1. leht 1-st

K: kui palju kaalub lada mootor?

Postitatud: 13 Dets 2009 20:19
Postitas robi
Tere,

otsisin kuid mitte ei leidnud konkreetset vastust, kui palju kaalub lada mootor "fully dressed" ehk siis mootor koos lisaseadmetega.

Ka käigukasti kaal oleks teretulnud, kui keegi teab.

usun, et kaalu poolest pole vahet kas tegemist on 1,2 või 1,7L klassikalise R4 ketiga mootoriga.

Postitatud: 13 Dets 2009 21:11
Postitas posta84
Üle saja tsipa ma arvan.. 114,6 kg pakun :spin

Postitatud: 13 Dets 2009 21:40
Postitas robi
Tänan vastamast, hea pakkumine. Kas see ka tõele vastab :rolleyes ....
või on laest võetud number?

hea oleks, kui keegi saaks ka allikale viidates kaalu kirja panna.
Pole ka raamatutes kohanud mootori kaalu kohta midagi.

kas mõne fiati mootori järgi saab ka netist otsida? milline fiati mootoritest võis olla lada mootori eeskuju?

Postitatud: 14 Dets 2009 05:24
Postitas posta84
Algselt postitas: robi
Tänan vastamast, hea pakkumine. Kas see ka tõele vastab :rolleyes ....
või on laest võetud number?
Milleks sul seda kaalu nii t2pselt vaja on? See kaal on spekuleeritud.. ilma jagajatta :P

Postitatud: 14 Dets 2009 09:18
Postitas robi
Vaja on minu jaoks veidi palju öeldud hetkel. Mul on masin praegu laiali ja lada mootor sinna kui selline olemas.
Lihtsalt viimasel ajal on nii mitmedki projektid siin foorumis kajastamist leidnud, kus ladale paigaldatakse võimsamaid, suuremaid, ja raskemaid mootoreid. Ennast hakkas huvitama, et milline tekib kaaluvahe tavamootori ja siis näiteks BMW R6 vahel.
Soomlane pani kopikale Fordi V6. Need lahendused teevad aga lada nina raskeks ning tagaosa kergeks.
Kuna ma pole leidnud adekvaatseid andmeid lada mootori ja käigukasti masside kohta, siis ei saagi võrrelda.
Internetis ei leidnud ka Fiat'i OHV mootorite kohta massiandmeid, mõned tabelid on üleval, kuid seal on vaid twin cam mootroid Fiat'ilt

üks tabel on näiteks siin

selle järgi kaalub Fiat Twin Cam 272 (weight pounds) four cyl, from Fiat 128
ehk siis 272 lbs = 123.6 kg

BMW M20 mootori ilma lisaseadmeteta kaalub selle info järgi 114 kg, kui palju ta täislastis kaalub, seda ma veel pole leidnud.

Huvi ongi lihtsalt teoretiseerimine. Mõtlen, et mis oleks kõige parem mootor asenduseks minu vaatevinklist. Nagu öeldakse, et "there is no replacement for displacement".
Samas ei tohi väikese auto nina liiga raskeks teha, siis pole ta enam juhitav. Kõiksugu ülelaadimised nõuavad aga mootori pöördesse ajamist. Lihtsalt omamoodi lahe oleks madalalt minna jaksava kaalult kerge mootoriga "sleeper".

BMW'l on näiteks alumiiniumplokiga V8 see kaalub aga 212kg selgelt mõtetu projekt. Chevy small block 261kg.

Ford'i V6 kaalub 172kg kuid annab 2.3 V6 (2294 cc; 114 PS (84 kW; 112 hp) "Cologne" V6 engine);
väänet kohe ei leidnudki.

Postitatud: 14 Dets 2009 09:31
Postitas ando
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 0#pid81177
Seal teemas ka 114 kg antud, kahjuks pole täpsustatud, kas lisaseadmetega või ilma.

