1. leht 2-st
Kuidas teha kindlaks kolvirõngaste olukord, kui ploki kaan on maas?
Postitatud: 10 Nov 2003 10:53
Postitas Valdz
Probleem selles, et võtsin mootori lahti, kuna oli üle aasta seisnud ja ei teadnud olukorda. Alguses proovides tööle ei läinud, starteri juhe oli korralikult kinnitamata ja veel mõned asjad.
Nüüd kus mootor lahti (plokikaan maas ja ka õli radikas), ja nähtud et olukord normaalne tekkis küsimus, et kuidas teha kindlaks et kolvirõngad korras?
Kuulsin et pannakse petrooliumi kolbide peale ja vaadatakse kui palju läbi tuleb.
Andke nõu.
Postitatud: 10 Nov 2003 13:17
Postitas Laada
Esialgne postitaja Valdz
Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Lada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?
Üldiselt peaks kaema kui suur kulumisrant silindri ülaservas on ja kui vabalt kolb silindris on. Ning ka seda, et erilist paisumispilu rõngaste vahel ei paistaks. Petrooli läbiimbumist on vist küll suht raske hinnata. Lihtsam oleks olnud koos mootoril kompressiooni mõõta.
Postitatud: 10 Nov 2003 13:30
Postitas motamees
Kolvirõngaid küll petrooliga ei kontrollita. See läheb sealt kolinal läbi.
Eks jah tuleb vaadata kulumisranti ja rõngapilusid kui näha on. Silindrit saab veel vaadata spets sisemõõtjaga (ovaalsust). Rõnga lukupilu ei tohtinud olla üle 3mm(vist) Siis mootor vajab remonti.
Postitatud: 10 Nov 2003 15:38
Postitas 2107
Kui mootor juba nii lahti, siis vaheta need rõngad igaks juhuks ära ja rahu maa peal.
Postitatud: 10 Nov 2003 15:41
Postitas jeejee
Esialgne postitaja Laada
Esialgne postitaja Valdz
Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Lada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?
ma arvan, et tal on tegemist Fiat Argenta 2.0 mootoriga;) on mul õigus????
Postitatud: 10 Nov 2003 17:00
Postitas asjamees
Esialgne postitaja Valdz
Kuulsin et pannakse petrooliumi kolbide peale ja vaadatakse kui palju läbi tuleb.
Andke nõu.
petrooliumiga kontrollitakse ikka klappide pidavust. !!!:lol
Postitatud: 10 Nov 2003 17:03
Postitas Valdz
Esialgne postitaja jeejee
Esialgne postitaja Laada
Esialgne postitaja Valdz
Nüüd kus mootor lahti . . . ja ka õli radikas
Lada? Õliradikas? Möhh? Kus selline asi paikneb?
ma arvan, et tal on tegemist Fiat Argenta 2.0 mootoriga;) on mul õigus????
Sul on õigus jah:D
Kui mootor juba nii lahti, siis vaheta need rõngad igaks juhuks ära ja rahu maa peal.
Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Kulumisranti pole (õnneks), kergelt karedust tunda lihtsalt, seal kuhu kolb(rõngas) ei jõua. Pilu ka näha polnud.
Kas kui petrooli asemel panna hoopis mõnda vedelat õli?
Postitatud: 10 Nov 2003 21:06
Postitas sigle
Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Üks targemaid jutte siin foorumis:sein.
Räägi, siis mis seal niiväga paigast nihkub, ma arvan, et peale minu tahavad seda teada ka teised lugejad
Postitatud: 11 Nov 2003 01:11
Postitas Ardi Soovik
Kõige odavam ja käepärasem on punane ahjuküte.Olen sellega testinud nii klappide olukorda(kallates seda sisse kollektoritest),kui ka kolvigrupi olukorra testimiseks.Kuid kolvigruppi testimisel olen suutnud määrata vaid purunenud rõngaid ja kolbe.Üldist kulumisastet määran ikka randi järgi ja kolvi loksumist hinnates.Kui mootor juba pealt lahti ja erilist ranti pole ning mootor oma tarbeks,siis oleks mõtekas kasvõi igaks juhuks uued rõngad panna.
Saaled ja pukid tuleb kindlasti panna oma vanadele kohtadele tagasi ja kui on saaledel ka juba kulunud,siis vahetada ka saaled.Muide Argentale peaksid Lada saaled sobima.Ainult kepsusaaledele tuleb õlituse jaoks 2 auku puurida.
Postitatud: 11 Nov 2003 09:18
Postitas Valdz
Tänud Ardi, proovin ahjuküttega. Lada saalesid ei julge panna, igaksjuhuks, tellin parem Argenta omad.
Esialgne postitaja sigle
Seda ma nüüd küll teha ei taha. Siis pean väntvõlli torkima hakkama, kepsud, saaled maha võtma = mootorit kunagi enam samasse asendisse kokku ei saa => kulub kiiremini ja siis viska minema.
Üks targemaid jutte siin foorumis:sein.
Räägi, siis mis seal niiväga paigast nihkub, ma arvan, et peale minu tahavad seda teada ka teised lugejad
Ära nüüd pead lõhki peksa!;)
Kuna mootor on ennast sisse töötanud, ja ma pole kindel et suudan saaled ja pukid TÄPSELT oma kohale panna. Tuttav autoremondi tyyp ütles, et ei tasu niisama igaksjuhuks neid vahetada. Nii ma olen kuulnud ka teiste käest.
