1. leht 3-st

1,6 mootori koostamine

Postitatud: 15 Veebr 2010 00:13
Postitas hautz
Küsiks siis natuke targematelt nõu.

Kuidas oleks kõige lihtsam alumiinium osasid koduste vahenditega poleerida?(oleks ilus, kui veepump, plokikaas, karterituulutuse kopsik, jagaja ja sisselaskekollektor läigiksid musta ploki taustal mustal autol:rolleyes)
Kuigi jube konarlikult on valatud:P


Rohkem oleks vaja teada ,mis oleks hea mootori alumisel pool teha.
Lisa õlitused, kergendused jne.

Plaanis teha väike kap. remont. Hetkel plokk puhastatud ja 3 kihti 2k musta krunti peal (on mõte kattevärvil peale panna, või piisab krundist?)
Plokil kulumisranti pole. On vaja hoonida?(pidi sissesõiduks vajalik olema)
Kolvid igati korralikud, nagu uued.
Plaan panna kergendatud kepsud ja need ära poleerida (või käivad originaalid ka?).

Uued lähevad: raamsaaled, kepsusaaled, kolvirõngad, väntvõlli pikilõtku saaled, jaotusmehhanismi hammasrattad (paneks keti ka kuid 1,2-1,3 kett on olemas). Paika lähevad veel: uus veepump, uued keti tallad, uued veepumba ja geneka rihmarattad, uus nukkvõll koos raamiga, uued nookurid, uus jagaja, uus õlivann ja klapikambrikaas ja muidugi uued tihendid.

Kaanel on kanalid suuremaks tehtud, maha freesitud ja jahtuskanalitesse kiilud sisse löödud. Sinna lähevad uued klapi juhtpuksid ja klapisääre tihendid ja klapid sooveldan ära.
Kerge hooratas ka plaanis teha ja siis sinna veel uus siduriketas ja korv juurde.
Õlipumba paneksin sellise, millel nuudiosa ümber tehtud.
Hea oleks suurema tootlikusega pump, kuid peaks tavaline ka asja ära ajama.

Hiljem keevitaks pritsele sisselaskekollektori (terasest) ja väljalaskele torukollektori ja paneks pritset tuttava fordi süsteemi juhtima (samas bmw m10b18 mootori andurid, õhulugeja ja aju on olemas, mis peaks parem tulemus tulema)

Peaks sellise mootoriga nalja küll saama?:puzzled
Suurt raha pole plaan siia alla panna, kuna ajutine mootor see.

Postitatud: 15 Veebr 2010 00:48
Postitas twist
Alumiiniumi saad nõudepesumasinas ilusti puhtaks. Kepse- kolbe võid kergendada küll, aga sealt jõulisa ei tule. Kepsu poleerimisse ma ei usu. Ongi parem, kui kare pind on: võtab karterist rohkem õli kaasa = parem paiskõlitus kolvisõrmedele(minu teooria vähemalt, parandage, kui eksin;))
Kui kaanel kanalid suuremaks ajasid, oleks võinud juba suuremad klapid ka sisse lasta panna, muidu jäävad vanad pudelikaelaks. Kerge hooratas on rangelt soovituslik. Samuti mõtle, "jämedama" nuka peale - paneks su näpitud plokikaanes rohkem gaase voolama :cool:

[Muudetud: 14-2-2010 twist]

Postitatud: 15 Veebr 2010 09:13
Postitas Photographer
Sul on endal ju fiati mootor olemas, miks sa nüüd siis jälle lada konet tegema hakkad? Tee parem see 1800 fiati kone korralikult ära ja on sul kindel ja hea asi olemas!!!

Postitatud: 15 Veebr 2010 12:32
Postitas hautz
Fiati mootorile vaja uued osad tellida. Siksi mootorile kõik asjad olemas.
Pealegi enne tuleb ju millegi peal harjutada mootori kokkupanekut.