Postitatud: 14 Dets 2009 10:08
Postitas robi
Küllap see 114kg on siis komplektne mootor, kuna volga komplektne mootor kaalub 184kg ning nagu eelnevalt kirjas siis BMW R6 114 kg ainult mootoridetailide puhul.

Postitatud: 14 Dets 2009 12:00
Postitas logman
Pisukese netis tuhnimise peale (raamatut pole) ei leidnud suurt midagi. Nähtavasti pole kellelegi huvitav see mootori mass.
Aga leidsin hoopis mosu 2141 kohta käiva jutukese ja sealt selgub teiste teadmiste juures lisaks veel, et sellele mosule konstrueeriti mingil ajal surnult sündinud projektina päris oma mootor (104 kg kaalunud bensukas 21414 ja raskem, 115kg-ne diisel 21423), mida esitleti CCCP-i 70-l eksisteerimise aastal Moskvas VDNH-l ehk rahvamajandussaavutuste näitusel.
Karburaatoriga käitatav oli massilt algselt paigaldatud modifikatsioonist (2106-70-st) umbes 10% jagu kergem ehk siis järelikult kaalub 2106 mootor just eelpakutud 114kg kanti.

http://alekohistory.narod.ru/m2141eng.htm , täpsemalt see lõik, kus mõlema mootori pildid paigutatud kahele poole teksti.

Postitatud: 14 Dets 2009 12:42
Postitas robi
Ega siis ei jäägi muud üle kui üks mootor ära kaaluda.

Postitatud: 14 Dets 2009 14:45
Postitas hautz
Raskem mootor annab libedal isegi hea efekti. Suvekatega e30 m50 mootoriga esiots jäisel teel libisema ei hakka:spin. Juhitavusel erilist vahet pole.


Kui siksile mootorit peaks aretama ,siis võtaks m40b18 (1,8i 85kw) mootori või M42B18 (1,8is 100kw) mootori koos kastiga.

Muidugi ära ei ütleks M3 Sport evolution mootorist S14 (2,5 175kw) ,kuid seda mootorit naljalt ei leia:sein
Need kõik rida 4-jad.

Postitatud: 14 Dets 2009 15:39
Postitas robi
Kõik need variandid on "kräunutajad" Võimas mootor alates sellest kui tahhomeetri seier vertikaalasendile läheneb. Mind lihtsalt huvitab, et kas on üldse olemas mingit mootorit, mis on lada malmplokkmootoriga peaaegu ühes kaalus, kuid mahtu rohkem. Arvatavasti on eelduseks siis alumiiniumsulam plokk ja suurem silindriarv.

Kui Pöhö-Andrei pani oma kopikale Ford'i V6 siis jäingi mõtlema, et huvitav, kui palju esiots raskemaks läks. Eeldatavasti 172-114=58kg

Sealt siis hakkasingi tuulama, et kas tänapäeval leidub veel paremat lahendust.

Postitatud: 14 Dets 2009 18:22
Postitas Mel
Ma pakuks välja Opeli ECOTECe, 2,2 ja 2,4 liitrit ja reasneljased. 134 hobust kuni USAst puhuriga versioonid 260 hobust.
2,2st leidus Eesti romulates suvel paar-kolm tükki. Tõsi tegemist ei olnud mitte Omegalt, vaid Vectratelt pärit, st esiveolisele kohandatud versioonidega. Hinnad ilma geneka ja starterita olid 14-19K. Kui mul veel eelmine Volga oli, siis uurisin neid Volga jaoks. Hea mõnusa ja ühtlase tõmbega. Kaaludest leidsin internetist erinevaid andmeid. Väidetavalt kergeim seadmetega versioon oli 124 kg ja raskeim, mille leidsin 158 kg. Üldiselt vaatasi, et mõistlikum oleks olnud soodne kerge avariiga, roostega Omega osta, kui eraldi mootor. Huvitav oli see, et mingitel juhtudel anti kaalud koos starteri ja genekaga jms ka küljes, aga ilma hooratta, siduri ja sidurikorvita!
Samas ei oska öelda, kuidas ECOTECi mahutamine Lada kapoti alla võimalik. Volgale oleks mõõtudelt enam-vähem läinud. Praegu ei mäletagi täpselt, aga kasti mahutamisega tuli miskit pidi siiski jama.