Panen mootori pukkide peal tööle, kui kompressioon madal, siis võtan lahti ja vahetan ära.
Postitatud: 14 Nov 2003 21:24
Postitas 2107
Kui saalesid ja kepsu kaasi ise ei suuda TÄPSELT(miks küll?) omale kohale tagasi panna on kasulikum remondi tegemisest hoiduda või lasta seda asjatundjal teha.
PS. Muid variante ja kompromisse sel puhul pole.
Postitatud: 14 Nov 2003 22:14
Postitas motamees
Kuisaalesid vaatama hakkad siis kärniga lööd iga alumise otsa peale tärni. Esimesele 1 teisele 2 kol...jne. Siis lahti ja olukord selge. Kokkupannes neid lihtsalt ei saa mitte täpselt panna. Nad on poltide peal nii täini et lähevad ise paika.
Üks soovitus vähemat kvaliteeti nõudvale juhile.
Kui saaled pole väga kulunud ja tagasi paned võid saalede alla panna hõbepaberit. Iga puki mis kinni keerad proovid vända liikuvust. Kui käsitsi ei jaksa enam keerata pane õhem paber alla ja proovi jälle. Nii kompenseerid kulumist.
Postitatud: 14 Nov 2003 22:43
Postitas Valdz
Tänud motamees, niisuguse asja peale küll ise ei tule. Kuna esimene mootor mis lahti võetud, siis pole eriti tark. Aga enne targaks ei saa kui ise ei tee.
Kuidas aru saada, et saaled on kulunud?
Postitatud: 14 Nov 2003 23:12
Postitas motamees
No saalel on peal selline alumiiniumi värvi kiht. Sellel ei tohi olla eriti tugevaid kraapsusi ja ta peab katma kogu pinda. Vanal saalel hakkavd juba teistvärvi plekid paistma. Vahetasin oma Volvol saalesi ja seal oli juba tükati kollane. See vist krunt enne Raua algust. See ikka väga läbi juba.
Tegelikult ei maksa saaled rõõgatut hinda. Kui mingi kahtlus on siis näita kellelegi.
Raamatus "sõiduautode remont" ......Liudade tööpindadel ei tohi olla sööbeid, murenemist ega abrasiivosakesi. Tööpind võib olla tume. Liuad peavad minema pesasse pinguga, et oleks tagatud hea soojajuhtivus. Lõdvad liuad asendatakse........
Laagriliud=rahvakeeli saale.
Postitatud: 14 Nov 2003 23:45
Postitas Kristo
Ma nüüd täpselt ei tea kuidas saaledega on, aga kui ma endal mootorit kokku panin ja saalepakid silindritega sassi ajasin siis mul erilist probleemi ei olnud. Nii kui ühe silindriga valesti panid, enam vänt ringi ei käinud.
Postitatud: 15 Nov 2003 00:38
Postitas motamees
Saalede pukid on jah individuaalselt töödeldud. Ja väga täpselt. Parematel asjadel on isegi täpsuse huvides need ühes tükis valmis tehtud/töödeldud Ja siis erimenetlusega murtakse kaheks tükiks. Siis on asi nii täpne et ükski teine sinna ei istu.
Sellepärast tulebki nad alati ära märgistada.
Postitatud: 15 Nov 2003 02:59
Postitas hellzix
Kuidas saab olla saalel hea sooja juhitavus kui sinna vahele hõbepaberit topitakse. Sooja juhtivus kahaneb päris tublisti.Kui mootorit omale teha siis ikka uued saaled.Müügiks võib küll nii teha.Aga tuleb kuhugi kaugele ja võõrale müüa.See paberi varjant ca 30...50 000km kõige rohkem.Läbi kogetud teema

Postitatud: 15 Nov 2003 10:48
Postitas Valdz
Olen kuulnud et uued saaled ei lähe kohe sinna asemele, et tuleb proovida ja viilida ja uuesti proovida jne. Kas see jutt on õige?
Postitatud: 15 Nov 2003 10:55
Postitas Lembit
Esialgne postitaja motamees
Kui saaled pole väga kulunud ja tagasi paned võid saalede alla panna hõbepaberit.
No tramaivõi.
Kes ise oma mootorisse hõbepaberit sisse paneb on ikka LOLL küll.

Samamoodi ärge remontige Fiat'i mootorit Lada juppidega. Sedasi on tulemuseks ehe porno ja mootoriga ei ole perfomance mõttes enam midagi teha.
See hinnavahe ei tasu ennast ära.
Kui mootori lahti võtad, siis vahetad ära kõik saaled, rõngad, tihendid. Kui seda raha ei ole, siis ära kisu mootorit lahti.
Postitatud: 15 Nov 2003 14:32
Postitas motamees
Hõbepaberi variandi ees kirjas ju et vähem kvaliteeti nõudvale juhile. Igaljuhul parem variant kui mittemidagi. Ja poolik töö on samaväärne.
Saaled istuvad ilma igasuguse töötluseta paika. Paned ja ongi nii. Ainult mõõt peab õige olema.
See oli vanasti kui valati ise liudasid pabiidiga. Valati kiht peale ja siis hakati hõõritsaga kraapima. Pandi külge ja tiir peale. Uuesti lahti ja mustad kohad hõõritsaga välja. See toimus senikaua kuni poldid sai täitsa kinni keerata ja kinni ei pookinud.