1. leht 1-st

Kompressioonimõõdik ?

Postitatud: 24 Apr 2010 10:47
Postitas Martin.
Tere, on plaanis hakata autot ostma ja sellist vanemat ka. Oleks tore ju teada mis seisukorras mootor on? See tõttu mõtlesin osta kompressioonimõõdiku et saaks mõõta ära kompressioonid silindrites.

nüüd aga on tekkinud mõned küsimused,
esiteks on kellegil kogemusi nende odavama otsa mõõdikega?(ala 300-500kr)

Kas nad lihtsalt mootori seisukorrast aimusaamiseks kõlbavad? Sesssuhtes et suur see mõõteviga neil oleks?

Ja kolmandaks, et kas seda mõõtmist on üldse võimalik teostada nö müügiplatsil?
Sest olen lugenud, et uuematel pritsega autodel on vaja süütepoole ja bensupumpasi lahti hakata ühendama, et midagi pekki ei läheks..jutt konkreetselt bemmifoorumist ja e36 320i kohta.
Kuid siksil vist sellist muret olema ei peaks? keerand lihtsalt küünlad maha, lõõrid lahti ja mõõtma..?

tänan!

Postitatud: 25 Apr 2010 00:53
Postitas demon555
Kui läed vanemat autot vaatama, siis mis mõtet on seda nii peenelt lahata. Kui mootor töötab ühtlaselt, ei tossa ja ei kolise, siis mis pointi on hakata raketiteadusega mässama- ega sa auto alla miljoneid ei pane, et paaniliselt vaja seisukorras veenduda. Samas ka ideaalselt töötavad mootorid, mis kontrollitud võivad töölepingu päevapealt lõpetada (mis iganes mootoris juhtub nt väntvõlli purunemine). Lihtsalt vaata auto silma ja kõrvaga üle...

Postitatud: 25 Apr 2010 02:01
Postitas Arvos
Algselt postitas: Martin.
keerand lihtsalt küünlad maha, lõõrid lahti ja mõõtma..?

tänan!
Täpselt nii. Surved võiks ühtlased olla. Ega see muidugi garantiiks ei ole, et kui surved korras, siis mootor kõik ok. Samas kui mootoriga peakski midagi olema ja auto tõesti hea on ning meeldib, ei ole ju suur raha korras mootor osta. Või remont ära teha, siis on täiesti kindel, et asi kestab. Muidugi saab hinda alla küsida kui mootor vilets.

Postitatud: 25 Apr 2010 10:55
Postitas Martin.
Tere, tean jah et vanema autoga kaasnevad nagunii vead, aga et natukenegi Kindlam olla siis võiks siiski kontrollida. Tean ka seda, et lihtsalt kompressioon ei pruugi tähendada head mootorit. Tuleb vaadata ka küünalde seisu ja ka summutist tulevaid gaase. Nii külmamootoruga startides kui soojaga. Lisaksmuidugi kolinad ja klõbinad.
Mõõtmine lihtsalt kiirendaks ja kindlustaks neid eelnevaid vaatlemusi.
Aga nende odava otsa mõõdikutega mõõdab siis ära küll, nii palju et mootori seisukorrast aimu saaks?

Postitatud: 25 Apr 2010 18:13
Postitas kapa
Saab küll odavamaga (ala 300kr). Suure erinevuse näitab kohe ära, mis on suurim probleem vanadel mootoritel.