Postitatud: 15 Veebr 2010 12:36
Postitas logman
Kui läigaks see alumiinium sul saama peab?
Siin mootor, mis sai algul mootoripesuvahendiga ja seejärel Plexu'ga pestud. Survepesur jäi lahjaks (120bar), muidu oleks veel parem tulemus.
Alla 210 baarised pesurid kõlbavad vaid aia kastmiseks :D.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... pid=124450

Postitatud: 15 Veebr 2010 21:04
Postitas PuZuP
Algselt postitas: twist
Ongi parem, kui kare pind on: võtab karterist rohkem õli kaasa = parem paiskõlitus kolvisõrmedele(minu teooria vähemalt, parandage, kui eksin;))
Parandan siis: Üldjuhul ei ole karedale kepsupinnale kinnijääval õlil paiskõlitusega suurt midagi pistmist.
Ehk siis lühidalt kas on lihtsam libiseda karedat seina pidi alla (või ülesse) või mööda siledat seina.
Lisa sinna veel õli üks tähtis omadus - jahutus.

Paiskõlitus toimub karteris vähe teist rada pidi ning suunatult.
Ning õli pihustumine kolvi alla ei ole ainult kolvisõrme määrimiseks, vaid ka kolvipõhja jahutamiseks.

Postitatud: 18 Veebr 2010 01:46
Postitas hautz
Üritan plexu ära proovida,päris läikiv tulemus paistab.

Väntvõll sai paika ära pandud uute raamsaaledega ja pikilõtkusaaledega. Pinutatud sai polte õigete momentidega, algul 41nm ja pärast 82nm.

Tuleb ikka uued kolvid muretseda saatsin racinexperti päringu. Naljapärast uurin, mis 05 standard mõõdus mahle kolvid, rõngad ja sõrmed maksma läheks.
Krt 01/03 mootorile on üks komplekt uusi kolbe kohe olemas, kuid 011,05 ega 06 kolbe pole.:sein

Aga kepsule teine õlikanal tasuks juurde teha, et määriks silindriseinu ja jahutaks kolbi?
Sellised õlituse parandamise "nippe" oleks vaja teada, aga eks ma uurin seda järgi aidatud mootorite teemat vaikselt:spin.

[Muudetud: 17-2-2010 hautz]

Postitatud: 18 Veebr 2010 10:06
Postitas karel
kui juba selle investeeringu teed, et uued mahle kolvid soetad, siis äkki oleks juba targem mootor remontmõõtu puurida? Silinder kipub ikka ellipsisse kuluma ja isegi uued kolvid-rõngad ei pruugi head tulemust anda!

Postitatud: 18 Veebr 2010 11:40
Postitas Photographer
Algselt postitas: hautz
Fiati mootorile vaja uued osad tellida. Siksi mootorile kõik asjad olemas.
Pealegi enne tuleb ju millegi peal harjutada mootori kokkupanekut. Tuleb ikka uued kolvid muretseda saatsin racinexperti päringu. Naljapärast uurin, mis 05 standard mõõdus mahle kolvid, rõngad ja sõrmed maksma läheks
Sa oled ikka naljamees, kusotsast sul siis asjad olemas on kui sa hakkad mingit mahle võidusõidu kolbi endale tellima? Sa säga tead et selline projekt läheb sul ikka väga kalliks maksma! Ainuüksi õlipihustid lähevad tonn, teine tonn vähemalt paigalduse eest jne..
Parem telli selle raha eest endale juba USAst fiatile uued kolvid 0.6 mõõtu, lase silindrid ära hoonida jne..
Kui sa tahad niisama aega surnuks lüüa siis poleeri oma lada mootorit seest ja väljast ja lase väntvõll ka pulbervärviga üle värvida nagu üks tarkmees kunagi tegi et ilusam jääks!
Või kui sa tahad sõita pane endal kokku 0 kuludega üks lada mootor sõida see otsa ja niikaua ehita korralikult jupihaaval fiati konet!
Ma tegin täpselt samamoodi, panin 0 kuludega kokku ühe 1800 fiati, 1,5 aastat saime sõita nii et fanni kui palju, niikaua aga tellisime vaikselt uusi juppe 2 liitrisele, nüüd oleme niikaugel et mootor otsapidi Pippuri juures!!!
Mõtle ja arvuta läbi paeril eelarve siis äkki saad aru millest ma räägin!

