1. leht 2-st
HC ülevaatusel liiga kõrge
Postitatud: 06 Nov 2003 20:05
Postitas Siim
Kas te oskaks palun anda väärt vihjeid selle kohta, kuidas saada HC ( ülevaatusel (mootori tühikäigul) normipiiresse (1000 ppm vol). Mul oli 01-l see 900rpmi juures 1500 kanti. Tqhq.ee lehe foorumist sain üht-teist teada, mis asjapulk see HC üldse on (
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=7700) ja mõned asjad ka mis võivad liigkõrget HC-d kaasa tuua. Kusjuures ülevaatuseonu leidis, et see võib olla kõrge kuna autol on all otseläbi sportsummuti ja torukollektor, kuid selles ei tohiks ju asi olla. Ise mõtelesin selle tqhq jutu põhjal, et äkki süütesüsteem ei tööta hästi (2 küünalt suht koledad; kõrgepingejuhtmed mustatäpilised kohati) või on küttesegu liiga rikas (tuleks karpat kuidagi näppida; samuti lahtine õhufilter ära kaotada) või on asi hoopis selles, et nukkvõll on varajasemaks regullitud ja mootor ei tööta tühikäigul just kõige ühtlasemalt või selles, et üks klappidest ei tööta päris nii hästi nagu võiks? Mootoris endas asi olla ei tohiks, on teine suht hiljuti kapremonditud ja töötab iseenesest kenasti. Niiet, jah...

Postitatud: 06 Nov 2003 22:09
Postitas Mel
Oskad ehk öelda, mis sul CO näitaja oli. Kui see väga lubatu piiril, siis võib olla vale küttesegu. Last autot proovida ka kõrgematel pööretel. Pidevalt gaasi juurde andes ja siis vaadata, kuhu poole näidud lähevad. Suurematel pööretel peavad näidud minema väiksemaks ehk mahub lubatu sisse. Korralikud juhtmed ja küünlad aitavad muidugi ka palju kaasa. Sumpsi jutt peaks küll jama olema.
Postitatud: 07 Nov 2003 00:36
Postitas motamees
HC on rahvakeeli põlemata jäägid. Kui see suur siis tuleb midagi toorelt tagant välja. See on ka kütte kokkuhoid kui HC väiksem. Suurt HC võivad põhjustada ka liigne õli põlemiskambris ja vesi/tosool sealsamas. Katsetasime nii kollektori õhulekkeid. Lasime vett sisselaskekollektori peale ja siis kui HC põhja lendas oli koht käes.
On olemas uutel testritel ka selline näit nagu LAMDA. Jälgige ka seda. See peaks olema 1 siis kõik okei. Selle kõrvalekalded viitavad kas liiga rikkale või vaesele segule. Mõlemad halvad segu põlemise seisukohast.
Postitatud: 07 Nov 2003 09:44
Postitas Siim
900pöödre juures minutis
Lamda oli 1.274
CO 0,155 % vol (lubatu on 4,5 nagu ma aru saan)
Postitatud: 07 Nov 2003 19:50
Postitas motamees
Lamda ikka täitsa vale. Sul segu puhta lahja. Sellepärast ta ära ei põlegi.
Teine võimalus et lamda kõrge on saab olla sumbuti leke.
Aga HC suur ja LAMDA üle ühe viitab ikka väga lahjale segule.
Postitatud: 11 Nov 2003 21:51
Postitas parmhot
No nii, sai ka ülevaatusel käidud:
HC, ppm 184
Lambda 0,924
CO% 3,521
Mis järeldusi saab teha?
Postitatud: 11 Nov 2003 22:06
Postitas motamees
HC normis
Lamda ütleb et segu vähe rikas
CO näitab sama.
Võid cipa COd maha keerata. Kui jutt ikka ladast käib
Vana tüübi Volvo tühikäik kipub alla 4 (CO) laperdama.
Postitatud: 12 Nov 2003 11:53
Postitas parmhot
Tegemist on 03 mootoriga ja 01 karburaatoriga, düüsid 135 ja 140 ning 170 ja 190.
Praegu aga selline probleem, et kui sooja mootoriga masin seisma jätta, siis lööb mõne minutiga tugeva bensiinihaisu üles ja tõmbab "täis".
Käima läheb pika ketramise peale gaas põhjas ja tühikäigul jääb käima umbes 5 sekundi pärast.
Bensiinitase liiga kõrge?
Postitatud: 12 Nov 2003 15:16
Postitas Jack
kontrolli ujuki tasapinda ja kas nõel peab siis saab edasi mõelda
Postitatud: 13 Nov 2003 11:04
Postitas parmhot
Esialgne postitaja Jack
kontrolli ujuki tasapinda ja kas nõel peab siis saab edasi mõelda
Mittetöötava mootori puhul ei tohiks ju nõelklapi seisukord mõju avaldada.
Postitatud: 13 Nov 2003 13:16
Postitas olaaf
kui nõelklapp ei pea siis ujutab ju seisva mootoriga üle..
ja rikka seguga ei taha soe mootor käima enam minna..
