2108 mootori plokid?

2108 mootori plokid?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
f
france2
Postitusi: 543
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

2108 mootori plokid?

Postitus Postitas france2 »

Küsimus siis selles kas on olemas ka suuremat mootori plokki kui 21083? Probleem selles, et soovin sisse panna 84mm kolvi kuid kardan, et silindri sein jääb liialt õhukeseks 21083 plokil. Targemad võiks nõu anda!
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

u
uve6
Foorumi kasutaja
Postitusi: 103
Liitunud: 31 Juul 2007 18:03
Asukoht: Elva
Autod: 2x Lada 08,2x Luaz969M,A4 b6 S-line

Postitus Postitas uve6 »

Kas 1.3 ja 1.5 mootoril on sama plokk ,aint et 1.5 on sein õhem?
Endal hetkel olemas 1.3 mootor,ning plaanis midagi korralikku teha,kuid kas tasub,et äkki kavalam 1.5 otsida?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: uve6
Kas 1.3 ja 1.5 mootoril on sama plokk ,aint et 1.5 on sein õhem?
Endal hetkel olemas 1.3 mootor,ning plaanis midagi korralikku teha,kuid kas tasub,et äkki kavalam 1.5 otsida?
2108 ja 21083 plokid on erinevad - 2108 plokki kestvalt üle 79mm kolbi ei pane (71x79mm on veidi alla 1400cc)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

08 plokid

Postitus Postitas ruudi »

Kas on mõtet aretada ? Ja mis 79mm kolb sinna panna ? 05 oma on mõtetu, palju raskem kui samara kolb. Selle kolvi aretamine sinna on nagu forsseerimine (töömaht suureneb) samas deforsseerimine (kolvigrupp läheb raskemaks) Ja mida see lisa 100 kuupsentimeetrit annab. Mõtekam on selle töö ja vaeva asemel sõitu harjutada kui on kiirust juurde vaja.
Teine variant tõesti 1,5-ne mootor mis on ju täiesti saadaval.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kolvi kaal tavanukkvõlliga tavamootoril suurt midagi ei määra - pole see 05 kolb midagi nii palju raskem - samas surveastme saab kõvasti kõrgemaks (puudub lohk) ja ei tohi unustada, et 2105 kolvil on kolvipõhi paksem ja teatudmõttes tugevam, kui 2108 kolvil. Lohu puudumine muudab muidugi põlemiskambri geomeetriat ja leek liigub põledes teistmoodi mis ilmselt muudab ka võimsusnäitajaid
reaalses elus ehk 5hj võidab 100cc kubatuuri suurendamisega:)

samara mootori puhul on alati mõtekam võtta aluseks 21083 plokk ning see puurida 83 või 84mm peale isegi. kulutused lähevad küll suuremaks, kuna 83mm ja 84mm kolvid/rõngad kipuvad olema kallimad kui 2105 79mm kolvid.
Kauakestev lahendus on ilmselt 82,5...83mm üle selle ilmselt selline ühehooaja mootor heal juhul...

vänt 71mm:
kolb - cc
76mm - 1287
79mm - 1391
80mm - 1426
82mm - 1499
83mm - 1535
84mm - 1573


[Muudetud: 14-3-2010 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta