Hakkasin kodus kolvivarusid sorteerima ja silma hakkas, et kõigil komplektidel(4tk) on erinevad (suurus?)tähised. Kas need tähistavad remontmõõtu, stand.mõõtu vms?
Näiteks:
Klapisüvenditega 76mm India kolb - D2
Süvenditega 76mm India kolb(sees kood 2108-...) - E1
Sile 76mm Vene kolb - D1
Süvendiga(dish) 79mm India kolb - C2
76 mm on ikka 76 ja 79 mm on ikka 79. Aga kolbide töötlusel tehakse mingi sajandike vahel täpsusega. 76 A 1 on väiksem mõni sajandik kui 76 E 1. Umbes nii et, vähe kulunud ( mootori ploki all ääres (karteri tihendi puutepinnal) on bneed A1 või E1 sisse löödud mis kolb mis silindrisse on pandud) mootorisse kus oli enne A1 võib sobitada E1 mõõdus kolvi.
Algselt postitas: SexSix
76 mm on ikka 76 ja 79 mm on ikka 79. Aga kolbide töötlusel tehakse mingi sajandike vahel täpsusega. 76 A 1 on väiksem mõni sajandik kui 76 E 1. Umbes nii et, vähe kulunud ( mootori ploki all ääres (karteri tihendi puutepinnal) on bneed A1 või E1 sisse löödud mis kolb mis silindrisse on pandud) mootorisse kus oli enne A1 võib sobitada E1 mõõdus kolvi.
Siin ei ole "umbes" midagi võetud ega mõõdetud.
Lugege Rütmani raamatut ja saate teada.
Vaadake läbi varuosade/remondi kataloogid ja saate jälle targemaks.
Mõnes kataloogis mõõdudki antud nende tähtede järgi. Vähemalt Samara remondiraamatus on kõik olemas .
VAZ 2108 76 E1=76,005-76,015 mm. Ja kolvisõrme auk siis 21,982-21,986mm.
Aga nüüd lähme edasi: kuidas märgistatakse kolvisõrm (VAZ-i osi müüakse ju kolvid eraldi, sõrmed eraldi jne.) ?
Sinine- 1.
Roheline- 2.
Punane- 3.
Koostamisel siis VAZ 2108 76 E1 läheb sinise märgistusega kolvisõrm.
eeldusel et see sõrm ikka vastab - minul on c1 kolbides punased ja c2 kolvis sinine sõrm - sõrme sobivust peab poes kindlasti kontrollima - samuti seda, et sõrme avad kolvis ikka kohati oleks - need vana aja kolvid mis praegu välja ujuvad vahel osutuvad praagiks - sõrm lihtsalt ei mahu sisse või loksub väga valjult.
samuti peab kontrollima, as rõngasoonte vahele rõngas ka mahub ja loksuma ei jää...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kahjuks esineb vigu ka tänapäeval -kõige kindlam moodus mootori koostamisel on kõik varuosad ise korraliku mõõdikuga üle mõõta.Ja kui vähegi võimalik,siis kasutada ühes mootoris ainult ühe firma toodangut,sest materjalide tugevused on erinevad,kuigi standart jne.Rääkimatta kaaludest,mida alati ei olegi lihtne ühtlustada(kolbidel näit.)