Postitatud: 22 Veebr 2010 17:23
Postitas Hulkur
Minuarust lada kepsul on juba see õlipritsimise süsteem olemas. Väehmalt nendel küll oli mis minu mootorisse sisse sai panna. Aga ladal 1 rem mõõdu kepsu saaltel puudusid õlitusavad mis juhiks õli kolvisõrme juurde. Seepärsat saigi panna mingi fordi sama mõõdu saale, millel oli juba auk vajalikus kohas.

kepsusaale õlitusava

Postitatud: 22 Veebr 2010 18:22
Postitas VAZ
Algselt postitas: Ardi Soovik
Väga hea ,et õlitusauke kepsusaaledel pole.Mina olen alati remondi käigus need avad sulgenud.Siis tõuseb õlisurve ja paraneb saalede ja nukkvõlli määrimine,ning väheneb õlikadu silindrite kaudu.Kolvisõrm ja silindrid saavad piisava õlituse paiskõlituse teel kepsusaalede vahelt lenduva õliga.
Uute Nivade 21213 1,7 mootori kepsudel need augud üleüldse puuduvad Olles kord remontinud Eesti Postile kuulunud 96a 21214(pritsungmootoriga Niva) mootorit ls.300000km (kett oli sedavõrd kulunud,et viskas üle ja klapid jooksid pähe),aga silindritel puudus praktiliselt kulumisrant(sil.originaalmõõdus).Seega saan väita,et õlitusest piisab ka vaid saalede vahelt paiskuva õliga.

Postitatud: 26 Veebr 2010 15:53
Postitas MuKi14
Mul ka paar küsimust nimelt karteri ja õlipumba kohta.


1.6 mootori karter

Pilt

1.3, 1.5 mootori karter


Pilt

1.6 <--> 1.3
õlipump


Pilt

Pilt

Pilt


Ploki küljes selline asjapulk.


Pilt

On see karter Niva oma? Õlipump tundub ise pikendatud olevat, kui need kõrgendused sealt vahelt ära võtan, võin madala õlipumba vahele panna, koos selle teise karteriga?

[Muudetud: 26-2-2010 MuKi14]

Postitatud: 27 Veebr 2010 00:16
Postitas MuKi14
teab keegi kas sellest midagi juhtub kui panen lühema õlipumba ja madalama vanni?

Postitatud: 27 Veebr 2010 02:52
Postitas PuZuP
Jah, õli kvantiteet karteris väheneb.

Postitatud: 27 Veebr 2010 10:54
Postitas hautz
Algselt postitas: MuKi14
teab keegi kas sellest midagi juhtub kui panen lühema õlipumba ja madalama vanni?
Siis jh lihtsalt karteris vähem õli.
Mul oli 1,6-l tavaline klasssiku karter ja õlipump.

Postitatud: 27 Veebr 2010 11:35
Postitas MuKi14
Algselt postitas: hautz
Algselt postitas: MuKi14
teab keegi kas sellest midagi juhtub kui panen lühema õlipumba ja madalama vanni?
Siis jh lihtsalt karteris vähem õli.
Mul oli 1,6-l tavaline klasssiku karter ja õlipump.
selge, ega ma muidu seda karterit ei vahetaks aga see üpris kortsus...

Postitatud: 27 Veebr 2010 19:39
Postitas soosu3
Tegu siis NIVA karteriga. Karteri maht peaks sama olema, lihtsalt kuju muudetud niva silla tõttu ja klassikul jääks see sillatalast madalamale st. kive kände püüdma.

Postitatud: 02 Apr 2010 19:32
Postitas MuKi14
Nii probleem, mis karterituulutusest saab? kui see see üldse on, sealt tuleb igaljuhul õlivarras ka... Küsimus, et kas pean selle lähemaks lõikama võin on väimalik see asendada õige pikkuse ja nurga all oleva toruga? siis samas ei näitaks õlivarras enam...


Pilt


Pilt

[Muudetud: 3-4-2010 MuKi14]

Postitatud: 02 Apr 2010 22:48
Postitas PuZuP
On täiesti asendatav. Ja õlivarda jaoks peaks olema ka ploki küljes auk.

Postitatud: 03 Apr 2010 21:05
Postitas MuKi14
No selge, iseenesest on see õlivarras kiftim. :D ega siis midagi, vahetan ära.