Postitatud: 14 Nov 2003 23:59
Postitas parmhot
Rumalaid küsimusi on veel:
Kui I kambri külje peal on tühikäigudüüs, siis milline düüs peab olema II kambril sama koha peal (osa kirjandust ütleb, et seal on II kambri tühikäigudüüs, samas jälle kirjutatakse, et 01 karburaatoril on ainult üks tühikäigudüüs)? Vene lehtedel kirjas, et "üleminekusüsteemi düüs" (kiirenduspump?).
Jama selles, et mul polnud seal kohe üldse midagi, kuid mootor töötas enam-vähem. Kui panin sinna tühikäigudüüsi (60), siis läks asi ikka väga kehvaks. Keerasin siis sinna poldi ette, tööle hakkas normaalselt alles siis kui tühikäigu nõelkruvi sai täiesti kinni keeratud ja pöörded seguklapist peale keeratud (tühikäik väga ebastabiilne läbi segukambri). Kolmest variandist viimane kõige parem aga midagi on ju ikkagi kapitaalselt valesti.
Postitatud: 15 Nov 2003 00:43
Postitas motamees
Sama koha peal kus esimesel kambril tühikäigudüüs on teisel üleminekudüüs. See ei ole seotud kiirenduspumbaga.
Selle ülesanne on klapi lahtiminekul hoida segu optimaalne. Muidu tekib klapi veidi avanemise korral tühi koht. Vaakum veel nii suur ei ole et peadüüs korralikult tööle hakkaks. Siis see üleminekudüüs täidab selle vahemiku ära. Sellest ka nimi. Ühelt reziimilt üleminek teisele.
Postitatud: 17 Nov 2003 14:10
Postitas parmhot
Panin nüüd siis õige düüsi sisse, asi läks ikka väga viletsaks. Tekkis vastupidine effekt - kui üleminekusüsteem peaks vältima "tühja koha" teket kiirendamisel, siis koos düüsiga on väga suur "auk" kiirendamisel. Tühikäik on aga väga hea.
Ilma düüsita ei teki mingisugust tühja kohta, kuid tühikäik puudub (ainult läbi segukambri).
Postitatud: 18 Jaan 2004 23:37
Postitas Kristo
Vana teema küll, kuid küsin siiski:
HC, ppm: 423
Lambda: 1,04
CO %: 2,5
Probleem siis järgmine, et kui tühikäigult lisad gaasi, siis ennem turtsatab ja siis alles lendab pöördesse. Kas ei saa bena kätte, või on probleem küttesegus, või on mingi 3. variant?
Postitatud: 19 Jaan 2004 00:01
Postitas pazz
Nii sai ka ülevaatusel käidud ja CO oli 1.5 millegagi. aga probleem ka sama mis eelnevalt öeldud et sooja mootori seisma jätmisel ja siis mõne aja pärast uuesti käivitamisel peab gaasi põhjas hoidma ja siis alles läheb tööle!!! ja see et kui külmast peast tööle pannes siis toorega tööle ei lähe aga kui toore maha lased siis läheb . läheb korra tööle ja siis sureb välja nii umbes 4-5 korda järjest kuni tööle jääb:sein miiles võib probla olla:o
Postitatud: 19 Jaan 2004 00:27
Postitas motamees
To Pazz: Sul vist viga tilkuvas ujukinõelas.
To Acid: Proovi segu natuke rikkamaks keerata CO kruvist ja siis proovisõidule. Jäta enne segukruvi asend meelde. Siis saad pärast esialgse oleku taastada kui tolku pole.
Postitatud: 19 Jaan 2004 01:16
Postitas motamees
Lahja segu ei põle hästi ära. ST põleb kõik ära küll aga ei arenda head võimsust ja siis läheb ka rohkem bena. Segu peaks olema just õiges vahekorras (lamda 1,0). Siis on hapniku täpselt niipalju kui bensiini põlemiseks vaja. Midagi ei jää üle ja mootor arendab täit võimsust.
CO ja COvarai peaksid olema täpselt ühte mõõtu. Kui nii ei ole siis oli kusagil sumbuti sees auk. Piisab ka 1mm august.
Käisin ükskord kunde autoga ülevaatusel ja masin näitas et sumpa katki. Kusagil auku näha polnud ja kuulda ka mitte. Selgus et õkoloogiasüsteem pani näkku. Andis kusagilt kollektorisse lisaõhku (mida ta muidugi peab tegema-- järelpõlemine) nati rohkem kui vaja.
Postitatud: 19 Jaan 2004 17:20
Postitas kidd
>>Samas tekkib küsimus kus saab segu lambda järgi paika panna???Tahaks ikka täpselt paika saada mitte kõrva järgi keerata. <<
http://www.zone.ee/salupa/jutt/9/1.htm
http://www.students.tut.fi/~eppu/dev/EGO-bar.html
priit
Postitatud: 19 Jaan 2004 20:02
Postitas Kristo
Natuke loll küsimus võibolla aga kas segu keeratakse rikkamaks päripäeva või vastupäeva?
