1. leht 1-st

Bensune õli + suitsev mootor +....

Postitatud: 28 Okt 2003 20:45
Postitas Mel
Jama on nii palju , et ei tea, kust pihta hakata.
Mootor 1,5, sõitnud 56 000, seisnud viimased 6 aastat.
Kõigepealt panin peale karpa, mille ise ehitasin kokku kahest karpast. Kõik düüsid ja membraanid said uued pandud. Mootor aga ei töötanud kohe mitte kuidagi. Siis avastasin, et uus nõelklapp oli praak ja lasi bensul voolata pidurdamatult mootorisse. Vahetasin selle ära, aga mootori töö polnud ikka kõige parem. Siis juhuslikult vaatasin õli varrast ja avastasin, et õli puhta bensune. Kas on võimalik, et silindrist voolas karterisse?
Lõpuks pika regullimise peale sain mootori enam- vähem tööle ja läksin ülevaatusele. Seal aga CO 3,5 korda üle normi:o Kõrgendatud pööretel veelgi hullem. Läksin koju võtsin teisel autolt (100% korras) karpa ja ülevaatusele tagasi. Tühikäigul CO ikka üle normi, kuid kõrgendatud pööretel OK. Samas tühikäigul mootor ikka lonkab natukene. Siis teiselt autolt ka ülejäänud süüte ja toitesüsteemi osad maha ja sellele peale, kuid ikka mootor lonkab veidi.
Kui jahutusvedeliku temp hakkab liginema 90-le kraadile siis hakkab tagant tulema sellist tossu, et lämmatab kõik. Külma mootoriga aga ei suitse.
Käima läheb alati ja matsust.
Lisaks sai vahetatud kõik tihendid mootoris enne sõitma hakkamist.
Kiirendus ja sõitmine väga hea ja ühtlane.
Minu mõistus on otsas:sein

PS natuke aega varem tekkis kahtlane topic, sest klaviatuur lõpetas koostöö ajutiselt. Aga küll olid kiired kommentaarid:D

Postitatud: 28 Okt 2003 20:58
Postitas motamees
Selle õli sa pead ära vahetama. Võimalus ka välja lasta ja kuumutada kuskil lahtises anumas et bena välja aurab. Oled siis niikui ema kes moosi keedab. Muudkui aga liigutad ja liigutad podiseva katla ääres.:D
Mittetöötava mootori korral tõmbavad õlirõngad põlemata bena alla õli sekka. CO sellepärast kõrgem et karterituulutusest lähevad ju õli/bena aurud mootorisse lisaks tavabenale. Mida soojem on mootor seda rohkem tekib karteris benaaure ja seda rohkem tuleb neid karterituulutusse.

Postitatud: 29 Okt 2003 14:58
Postitas viaccess
Bena satub karterisse katkise Bensupumba membraani kaudu, vaheta bensupump ära.
P.S. ZAZi pump istub ilusti ka.

Postitatud: 30 Okt 2003 19:02
Postitas asjamees
sa võid veel mootorile veekuuri teha see võtab ka silindris selle tagi lahti.. Võtad pooltäis 0,5 coca pudeli mootor käima (kõrgetel pööretel)ja kallad selle karpase tühjaks.

Postitatud: 30 Okt 2003 23:01
Postitas zar
Nii saab õlirõngad jah lahti, et valad vett (täispööretel) karbussi, aga seda poolt liitsit korraga ära vala, aga väga vähe kah ei tohi valada
(endal ära proovitud meetod :D )

Postitatud: 31 Okt 2003 00:36
Postitas PuZuP
See vee läbi karpa laskmine pidi olema jah üks meetod, aga minu teada on seal vaja läbi lasta 2 liitrit vett, mitte 0,25...tõhusam teha seda kahekesti - üks annab ohtralt gaasi ja teine kallab mootorisse...vett ennast tuleb sisse lasta ühtlase peenikese pideva joana...selle tulemusena tuleb see saast silindri seintelt ja põlemiskambrist lahti väga rõõmsa meelega...tagant küll paugub ja lööb tahma välja, kuid selle vast kannatab niipalju ikka ära...:spin

Postitatud: 31 Okt 2003 09:10
Postitas olaaf
põhiline on see, et mootori ikka korralikult puhtaks pärast sõidad.. endal oli pärast veekuuri käivitamine oma lollusest lühiajaliselt raskendatud.. pärast seda käis küll ilusti ja käis paugust..

Postitatud: 31 Okt 2003 20:24
Postitas Mel
Seda veekuuri tehtud autodele küll ja küll. Ükskord üks tuttav vaatas pealt ja arvas, et ma puhta lolliks läinud.:lol:lol
Aga ikkagi millest võiks olla see, et aeg-ajalt, enam-vähem võrdsete vahedega mootor jätab vahele? Samas kui teise auto peal kogu süüde ja toide töötas 110% korralikult.

Postitatud: 03 Nov 2003 20:23
Postitas berg
jeejeel oli benapumba membraan läbi nagu viaccess enne mainis... eile vahetasime pumba ja õli ning püss missugune :mad:

Postitatud: 03 Nov 2003 21:37
Postitas Mel
Membraan oli OK. Bens nüüd ka õlist väljas. Aga ei teinud motamehe moosi keetmise järgi. Vaid tuli sõita üks pikem ots maanteel, koju tagasi jõudes ei haisend õli enam bensu järele. Ju oli siis ära auranud suurel kuumusel. Hommikul kodunt minnes oli õli-bensusegu parajalt üle maksimumi. Kodus tagasi olles oli õli normaalse paksusega, alles aga alla miinimumi. Õlisurve tuli kustus alles pea 1500 pöörde peal ära. :(
Siis võrdlesin huvi pärast kahte erinevat õlivarrast. Min/max kriipsud erinesid 6 millimeetrit:o Üleüldse, kas 1500 mootoril peab olema täpselt sama sugune varras kui 1200-l?