PS
Kas Volga 184 kg polnud isegi mitte koos käigukastiga?

Postitatud: 14 Dets 2009 18:28
Postitas ToM
Minu paigaldatav Opeli kahene kaalub 115 kilo. Ega see üks lisakilo kaalujaotust väga paigast ära ei aja?:cool: Tegelikult ei tea ma selle kaalu kohta täpsemalt, katsun suvel ise üle kaaluda.

Postitatud: 14 Dets 2009 18:32
Postitas pedrox
Opelitel kolded teisel pool ehk siis roolikarp hakkab jalgu jääma.
Plaanisin ise ka vahepeal seda teed minna.
Algselt postitas: Mel
Ma pakuks välja Opeli ECOTECe, 2,2 ja 2,4 liitrit ja reasneljased. 134 hobust kuni USAst puhuriga versioonid 260 hobust.

Samas ei oska öelda, kuidas ECOTECi mahutamine Lada kapoti alla võimalik. Volgale oleks mõõtudelt enam-vähem läinud. Praegu ei mäletagi täpselt, aga kasti mahutamisega tuli miskit pidi siiski jama.

Postitatud: 14 Dets 2009 18:43
Postitas robi
Algselt postitas: MelKas Volga 184 kg polnud isegi mitte koos käigukastiga?
Tehaselehekülg pakub selliseid andmeid
macca kg 181/184
http://www.zmz.ru/production/engine/40210

[Muudetud: 14.12.09 robi]

Postitatud: 17 Dets 2009 21:21
Postitas Edel
Mootori mass K. Aleksiuse raamatu "Sõiduautod" 1977a. trükk andmetel on sellised:
VAZ-2101-2106: 114kg;
ZAZ: 88,5kg;
Moskvits-412: 124,5kg;
Moskvits-408: 123kg;
GAZ-24 Volga: 136kg;
Kompleksuse kohta infot pole.

Postitatud: 18 Dets 2009 00:11
Postitas nagel
Algselt postitas: pedrox
Opelitel kolded teisel pool ehk siis roolikarp hakkab jalgu jääma.
Plaanisin ise ka vahepeal seda teed minna.
Algselt postitas: Mel
Ma pakuks välja Opeli ECOTECe, 2,2 ja 2,4 liitrit ja reasneljased. 134 hobust kuni USAst puhuriga versioonid 260 hobust.

Samas ei oska öelda, kuidas ECOTECi mahutamine Lada kapoti alla võimalik. Volgale oleks mõõtudelt enam-vähem läinud. Praegu ei mäletagi täpselt, aga kasti mahutamisega tuli miskit pidi siiski jama.
[/


toru kolle tuleks teha siis mahub opeli mootor ka peale aga kui käigukasti ka panna siis tuleb käigukasti tunnel suuremaks teha.(endal sai tehtud)

Postitatud: 18 Dets 2009 15:24
Postitas ToM
Algselt postitas: nagel
toru kolle tuleks teha siis mahub opeli mootor ka peale aga kui käigukasti ka panna siis tuleb käigukasti tunnel suuremaks teha.(endal sai tehtud)
Räägid ehk veits lähemalt, mis mootori panid? Pilte ei taha jagada?

Postitatud: 31 Jaan 2010 20:08
Postitas Pöhö-Andrei
1.2L mootor 114 kg, ilma lisaseadmeid. Selle peale lisaseadmed, kogu paketi umbes 134.6kg. 1.7 mootor on kõige võimsam. Vahet 1.2 ja 1.7 on umbes 5kg.

See teave on tehtud Konela Oy.

Rover 3.5L V8 ainult 145kg (valmistatud alumiiniumist).