karpa, kat. ja CO

karpa, kat. ja CO

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

karpa, kat. ja CO

Postitus Postitas vazist »

Probleem on järgmine. Niva (2001a.) passis on kirjas bensiin-kat.. Autol on maha võetud kogu pritse süsteem (peal on vana sisselaske kolle ja karpa) ja paigaldatud kontaktidega jagaja. Siit lähtuvalt mõned küsimused.
1) Kas selle autoga saab ülevaatuselt läbi? (Co)
2)Kui ei läbi ülevaatust, kas piisab ainult kati. lisamisest väljalaskesse, või tuleb taastada algne sissepritse?
3)Milline oleks parim lahendus antud olukorras?
Kuna auto on alles ostmata, siis oleks hea teada, mis mind ees oodata võib.
Tänud juba ette asjalike vastuste eest.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kõige parem oleks kasutada 2107 osoon karburaatorit + katalüsaatorit
osoon perekonnal oli tühikäigu jaoks eraldi kitsas kanal = suur voolukiirus seega parem segunemine.
süüde asjad paika ja korras mootoriga peaks saama co paika (endal olnud karpaga mootoril 0,14 ja hc 300 seega on võimalik) hc ja teiste parameetritega võib tekkida probleeme.
nipid, kuidas asja tehtud saaks on keerata tühikäiku allapoole 1000rpm ning võtta ära õhukopsiku kaas, et karterituulutust mitte juhtida sisselaskesse..

enne üv minekut tasuks katalüsaator kindlasti korralikult kuumaks sõita ja kohe teostada mõõtmine..

[Muudetud: 11-2-2010 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

On olemas karpa markeeringuga 2107- 1107010-20.
Kas ma saan õigesti aru, et oleks vaja kasutada ainult antud karpat ja väljalaskes peaks olema ainult kat. ilma mingi lamdata.
Tundub liiga lihtne, et olla tõsi.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

katalüsaator on sisuliselt ju järelpõleti, mingit lamdat ta ei vaja.
lamdat on vaja ajule et teada saada mis väljalaskes parasjagu valmib kas lahja supp või rammus seapraad :D

päris nii lihtne see loomulikult pole, aga ajutise lahendusena toimib - tegelikult peaks segu olema õiges vahemikus, et kat töötaks effektiivselt ega täis ei tahmaks...

http://en.wikipedia.org/wiki/Catalysis

[Muudetud: 11-2-2010 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Esiteks, Olaaf, muidugi suur tänu üli kiirete vastuste eest!
Aga kas see on ainult teooria, või on ka asi praktikas teostunud.
Minule kõlbaks selline ajutine lahendus väga hästi.

[Muudetud: 11-2-2010 vazist]
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ega seal midagi tõestada pole,
sissepritse (4p) on igaljuhul loodusesõbralikum
kaotada pole sul midagi. tegudele.

enne võid ju ilma kat-ita mõõta co ja siis kati vahele pista - saad siia andmed kohe tagasi kirjutada :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Asi on just selles, et auto alles ostmata ja asub see minust 170 km. kaugusel. Pelgan nimelt, et see õnnetu CO tase võib saada takistuseks ülevaatuse läbimisel. Kõik muu on tehnika küsimus.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kui teh passis kirjas, et autol peab kat olema, siis isegi kui heitgaaside poolest läbi läheks ilma kat-ita, peab see ikkagi füüsiliselt küljes olema.

Minul on tehaseaseades 011 (täiesti korras mootori ja 2105 osooniga) kenasti täitnud ära EURO II nõuded (need peaksidki olema 2001 aasta autol). Samas kui midagi natukenegi paigast ära on, saab nõuete täitmine keeruline olema.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Ma ei tea mis normid ÜV on eks vazist peab ise uurima, aga 2001 eestis müüdud ladad olid euro-3 normidele vastavad.
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Käisin ülevaatuse mehe juures ja tema väide oli see, et tühikäigul võib saada isegi normidele vastava tulemuse, koormuse lisamisel aga kindlasti ei mahu piiridesse, vaatamata sellele, et kat. on küljes. See mees teadis ka hästi uuemate Lada markide ja väljalaske aastate kaupa nende probleeme. Nii et tundus ,et päris udu ta ei ajanud.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

No üks võimalus oleks veel leida see õige ja sobiv "traktori mootor" ehk siis õlipõletajast diisel, milliseid Prantsusmaal vägagi palju ringi liigub. Iseküsimus on sel juhul muidugi kompoti lõpphind, aga see sõltub ju suuresti algse Niva ostuks välja käidud rahast. Kui "raam" soodne, siis miks mitte... :puzzled , sest tüübikoodi peaks konnasööjatelt kätte saama.
Siin Far-Far Away's bensiinitoitel töötavat autot vaata et ei leiagi. Või kui, siis kärutavad nendega ringi muude maade kodanikud.
Nivad, mida sõitmas näinud ja kuulnud olen, ei ole mitte ükski seda mahedat bensukale omast häält teinud. Ikka diislilagin kostab.
Kahjuks pole saanud mahti kapoti alla kiigata. Üks takistus on muidugi keelebarjäär, sest nendega sõidavad seniilsed prantsuse vanamehenässid (nagu üks töökaslane jahimeeste kohta tähendas), kes inglise keelt suurivaevu tönkavad, kui sedagi...

Ühel päeval oli lõuna poole asja ja Hispaaniasse suunduval trassil jäi silma selline treila. Teagi'nd, kas läksid kuskile vabrikusse mootoreid vahetama või parseldatakse Portugali ja Hispaania onudele-tädidele...:rolleyes

[Muudetud: 13-2-2010 logman]Pilt
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

no aga sünniaasta on ikka 2001 ja normid jäävad ka pärast ümberehitust.
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Selge on nüüdseks see, et konkreetse isendi ostmine jääb ära. Kahjuks tuleb vist ka Niva usust pöörduda misgisugusesse muusse usulahku. Näiteks Mitsubishi Pajero diisli 88a. eest küsitakse 25000, siis Niva sama raha eest on max. 98a. Ühesugused näevad välja ja esmapilgul ka tehnika mõlemil suht OK. Paneb ikka mõtlema küll.
Millegipärast Nivad suht kallid, aga erilist liikumist müügikuulutustes pole ka märgata, ikka ühed ja samad.
Või on kellegil mingi isend pakkuda?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Selle teema http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=14551 autor ikka tasapisi loodab masinast priiks saada. Eks uuri ise lähemalt.
Vasta