted on õiged?)
Postitatud: 08 Juul 2010 14:59
Postitas olaaf
http://www.racingexpert.eu/index.php?op ... Itemid=183
FACET Solid State Competition 990.-
korraliku nõelaga pole tagasivoolu vaja.
lisaks veel:
http://www.diisel.ee/?page=tooted&cat_id=35
499.- ja 0,28 bari kahjuks pole tootlikust antud, aga ehk teavad,
peaks kõlbama ka bensiini edukaks pumpamiseks.
[Muudetud: 8-7-2010 olaaf]
Postitatud: 08 Juul 2010 17:07
Postitas logman
Algselt postitas: olaaf
...peaks kõlbama ka bensiini edukaks pumpamiseks.
Nii ja naa...
Tasub enne ostmist targemate diselistide käest järgi uurida, et mis juhtub, kui panna bentsu transportima.
Targemate vendade all mõtlen ikka sellist, kelle kogemused ei piirdu vaid riiulist uue pumba võtmise ja külge kruvimisega, vaid kel on olnud asja vastu rohkem huvi ehk vaatanud pumba sisse, mis karul kõhus, millest koosneb.
Ise nii tark pole, aga tean, et tankimispumpade vahel on vahe. Mis on ainult diislile mõeldud, selle keerab bentsu ringi pumbates peagi nässu - bents ei määri.
Postitatud: 09 Juul 2010 10:53
Postitas ruudi
Algselt postitas: atzkarik
Küsimus selline et kas keegi on pannud klassikale elektrilise kütuse pumba? (Mootor on originaal karpaga.)
Millist pumpa on kasutanud?
Kust saada?
Endal oli mõttes ,et paigaldada madala rõhu kütusepump siis ei peaks ``vist`` tagasi voolu vedama! (kas mu tõtted on õiged?)
Olen pannud. Kasutasin Hüco pumpa sest siin foorumis soovitati seda. See ongi spetsiaalselt karburaatoriga autodele mõeldud bensiinipump. Välja näeb ta selline
http://cat.hueco-automotive.com/produkt ... 133038.jpg
Tagaveolise karpaga töötas ilusti ilma tagasivooluta. Samara karpa jaoks aga oli surve liigasuur ja tuli tagasivool vedada. Pump oli uuena päris kallis 800 midagi aga see eest korralik ja siseneva ja väljuva toru asend on muudetav. Minul paiknes see pump pakiruumis ja lülitus sisse koos süütega läbi salalüliti seega väike vargakaitse ka (algul läheb ilusti käima ja 100m pärast sureb välja kui ujukiruum tühjaks saab).
Kuna minu Ladal enam karpat pole on see töötav ja korralik pump riiulil seismas.
[Muudetud: 9-7-2010 ruudi]
Postitatud: 28 Mär 2011 22:26
Postitas atzkarik
Nüüd siin teen vaikselt kodu tööd ja mõtlen välja skeemi kuidas ühendada kõige õigemalt elektrilist pumpa, et ta jääks ise seisma mingi jama korral (avarii jne..) Väikse mõtlemise peale tuli niuke skeem.

Aga siin skeemis paar viga mida ei oska kuidagi lahendada (ainuke lahendus on lisa lülitite panemine mida eriti ei tahaks) esiteks, et kui tahad autot nööriotsas käima tõmmata siis ta ennem käima ei lähe kui õli surve üleval. Teiseks see, et kui auto läheb käima ja õli lamp veel põleb siis sureb auto välja kuna pumbal on katkestus.
Kuda moodi teised selle probleemi lahendanud on (zajetz, indrek? )
[Muudetud: 28-3-2011 atzkarik]
Postitatud: 28 Mär 2011 23:11
Postitas madis1080
Endal ka sama plaan panna elektriline pump. Mõtlesin ,et proovin sapika soojenduse pumbaga alguses. Ja kui ühest ei piisa siis panen 2:lol. Suht üle on visanud see ,et koguaeg peab vaatama ega õlisisse bensiini ei jookse jne.
Kuigi sellele eriti ei süvenenud et pump ju paneb edasi kui matsu panen vms. Siis nüüd tõesti peab ka sellele mõtlema. Kas mitte laadimis tulele poleks parem ühendada seda? Samuti peaks ka olema eraldi lüliti ,et lasta bensiin karbussi peale pikka seismist.
