2108 mootori plokid?
2108 mootori plokid?
2108 mootori plokid?
Küsimus siis selles kas on olemas ka suuremat mootori plokki kui 21083? Probleem selles, et soovin sisse panna 84mm kolvi kuid kardan, et silindri sein jääb liialt õhukeseks 21083 plokil. Targemad võiks nõu anda!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
2108 ja 21083 plokid on erinevad - 2108 plokki kestvalt üle 79mm kolbi ei pane (71x79mm on veidi alla 1400cc)Algselt postitas: uve6
Kas 1.3 ja 1.5 mootoril on sama plokk ,aint et 1.5 on sein õhem?
Endal hetkel olemas 1.3 mootor,ning plaanis midagi korralikku teha,kuid kas tasub,et äkki kavalam 1.5 otsida?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
08 plokid
Kas on mõtet aretada ? Ja mis 79mm kolb sinna panna ? 05 oma on mõtetu, palju raskem kui samara kolb. Selle kolvi aretamine sinna on nagu forsseerimine (töömaht suureneb) samas deforsseerimine (kolvigrupp läheb raskemaks) Ja mida see lisa 100 kuupsentimeetrit annab. Mõtekam on selle töö ja vaeva asemel sõitu harjutada kui on kiirust juurde vaja.
Teine variant tõesti 1,5-ne mootor mis on ju täiesti saadaval.
Teine variant tõesti 1,5-ne mootor mis on ju täiesti saadaval.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kolvi kaal tavanukkvõlliga tavamootoril suurt midagi ei määra - pole see 05 kolb midagi nii palju raskem - samas surveastme saab kõvasti kõrgemaks (puudub lohk) ja ei tohi unustada, et 2105 kolvil on kolvipõhi paksem ja teatudmõttes tugevam, kui 2108 kolvil. Lohu puudumine muudab muidugi põlemiskambri geomeetriat ja leek liigub põledes teistmoodi mis ilmselt muudab ka võimsusnäitajaid
reaalses elus ehk 5hj võidab 100cc kubatuuri suurendamisega:)
samara mootori puhul on alati mõtekam võtta aluseks 21083 plokk ning see puurida 83 või 84mm peale isegi. kulutused lähevad küll suuremaks, kuna 83mm ja 84mm kolvid/rõngad kipuvad olema kallimad kui 2105 79mm kolvid.
Kauakestev lahendus on ilmselt 82,5...83mm üle selle ilmselt selline ühehooaja mootor heal juhul...
vänt 71mm:
kolb - cc
76mm - 1287
79mm - 1391
80mm - 1426
82mm - 1499
83mm - 1535
84mm - 1573
[Muudetud: 14-3-2010 olaaf]
reaalses elus ehk 5hj võidab 100cc kubatuuri suurendamisega:)
samara mootori puhul on alati mõtekam võtta aluseks 21083 plokk ning see puurida 83 või 84mm peale isegi. kulutused lähevad küll suuremaks, kuna 83mm ja 84mm kolvid/rõngad kipuvad olema kallimad kui 2105 79mm kolvid.
Kauakestev lahendus on ilmselt 82,5...83mm üle selle ilmselt selline ühehooaja mootor heal juhul...
vänt 71mm:
kolb - cc
76mm - 1287
79mm - 1391
80mm - 1426
82mm - 1499
83mm - 1535
84mm - 1573
[Muudetud: 14-3-2010 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."