Postitatud: 28 Mär 2011 23:28
Postitas atzkarik
Algselt postitas: madis1080
Endal ka sama plaan panna elektriline pump. Mõtlesin ,et proovin sapika soojenduse pumbaga alguses. Ja kui ühest ei piisa siis panen 2:lol. Suht üle on visanud see ,et koguaeg peab vaatama ega õlisisse bensiini ei jookse jne.
Kuigi sellele eriti ei süvenenud et pump ju paneb edasi kui matsu panen vms. Siis nüüd tõesti peab ka sellele mõtlema. Kas mitte laadimis tulele poleks parem ühendada seda? Samuti peaks ka olema eraldi lüliti ,et lasta bensiin karbussi peale pikka seismist.
Ma mõtlesin ka laadimis tulele alguses aga see suts jama. kuna kui ei ole laadimist siis saad 150 km koduni küll ära akupealt aga kui on ka kütuse pump selle peal siis ei saa.
minu tehtud skeemis ongi see lüliti selleks, et saaks kütust karpasse lasta.
[Muudetud: 28-3-2011 atzkarik]
Postitatud: 28 Mär 2011 23:29
Postitas MuKi14
Algselt postitas: madis1080
Kuigi sellele eriti ei süvenenud et pump ju paneb edasi kui matsu panen vms. Siis nüüd tõesti peab ka sellele mõtlema. Kas mitte laadimis tulele poleks parem ühendada seda? Samuti peaks ka olema eraldi lüliti ,et lasta bensiin karbussi peale pikka seismist.
Kumb sinu arvates tähtsam on, kas laadimise kadumine või õlirõhu kadumine?
Postitatud: 28 Mär 2011 23:58
Postitas Arvos
Küsiks algatuseks, et milleks seda vaja on? Olen 011-ga käinud paar-kolm korda nädalas aasta-paar Venemaa vahet ning pole selle aja jooksul ega kogu 011 eksisteerimise ajal kordagi olnud muret vaz-ile toodetud bensiinipumbaga. Ainuke mis otsad andis, oli süütepool aga seegi vedas koju välja.
Lõpetuseks ütleks, et elektriline kütusepump tahab saada ringvoolu, see tähendab tagasivoolu. Kütus on see, mis pumba plastmassist hammasrattaid jahutab. Seepärast soovitatakse sõita mitte alla veerand paagiga suvel, et oleks midagi mis seda pumpa jahutab. Mõni lisab pumba tervise huvides veel 150 ml. heal juhul kahetaktilise, selle puudumisel suvalist mootoriõli paagitäie bensu kohta. Diislil määrib see lisaks kõrgsurve pumpa.
Postitatud: 29 Mär 2011 10:20
Postitas Matukas
Jutt käis ju siin paagivälisest elektrilisest pumbast, selle jahutus ei sõltu paagisoleva bensu kogusest. Vb kui paagi tühjaks paugutad siis tekib probleem.
[Muudetud: 29-3-2011 Matukas]
Postitatud: 29 Mär 2011 10:43
Postitas olaaf
Eks Atzkarikul ole omad suhted lada pumbaga.. sõna otsese mõttes jäid ju 2009 summercampil kiiremad ajad jukerdava pumba pärast tegemata.
Kohe kui pump tõsiselt kuumaks läks lakkas ta tööd tegemast.
Standard mootoril pole mingit mõtet elektrilise pumbaga vaeva nägema hakata..
Postitatud: 29 Mär 2011 16:18
Postitas atzkarik
Algselt postitas: Arvos
Küsiks algatuseks, et milleks seda vaja on? Olen 011-ga käinud paar-kolm korda nädalas aasta-paar Venemaa vahet ning pole selle aja jooksul ega kogu 011 eksisteerimise ajal kordagi olnud muret vaz-ile toodetud bensiinipumbaga. Ainuke mis otsad andis, oli süütepool aga seegi vedas koju välja.
Lõpetuseks ütleks, et elektriline kütusepump tahab saada ringvoolu, see tähendab tagasivoolu. Kütus on see, mis pumba plastmassist hammasrattaid jahutab. Seepärast soovitatakse sõita mitte alla veerand paagiga suvel, et oleks midagi mis seda pumpa jahutab. Mõni lisab pumba tervise huvides veel 150 ml. heal juhul kahetaktilise, selle puudumisel suvalist mootoriõli paagitäie bensu kohta. Diislil määrib see lisaks kõrgsurve pumpa.
Ja originaal mootoriga ei viriseks ültse pumba üle aga kui on mootorit kaasa aidatud siis millegipärast ei taha see originaal pump ültse kohe mitte töödata (võipolla on see ainult minu auto probleem) sellest tahan lahti saada.
Probleem esineb just soojade ilmadega lihtsalt ei jagu kütust ja kõik (vahetatud lugematul arvul originaal pumpasid)
Praeguseks hetkeks on ära ostetud selline pump

Andmed:
# FACET Solid State Competition
# 0,41-0,48 bar
# max tootlikus 113 l/t
# alla 180 hj mootorile
# Väike kütusepump, mille võib paigaldada
ka mootori lähedale
Aga ikkagi võiks inimesed vastata et kuda on naad lahendanud lülitus skeemi pumbale?
Postitatud: 29 Mär 2011 16:50
Postitas allah
Üks skeemi idee autoreleede ja dioodidega, mis ehk töötab.
Selgituseks:
Relee K2 võiks kiirem olla kui K1 siis süüte sisselülitamisel hakkaks pump juba enne starteri andmist pumpama.
Kui õlituli on ära kustunud ja starterit ka enam ei anta siis rakendub blokeeriv relee K1.
Kui õli tuli peale käivitamist uuesti põlema läheb siis pumba toide katkeb. Toide taastub alles starterit andes.
[Muudetud: 29-3-2011 allah]

Postitatud: 29 Mär 2011 17:22
Postitas allah
Aga kui dioodid ei meeldi ja on käepärast kahe kontaktipaariga relee:

Postitatud: 29 Mär 2011 18:29
Postitas hautz
Te teete siin hullema elektri, kui pritse paigalduse:spin
Pange fordi avariiandur vahele(asub tagassis, tagavararatta juures) ja saate oma "ohutu" süsteemi.
Ja paljudel pritsega masinatel hakkab pump tööle alles käivitamisel. El. pump lööb hetkega surve ülesse.
Kellel igav, siis pangu väntvõlli andur mootorile ja tehku mingi elektroonikaplokk vahele(või kasutagu mingit lihtsat auto aju) ja saab sellise süsteemi, kus pump töötab ainult siis, kui mootor ringi käib.
Aga arvetage sellega, et mida rohkem ekektroonikat, seda suurem võimalus, et midagi rikki läheb, või ei anna ühendust.
Postitatud: 29 Mär 2011 21:29
Postitas atzkarik
tänud skeemide eest! teine skeem kohe päris meeldib.
[Muudetud: 29-3-2011 atzkarik]
Postitatud: 30 Mär 2011 00:45
Postitas allah
Algselt postitas: allah
Relee K2 võiks kiirem olla kui K1 siis süüte sisselülitamisel hakkaks pump juba enne starteri andmist pumpama.
Ma hakkasin nüüd mõtlema, et süüte sisselülitamisel, pumba kohene järgilülitamine polegi hea. Näiteks kui juhtub autoga mats ja süüteahelas kaob korraks pinge ära (akuklemmid ei anna korraks ühendust, juhtmete ühendus katkeb korraks, süütevõti / nupp liigub korraks paigast ära, jne) siis pinge tagasitulekul lülitab kohe ju pumba ka järgi.
Siit järeldub, et relee K1 võiks hoopis kiirem olla (või ka sama kiire) kui K2. Ja kui on vaja autot käima lükata või peale pikka seismist bensiin üles pumbata siis tuleks võti korra starteri asendisse viia.
Aga vaevalt, et keegi päriselus releede erineva rakendumisekiirusega viitsib mängida. Iseenesest muidu suuremate mõõtmetega releed peaksid aeglasemad olema kui väikesed liigikaaslased.
Postitatud: 30 Mär 2011 11:27
Postitas darts
arvidson myyb hardi pumpasi kouige ideaalsem ja asi lahendatud.ei pea pead vaevama niipalju.kasutatakse nii rallis kui ka tanava soidus.seal tuttav vaga ok mees ja teab mida soovitada kui kysida.millele seda vajad ja milleks.
Postitatud: 30 Mär 2011 13:47
Postitas atzkarik
Algselt postitas: darts
arvidson myyb hardi pumpasi kouige ideaalsem ja asi lahendatud.ei pea pead vaevama niipalju.kasutatakse nii rallis kui ka tanava soidus.seal tuttav vaga ok mees ja teab mida soovitada kui kysida.millele seda vajad ja milleks.
pumbal siis lülitus automaatika ka kaasas vä?
Postitatud: 30 Mär 2011 14:14
Postitas atzkarik
Nüüdseks tuleb siis niuke skeem
käsi juhtimine on selleks et kui peaks midagi releedega juhtuma.
Aga tänud kaasa mõtlemast.
[Muudetud: 30-3-2011 atzkarik]